Hoe overtuig ik m'n broer dat hij iets wat van mij is niet mag gebruiken?

Ik heb iets wat ik zelf gekocht heb, voor tijdens het sporten. Een soort shirt wat je onder je sportshirt doet, wat je warm houdt. Die dingen zijn al snel 40 euro, en ik wil niet dat m'n broer eraan komt. Nadat hij het een keer gebruikte heb ik gezegt dat hij er niet meer aan moet komen, toch blijft hij het gebruiken, maakt niet uit hoevaak is zeg dat hij dat niet moet doen. Hoe overtuig ik hem dat hij gewoon niet aan m'n spullen moet zitten, en dat hij zelf zoiets maar moet gaan kopen?

Toegevoegd na 2 minuten:
met leeftijd heeft het niks te maken, want ik ben 15 en hij is een jaar ouder

Toegevoegd na 5 minuten:
Gezegt moet trouwens gezegd zijn ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thermoshirt noem je dat dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thermoshirt ja, kon even niet zo snel op de naam komen ;)

Het beste antwoord

Ik vraag me af wat je ouders hier van vinden en waarom zij niet ingrijpen.

Let wel, ik ben ook zeer voor (broederlijk) delen van spullen maar in dit geval is het toch niet de bedoeling EN wel altijd na overleg. IK zou mijn kinderen hierop aanspreken als ze "zomaar" dingen pakken.

In het ergste geval wil jij nu je shirt pakken, ligt het smerig in de wasmand.

Misschien vinden je ouders dat jullie dit zelf maar uit moeten vechten maar ik vind het typisch een opvoedkundig probleem.
Jouw broer moet nog leren dat lenen EERST vragen betekent.
Als hij dat niet snapt zou het niet zo moeten zijn dat jij hem hierin moet opvoeden (en zoals je merkt lukt dat ook niet)

Dat is de taak van je ouders dus leg het probleem daar!!!!

en als zij weigeren in te grijpen zit er niks anders op, maar dat is al gezegd: verstoppen of de hele dag in je schooltas meenemen, belachelijk natuurlijk maar ja dan heb je geen keus.

Jij hebt hierin gelijk
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, m'n vader was het er niet mee eens met dat lenen maar zei niks tegen m'n broer hierover. Want meestal lost mn vader wel dit soort dingen op.
Ik probeer het meestal wel zelf op te lossen, maar nu lukt dat dus niet.
M'n moeder heeft dus net gezegd tegen m'n broer, dat we van elkaar z'n spullen af moeten blijven. Maarja, m'n broer kennende luistert hij hier toch niet naar. Ik zal het alsnog gewoon even verstoppen ;) +je, want het heeft geholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor mij is dit eerlijk gezegd ook het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Je kan het verstoppen voor hem en als je hem nodig hebt kan je hem pakken of pak iets van je broer wat hij niet wilt dat jij gebruikt en dan weet hij hoe het voelt. Werkte ook bij mijn broer met me laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet op deze manier kan dan leg deze spullen achter slot en grendel.
Probleem opgelost.
Vertel je broer dan ook waarom je dit hebt gedaan dan snapt hij het misschien beter.
Gewoon doen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook +je
Verstoppen of in een afgesloten ruimte bewaren is zinloos. Dat werkt ook niet in veel gevallen, want dan ik het voor jezelf. Zodra je ondershirt b.v. gewassen is, is het weer klaar voor de grijp.

Waar het hier om gaat is dat hij moet leren dat hij meer respect voor jou gaat hebben en dat inclusief de spullen die bij jou horen. Dit zal vast niet de eerste en de laatste keer zijn. Schakel je ouders in, gooi alles in de strijd wat nodig is. Hij heeft jouw grenzen te respecteren, voor nu en voor altijd.
Je zal 'm ermee een dienst bewijzen, want dit soort gedrag van hem zal zich ongetwijfeld niet alleen tot jou beperken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat hij doet is altijd tussen de was gooien, terwijl ik het altijd zelf goed was.
Omdat als m'n ouders wassen, ze ook alles in de droger doen. En dit shirt mag eigenlijk niet in de droger, want dan kan het krimpen. En het begin toch steeds kouder te worden, en ik dit shirt vaker wil gebruiken, maar steeds niet aan kan doen omdat het dan weer vuil is. En daarom heb ik het shirt liever voor mezelf. ben blij met dit antwoord, + je
Jeukpoeder in het shirt doen!!!! Zal hij hem denk niet snel nog eens pakken! Wel vervelend hoor, ik had zo'n zus!!