tot op welke leeftijd slapen de meeste mensen nog met een pluche knuffeltje in bed?

Toegevoegd na 2 minuten:
of naast het bed.

Toegevoegd na 2 minuten:
En waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb nog steeds een knuffel naast mijnbed staan, van mijn opa gekregen bij mijn geboorte. Opa is overleden, maar de knuffel is een herinnering aan hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man en ik hebben Beer in bed. Beer is ooit met Sinterklaas uit de lucht komen vallen toen ik een jaar of 15 was. En Beer gaat zelfs mee op vakantie in de tent. We zijn overigens 38 en 43.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit gedaan. En zal het ook nooit doen. Snap sowieso niet wat er schattig is aan knuffels..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik besloot op mijn 13e dat het tijd was afscheid te nemen van Woeffie.. Nog geen twee weken later overleed mijn opa, en even daarna mijn oma van de andere kant, nog een maand later gooide pappa een grote melkbus voor mijn neus langs door de tv, omdat ik MTV wou kijken.. Zonder Woeffie slapen brengt dus duidelijk ongeluk en dat doe ik nooit meer! xD Ik slaap nu weer met Woeffie in bed, en ik ben 17.. Das niet zo erg, toch?

Antwoorden (8)

1/3 volwassenen slaapt met knuffel...

Meer dan een derde van de volwassenen slaapt met een teddybeer in bed. Bovendien heeft een ruime meerderheid de favoriete knuffel uit de kindertijd bewaard. Dat blijkt uit onderzoek onder 6000 Britten.Volwassenen vinden het comfortabel om te slapen met een knuffelbeer, het werkt kalmerend aan het eind van een stressvolle dag.

Veel Britten die op zakenreis gaan, nemen een knuffel mee om aan thuis herinnerd te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle leeftijden???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze zoon en dochter hebben zeker tot 20 jaar met een knuffel doekje geslapen,dit doekje hadden ze van af heel jong,toen ze ouder werden lag het gewoon op hun kussen,
we hebben er nooit wat van gezegt, vonden het eigenlijk wel kinderachtig,maar het zijn normale volwassen mensen geworden hoor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doek bewaard door u of door hunzelf? Of is ie weggegooid of hergebruikt als schoen poets doeken?
burgos
2 jaar geleden
Nee die hebben ze niet keer. maaarrr zijn nu ook 50+
burgos
een jaar geleden
Geen idee, ze zijn gewoon een x verdwenen.
Ik heb tot ongeveer een jaar of 24 met een 'knuffel' geslapen ; niet zozeer om mee te knuffelen, maar als een soort hoofdkunnen dat precies goed was. Toen ik rond die tijd voor het eerst van kafkussens hoorde, ben ik daar op overgestapt en sindsdien slapen de knuffels - een stuk minder plat ook - op de kast.

Kinderen slapen over het algemeen tot een jaar of 5 á 10 met een knuffel, meisjes iets langer / meer dan jongens (of ze geven het makkelijker toe). Voor sommige vrouwen met name is een knuffel daarna niet meer zozeer een troostobject waar ze een hele band mee hebben, maar voornamelijk een gewoonte danwel een accessoire/onderdeel van het beddengoed (zoals kussentjes en dekens).

Voor (jonge) kinderen, maar ook voor volwassenen die op bepaalde punten wellicht nog wat kind zijn gebleven, kan een knuffel een troost-object zijn dus. Een vervanging voor de mamma, die nu eenmaal al vrij snel niet meer dag en nacht bij je is / kan zijn. Een knuffel mee van huis kan dan ook veel houvast geven bij logeren en dergelijke. Maar voor verreweg de meeste mensen boven de 10, 12 is een knuffel vooral een leuk 'stukje' jeugd waar ze geen afscheid van willen nemen (waarom zou je ook), een siervoorwerp, of gewoon een heel lang bestaande gewoonte die best effe lastig te doorbreken is.
(Met het krijgen van een relatie verdwijnt de knuffel in de regel wel alsnog vrij eenvoudig naar het tweede plan. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker niet aan leeftijd gebonden. Als je je partner vertrouwd en weet dat hij je niet uit gaat lachen, dan slaap je gezellig verder met je knuffel. Man of vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mens slaapt met een knuffel in bed totdat hij de knuffel moe is. Dus het maakt niet uit hoe oud deze is. De reden is omdat ze van dieren houden of dat ze gewoon 'gezelschap' zoeken voor in bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het heel normaal dat je een knuffel in je bed hebt.. hoe jong of oud je ook bent,.. ik ben 23 en heb mijn "meneer de bruin" naast het bed staan, en mijn man is 32 en heeft zijn knuffeltje (zonder naam) ook naast het bed staan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 29 en heb nog steeds een pluche hond boven me bed, die ook nog steeds mee gaat op vakantie. Ook me vriendin, van 28, slaapt nog steeds met een knuffel die ze uit haar jeugd heeft.

Sommige mensen slapen hun hele leven met knuffels en andere stoppen er al erg vroeg mee.

En waarom mensen met knuffels slapen? Dat verschild van persoon tot persoon.
Het kan zijn als een ideale hoofdsteun of door een emotionele of sentimentele hechting aan die knuffel.