Mijn ex-vriend blijft me bellen terwijl ik heb gezegd geen contact meer met hem te willen, wat kan ik hier tegen doen?

mijn ex vriend is voor mijn neus vreemd gegaan wat ook meteen het einde van onze relatie betekende. hij heeft vanaf die dag met dat meisje, maar blijft mij steeds bellen. ik heb hem gevraagd om het niet te doen, en mijn nummer te verwijderen. maar het heeft nog niks geholpen. wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dan spreken we over stalken. Als hij echt niet wil luisteren kun je aangifte doen.

Het beste antwoord

Hoe zit het met jou? Ben jij hem zelf "vergeten"? Heb je hem emotioneel losgelaten? Dan zou ik idd gewoon actie nemen : ofwel zijn nummer blokkeren ofwel een andere telefoonnummer nemen. Praten helpt blijkbaar niet, hij blijft bellen. Het maakt niet uit waarom hij dit doet, jij wilt het niet meer en daarmee uit.
Maar....
Als je echter nog met één vezeltje aan hem vasthangt, liggen de zaken natuurlijk heel anders. Dan kan je jezelf wijsmaken dat je het vervelend vindt dat hij belt, maar diep vanbinnen denken "hij gééft nog om me". Als iemand waarmee je een relatie hebt vreemdgaat, brengt dit bij jezelf altijd bepaalde emoties teweeg. Misschien spat "plots" een mooie ballon uiteen omdat je het niet zag aankomen, misschien is het een bewijs van iets waar je al lang bang voor was, misschien is het nog iets anders.
Heb je tijd genomen om dit voor jezelf duidelijk te krijgen en te verwerken? Wellicht ben je kwaad, maar daaronder zit er meestal nog zo het één en ander (bv. verdriet). Heb je dit naar boven laten komen?
Als je enkel uit kwaadheid denkt "ik wil die lul niet meer horen", dan ga je voorbij aan jezelf en aan wat de situatie met je gedaan heeft. En dan hang je sowieso nog aan hem vast, want kwaadheid geeft ook een band. Mensen hebben antennetjes waarmee ze dergelijke dingen aanvoelen, dus wat je ook zegt, hij zal op onbewust niveau iets anders opvangen.
Het is helemaal niet verkeerd om nog emoties te hebben mbt die ex-vriend, maar probeer er bewust van te worden en deze emoties toe te laten en te aanvaarden. En wees hierbij zacht tov jezelf; gun jezelf al de tijd die je nodig hebt om van hem los te komen.
liveisgreat
12 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Een ander telefoon nummer nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik vind dit een nuttige en makkelijk tip, als woorden niet helpen : daden! een plusje dus voor marion61.
Niet meer opnemen. En als je een smartphone hebt is er vast wel een app waarmee je hem op de blacklist kan plaatsen zodat je toestel zelfs niet meer over gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke app dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoeft niet eens een app te zijn. kijk eens bij telefoon instellingen
Je kan het beste het hem nog een keer heel duidelijk zeggen en als dat niet lukt dan kan je nog aangifte doen wegens stalken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet hoe je je voelt,

Oke bij android kan je nummers blokkeren, dmv. de contact in een groep te zetten.

Andere OS heeft dit niet.

Je kan ook je provider bellen en zeggen dat je wordt lastig gevallen door een persoon, en vragen of ze de persoon kunnen blokkeren!

Het is misschien heel kinderachtig, maar dat doet hij goed! Bel die nieuwe vriendin van hem op en zeg dat je nog steeds wordt lastig gevallen door hem, en aan haar vragen of zei misschien iets kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe moet dat dan?
Ik heb een galaxy s2.
En ik HEB geen root
Download telefoonblokker uit de android market en blokkeer hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik ook mensen uit de zwarte lijst halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwarte lijst?
Allereerst wat vervelend voor je dat dit is gebeurd.
Ik weet niet of je af en toe de telefoon beantwoord of sms Of iets dergelijks qua communicatie, maar het beste is volledig negeren, je hebt al gezegd geen contact meer te willen, dus blijven negeren! Als je 1x terug reageerd, dan blijft het langer duren.

Mocht hij dreigend gaan doen, alles opslaan en melding bij de politie gaan doen.

En wat al eerder genoemd is, je kunt zijn nr ook blokkeren.

Knuffel en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politiefluitje (plastic ding van Bart Smit of zo) kopen. De volgende keren dat hij belt opnemen en heel hard blazen .... geloof me, dan is het zo over hoor :-)
(spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel naar voor je. Allereerst zou ik wel willen weten waarom hij dit doet. Wil hij je pesten of wil hij je toch nog terug hebben. Heb je dit al duidelijk ?
In elk geval is stalken in Nederland strafbaar, je kunt hier aangifte van doen bij de politie. Ook kun je een geheim nummer nemen of zijn nummer laten blokkeren. Hier zijn genoeg mogelijkheden voor.
Verder weet ik niet of je familie of bekenden van hem kent die invloed kunnen uitoefenen. Praat met hen en laat ze bemiddelen of je ex-vriend overtuigen dat wat hij doet niet in de haak is. Veel sterkte in elk geval.
12 jaar geleden
Als je toch nog opneemt, wat ik persoonlijk dus niet zou doen, zeg je "Momentje" en legt je telefoon dan open weg zonder er nog naar te luisteren. Dan kost het hem een smak geld en praat hij bovendien tegen dovemans oren zonder antwoord te krijgen. Als je dat een paar keer zo doet is de lol om je te bellen er zo af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ werkt absoluut, heb ik ook gedaan met een stalker en na drie keer was het over. Ik zei niet eens wat, ik hoorde wie het was en legde de telefoon dan gewoon neer.
Kristal
12 jaar geleden
Ook een goede manier :-). +1
Dat is vervelend inderdaad. Het is belangrijk dat je hier melding van maakt. Wanneer hij belt moet je duidelijk aangeven dat je wilt dat het stopt en dat je anders stappen onderneemt. Nu komt het volgende. Je kan namelijk melding maken van stalking bij KPN. Hiervoor is het belangrijk dat je de telefoon in ieder geval opneemt dat er verbinding is geweest (ik had het met een onbekende beller) daarna hang je gewoon weer op na gemeld te hebben te stoppen. Je moet uiteraard niet in discussie gaan. Hou het kort en krachtig (10 sec). Noteer na iedere keer de tijd en datum. Waarna hij dit 10 keer heeft gedaan kan je via je provider een lijst opvragen die je kan invullen en doorsturen wegens ongewenst belgedrag. Hierna zal de provider contact op gaan nemen met je ex. Hij zal dan het verzoek krijgen te stoppen met het bellen naar jou nummer. Hij word anders na doorgang van het "stalken" (blijven noteren die telefoontjes) geblocked en verlies zijn telefoonnummer. Wanneer dit nog verder gaat kan hij zelfs voor het gerecht moeten verschijnen en een boete krijgen. Maar meestal na het eerste telefoontje van KPN is het al afgedaan.

Mocht je meer vragen hebben wil ik je het advies geven om even contact op te nemen met KPN Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon opnemen en niet meer ophangen, af en toe luisteren of hij al is uitgeraasd en heeft opgehangen, het zijn zijn eigen kosten, het houdt vanzelf wel een keer op als de rekening te hoog oploopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is stalking! Geef hem aan bij de politie, zij kunnen hem een contact verbod en, indien nodig, een straatverbod opleggen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat een rare situatie eigenlijk. En wat een klootzak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toen mijn ex me continue bleef op bellen om te zeuren gewoon mijn vader 1x op laten nemen. En dat was de perfecte oplossing. Hij durfte daarna niet meer. En dat terwijl ik toch zo,n lieve pappie heb...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat hij je nog leuk vindt, diep van binnen maar het niet durft te uiten met z'n 'vriendin', als ik jouw was zou ik bellen en vragen wat zijn probleem is.
Durf je dat en hou je nog steeds van hem en wilt ie bij je terug geef hem nog een laatste kans, en dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hardleers noemt men dat:

-opnemen en zeggen dat hij niet het nummer van (hoe heet zijn huidige vriendin?) is, en meteen ophangen.

-opnemen en de telefoon wegleggen. (roddelen in zijn 'bijzijn' 'wat een lozer he, eerst vreemdgaan en dan blijven bellen' de meest irritante muziek ever laten knallen en de tel voor de box leggen)

-opnemen en daarna niets doen (belkosten zijn voor hem, dit hou jij vast langer vol dan hem)

-opnemen en zeggen: 'ik niet meer van jouw' en ophangen, of 'je verspilt je tijd, en ik heb haast want ga zo naar mijn vriend' waarna je hem een fijne dag/avond wenst.

- je belt zijn verse vriendin op met de vraag of ze aan hem kan vragen of hij een keer wil ophouden met bellen omdat je je er een beetje aan dat zielige gedrag begint te storen landzamener hand.
(gewoon lekker overdrijven over het aantal keren opbellen, en iets van....(gna, gna...) dat je niet meer wil horen dat hij nog om je geeft, nog van je houdt en liever bij jou is dan bij haar. (laat ie zich hier maar uitpraten) ;-)

kortom: heel aardig klinken maar bijzonder duidelijk zijn.
het spreekwoordelijke kwartje gaat vanzelf vallen.

de tijd van vragen om je met rust te laten is voorbij, en als hij weet dat jij je niet gek laat maken of stoort aan zijn belletjes is de schik er voor hem vast heel snel af.

(kortom: de kans om wraak te nemen wordt je wel in de schoot geworpen op deze manier)

tip: GEEN discussie aangaan met hem: zeggen wat je zeggen wil en direct ophangen, of niets zeggen en hij mag bepalen wanneer ie ophangt.

succes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk is je ex-vriend van het soort dat ZELF graag zijn gang gaat..maar er moeite mee heeft als hij om die reden daarna 'wordt gedumpt'

Hij zal zich dan vermoedelijk 'in zijn eer' aangetast voelen.

Vandaar dat hij boos op jou is..in plaats van op zichzelf.

Je hebt hem er al op gewezen dat je geen enkel contact meer met hem wenst te hebben, dus als hij jou, telefonisch of anderszins blijft achtervolgen..is er sprake van stalking en kun je daarvan aangifte doen.

Ik raad je aan hem nog één keer te bellen, in de aanwezigheid van een getuige, waarin je alleen maar zegt dat je hem een mailtje stuurt plus een smsje.

In die twee berichtjes schrijf je dan dat je hem aldus een laatste waarschuwing geeft èn dat je bij de volgende van stalking poging aangifte tegen hem zult gaan doen.

Verwijs in je beide berichtjes naar het andere bericht èn..

Kopieer dat mailtje, bewaar het en print het uit..zodat je nadien een tastbaar bewijsstuk aan de politie kunt overleggen. Bewaar eveneens de sms'jes die hij jou al stuurde en jou wellicht nog stuurt.

Als hij daarna toch op de oude voet verder gaat..aarzel dan niet en doe aangifte van stalking.

Sterkte en groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijf bij je beslissing
Als jij degene bent die het heeft uitgemaakt. Bedenk dan dat indien je alleen denkt aan alle goede tijden welke je met je partner hebt gehad dit er toe kan leiden dat je de redenen waarom je het hebt uitgemaakt naar de achtergrond verdringt. Hetzelfde geldt voor de situatie als de ander de relatie heeft verbroken. Het is heel gebruikelijk om de goede kanten van de relatie te romantiseren. Je overtuigd jezelf dan dat de slechte kanten eigenlijk niet zo slecht waren, en dat je misschien gewoon bij elkaar zou moeten blijven. Speel dit spelletje niet met jezelf. Accepteer de situatie en werk er aan om vooruit te kijken. Laat hem duidelijk weten dat je niet gediend bent van zijn telefoontjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In hoeverre wil jij écht dat hij je niet meer belt?
Hoe vaak twijfel Jij in je binnenste of je wel de juiste keuze hebt gemaakt door de relatie te beëindigen?
Ik vraag dit niet zomaar want...
Ik heb in mijn leven meermaals in jouw schoenen gestaan en dit soort blijven-bellen-toestanden stopte pas vanaf het moment dat ik duidelijkheid had gecreëerd in mijn chaotisch innerlijk wereldje waar de emoties zodanig snel wisselden dat een duidelijk standpunt innemen onmogelijk leek.

Indien jij werkelijk vanuit je binnenste komaf wil maken met hem dan belt hij binnen de kortste keren niet meer.
JIJ en niemand anders kan hierop een heel eerlijk antwoord geven.
Wil JIJ werkelijk dat hij jou vergeet of weet je vanwege jouw gekwetstheid gewoon geen blijf met het fenomeen dat wij bedriegen noemen?
Je hoeft mij niet te antwoorden, wees gewoon héél eerlijk met jezelf.
Het is heus geen schande om verstrikt te geraken in je overhoopgehaalde hormonenhuishouding.
Je doet er jezelf echter een heel groot plezier mee door eens na te gaan wat JOUW impact is in heel deze kwestie, enkel dan kan je ook tot duurzame oplossingen komen.

Misschien dringen mijn woorden nu niet helemaal tot jou door doch later zal je nog vaak aan mijn reactie terug denken. Wijzelf en niemand anders zijn verantwoordelijk voor de toestanden die we aantrekken. Van zodra je dat écht beseft wordt jouw deelname aan "Het Leven" één groot feest!

Dat wens ik jou dan ook van harte toe!