Mijn beste vriendin ziet mij niet als haar beste vriendin. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we elkaar meer als 'gelijken' zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

als ze je wel als vriendin ziet, moet je daar tevreden mee zijn, dat moet genoeg zijn, je kunt haar niet dwingen jou als beste vriendin te kiezen.
Geniet van de momenten dat jullie samen zijn en laat haar vrij te gaan en staan waar, en met wie ze wil.
Stel dus je eigen wil bij, wees blij dat ze jouw vriendin is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de meerwaarde van het feit dat iemand jou als beste vriendin ziet? De vriendschap wordt er niet sterker van. Als je het gelijk zou willen trekken is het misschien aan jou de taak.om je daar minder druk over te maken. Een goede vriendin blijft een goede vriendin, welk naamkaartje je er ook aan plakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak kan ook liggen in het feit dat zij het etiket BESTE wat lastig vindt.

Als je iemand "beste" vriendin noemt staat de rest gelijk op een soort tweede plan. Dat kan eigenlijk alleen als je maar EEN echte vriendin hebt en voor de rest alleen goede kennissen.

Dus om het "meer gelijk" te maken zoals jij wilt denk ik dat je ZELF moet zorgen dat je meer vriendinnen hebt waardoor je niet helemaal van haar afhankelijk bent. Dan mag je stiekem nog best denken dat je haar het aardigst vindt maar dan is het niet meer zo uitgesproken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaat zelfs iets onaangenaam claimerigs uit van de titel "MIJN" beste vriendin. Ik word er persoonlijk een beetje iebelig van. Ik ben liever een echte vriendin of een goede vriendin of een betrouwbare vriendin dan iemands 'beste' vriendin. Het is toch geen wedstrijd ?? Nog erger is iemands énige vriendin zijn; dat is een titel die niemand op de lange duur kan waarmaken en dus altijd gesodemieter van komt. Dikke plus.
Je kan natuurlijk meerdere beste vriendinnen hebben. Eentje voor het stappen. Eentje voor serieuse gesprekken te voeren. Eentje om thee mee te drinken. Maar dan nog is het de optiek van 1 persoon. Ik zou me er niet zo aan storen dat zij jou geen beste vriendin noemt. Dat soort types wisseld heel makkelijk van vriendin. Is vaak afhankelijk wat ze op dat moment nodig hebben. Er zal een moment komen dat het jou beurt is om beste vriendin te zijn.
Gewoon jezelf blijven, en ook genoeg aandacht aan je andere vriendinnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kun je niet voor zorgen. Het is haar beslissing en die kun je niet zomaar veranderen. Als je haar gaat dwingen is het zo afgelopen met de vriendschap. Laat het zoals het is. Het fenomeen beste vriendin lijkt vaak belangrijk, maar het is belangrijker hoe je met elkaar omgaat en zo.