Geheime "relatie"

Via een internetgame kwam ik geheel toevallig in contact met een wat oudere vrouw. Na weken over onschuldige dingen te hebben gechat werd het chatten ineens wederzijds intiemer. Zij gaf aan een man te hebben en ik heb zelf ook een relatie met een vriendin. Onze chats gaan nu toch behoorlijk ver......Zowel zij, als ik hebben hier toch behoorlijke fantasiën en verlangens over. Ik heb zeker niet de intentie om "vreemd" te doen gaan of om mijn vriendin te bedonderen. Wat vinden jullie, is dit een foute manier van spanning opzoeken en moet ik dit doen beéindigen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor jullie eerlijke reacties! Uit al jullie antwoorden heb ik uiteindelijk de goede dingen eruit gehaald. Heb het kunnen verklaren aan partner dat ik per toeval in een chat-avontuur was beland en dat ik het nu toch te ver vond gaan. Ook benadrukt dat ik haar (m'n partner) toch niet zou kunnen besodemieteren met zo'n avontuur achter de rug! Uiteindelijk konden we samen er over lachen en vond ze het erg eerlijk en fijn dat ik toch erzelf mee aankwam. Tegen de vrouw in kwestie aangegeven dat dit toch zo niet verder kon doorgaan! Ze reageerde teleurgesteld maar kon wél begrijpen dat andersom voor haar het ook niet zo geweldig zou zijn!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Mijn persoonlijke afweging bij dit soort zaken: voel je de behoefte om dit contact (of hoe ver dit contact gaat) geheim te houden voor je vriendin? Zo ja, dan voel je zelf al aan dat dit buiten de (impliciete) afspraken valt die jullie hebben over trouw. Dan kun je dit beter beëindigen.

Wat betreft de vrouw met wie je chat: jij kunt geen beslissingen voor haar nemen. Zij is verantwoordelijk voor haar relatie met haar man, niet jij. Je kunt andere redenen hebben om dit te beëindigen (bijvoorbeeld het vooruitzicht dat haar man bij jou verhaal komt halen wanneer het uitkomt) maar ik zie dat niet als ethische plicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Wellicht wordt de stap om wel te ver te gaan steeds kleiner! Ik zou er dus maar voorzichtig mee zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag dat doen alleen als je naar alle partijen open bent... Dan mag dat... Maar als je jokt naar één partij, dan hang je onherroepelijk op enig moment...

Wees eerlijk en open naar iedereen die erbij betrokken is... dan mag het wel degelijk...

Toegevoegd na 9 minuten:
En niets verbergen ook nog naar alle partijen ook nog, vergat ik... Dus haar zowel als je partner inlichten over alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1, prima antwoord.
Ik vind , maar dat is geheel mijn eigen mening, dat mensen zich tekort doen door zich altijd op dat gevoel van schuld en bezit in een relatie , schuldig te voelen.

Als je houdt van je vriendin, dan houdt je van haar. Daar zal de "toegevoegde " waarde van de nieuwe intieme gevoelens , misschien verandering in geven . Maar het kan ook toevoegen.

Wij mensen, hebben een prettig gevoel voor het "onbekende " . Ik vind dat je jezelf tekort doet , als je je niet de ruimte geeft om jezelf te zoeken in relatie tot de ander.

Maar bespreek dit toch bij voorbaat vooraf met je vriendin, want het is niet prettig om je geheim te moeten verhullen , waardoor je moet "acteren " bij je vriendin.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien moet je samen met je vriendin gaan werken naar een "vrije " relatie , zodat je jezelf , en zij ook , toch kan ontwikkelen samen met de "ander- nieuwe relatie".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al hebben jullie allebei verlangens en fantasien, dit is altijd spannend via internet. Je kent elkaar verder helemaal niet en is alleen sexuele spanning.

Als jij niet vreemd wilt gaan en je vriendin niet wilt bedonderen dat hoor je dit ook niet achter haar rug om te doen. En zou je het die ander direct duidelijk maken dat je hiermee gaat stoppen. Straks wil die ander meer en gaat ze je nog lastig vallen ook.

Als je het spannend wilt maken ga je met je vriendin op internet en doe je of je elkaar net hebt leren kennen en speel je het spelletje met haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent de enige die kan afwegen of dit aanvoelt als 'lekker stout' zijn, of dat je voor je gevoel je partner tekort doet door je geheime fantasieën / verlangens. Dit laatste heeft nl. volgens mij ieder mens - verlangens en fantasieën....hoort gewoon bij 'mens zijn'.
Ik vind altijd een goede maatstaf : is het een toevoeging, of een stress-faktor.....
En als je, door in gedachten 'lekker stout' te zijn, je vriendin eens extra verwent, lijkt me er toch niets op tegen....
Tenzij je natuurlijk iedere avond urenlang niet-aanspreekbaar bent, omdat je zit te computeren - dan lijkt het me niet zo gezellig voor je vriendin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aantrekkelijke van deze relatie is dat het een verboden vrucht is. Op het moment dat je er open over bent tegen je vriendin is het waarschijnlijk lang zo leuk niet meer (zelfs als ze het toelaat).
Als je het geheim houdt is het een explosief wat vroeg of laat af gaat, maar waar jij niet van weet wanneer.
Trek zelf je conclusie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je antwoord zit eigenlijk al in je vraag : je weet dat je met vuur speelt, en vraagt nu aan ons of je door moet gaan tot je je vingers brandt. Daar kun je natuurlijk zelf het beste over oordelen.

Als je vriendin niet de moeite waard is om dit ongetwijfeld spannende en aantrekkelijke spelletje te laten voor wat het is en samen met haar iets anders spannends te bedenken, dan staat je dat natuurlijk vrij, maar breng haar dan wel even op de hogote, da's wel zo sympathiek.

Als ze het wel waard is, dan stop je er subiet mee, fantaseert er af en toe in je eentje nog lekker over verder en reageert je af op de persoon die het meeste recht heeft op je aandacht.

Als je diep in je hart kijkt, ben je de enige die op deze vraag het 'juiste antwoord' kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
Als je die intentie niet hebt, moet je dat duidelijk maken bij dat chatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Clee;

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken hoe je een relatie inricht, maar ik zou ook dit soort intimiteit met mijn partner willen beleven. Als die er vanaf weet en er geen moeite mee heeft en jij en de ander hebben er behoefte aan is er misschien niemand die zich gekwetst wordt, maar het zou voor mij een element wat de relatie bijzonder maakt kapotmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gooi het helemaal open, deel het met je partner, maak haar deelgenoot van de gesprekken met 'die ander' want als het goed is voelt ze wel aan dat je ergens mee bezig bent... alleen zo kun je zorgen dat je relatie voort kan duren...
maak haar deelgenoot van dit wat je nu met ons deelt... vertel haar over de opwinding, de spanning, de trekkracht en van je fantasieën en verlangens...

afhankelijk van hoe je relatie is en hoe jij met de 'tweede' relatie omgaat kan het opengooien leiden tot verwijdering of verdieping... ook reuze spannend... hoef je de spanning van het chatten niet meer op te zoeken...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zou je dit zelf vinden als jouw partner hetzelfde deed?

Voor mijzelf: als ik er achter zou komen als mijn man dit deed dan zou ik mij wel bedrogen voelen en toch een vorm van vreemdgaan vinden. Daarmee zou ik het dus zelf ook nooit zover laten komen.

Wat gij niet wilt dat u geschied.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vraagt om onze mening .
ik ben misschien wel ouderwets maar ik vind het verkeerd.
zoals ze al zeggen ,je speelt met vuur.ik vind het respecktloos tegenover je vriendin om zo te doen.