Mijn ex-vriend blijft me bellen terwijl ik heb gezegd geen contact meer met hem te willen, wat kan ik hier tegen doen?

mijn ex vriend is voor mijn neus vreemd gegaan wat ook meteen het einde van onze relatie betekende. hij heeft vanaf die dag met dat meisje, maar blijft mij steeds bellen. ik heb hem gevraagd om het niet te doen, en mijn nummer te verwijderen. maar het heeft nog niks geholpen. wat kan ik hier aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Allereerst wat vervelend voor je dat dit is gebeurd. Ik weet niet of je af en toe de telefoon beantwoord of sms Of iets dergelijks qua communicatie, maar het beste is volledig negeren, je hebt al gezegd geen contact meer te willen, dus blijven negeren! Als je 1x terug reageerd, dan blijft het langer duren. Mocht hij dreigend gaan doen, alles opslaan en melding bij de politie gaan doen. En wat al eerder genoemd is, je kunt zijn nr ook blokkeren. Knuffel en sterkte

Politiefluitje (plastic ding van Bart Smit of zo) kopen. De volgende keren dat hij belt opnemen en heel hard blazen .... geloof me, dan is het zo over hoor :-) (spreek uit ervaring)

Dat is vervelend inderdaad. Het is belangrijk dat je hier melding van maakt. Wanneer hij belt moet je duidelijk aangeven dat je wilt dat het stopt en dat je anders stappen onderneemt. Nu komt het volgende. Je kan namelijk melding maken van stalking bij KPN. Hiervoor is het belangrijk dat je de telefoon in ieder geval opneemt dat er verbinding is geweest (ik had het met een onbekende beller) daarna hang je gewoon weer op na gemeld te hebben te stoppen. Je moet uiteraard niet in discussie gaan. Hou het kort en krachtig (10 sec). Noteer na iedere keer de tijd en datum. Waarna hij dit 10 keer heeft gedaan kan je via je provider een lijst opvragen die je kan invullen en doorsturen wegens ongewenst belgedrag. Hierna zal de provider contact op gaan nemen met je ex. Hij zal dan het verzoek krijgen te stoppen met het bellen naar jou nummer. Hij word anders na doorgang van het "stalken" (blijven noteren die telefoontjes) geblocked en verlies zijn telefoonnummer. Wanneer dit nog verder gaat kan hij zelfs voor het gerecht moeten verschijnen en een boete krijgen. Maar meestal na het eerste telefoontje van KPN is het al afgedaan. Mocht je meer vragen hebben wil ik je het advies geven om even contact op te nemen met KPN Sterkte!

het kan zijn dat hij je nog leuk vindt, diep van binnen maar het niet durft te uiten met z'n 'vriendin', als ik jouw was zou ik bellen en vragen wat zijn probleem is. Durf je dat en hou je nog steeds van hem en wilt ie bij je terug geef hem nog een laatste kans, en dan komt het wel goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100