Hoe weet je of je gelukkig bent met die ene persoon?

mn vriend en ik zijn al een poos samen en we hebben plannen om te gaan samen wonen. Maar nu vraag ik me af of ik wel gelukkig met hem ben.. Hoe kan ik daar achterkomen..? Heeft iemand tips of advies voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Gelukkig is een mens maar af en toe en niet aan een stuk door. Vraag jezelf af of je graag bij hem bent en of je hem mist als hij er (wat langer) niet is. Als je op die 2 vragen ja kunt zeggen ben je tevreden met hem. Die tevredenheid heeft af en toe een piek en op die piekmomenten ben je dus gelukkig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij zegt klinkt erg logisch..! En het geeft me hoop. Ik ben inderdaad graag bij hem en ik mis hem als ik hem niet zie, maar soms erger ik me ook aan hem.. is dat dan normaal?
zondag
12 jaar geleden
Ja dat is normaal hoor. Het betekent dat je de dingen nu niet meer alleen door een roze bril bekijkt maar met twee benen op de grond staat. Een relatie kan hartstikke goed zijn maar het is natuurlijk niet altijd en eeuwig koek en ei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk.. bedankt.. en ruzies enzo.. Hoort dat er ook bij?
zondag
12 jaar geleden
Nou en of! Ook in de beste relaties maken mensen soms ruzie. Als je ondanks dat nog steeds graag bij hem bent en hem mist als hij er langere tijd niet is dan zit het wel goed met je relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je tips! Je hebt me heel erg geholpen!

Andere antwoorden (6)

Geluk is een gevoel. Dat voel je dus of dat zo is. Dat je twijfelt zegt eigenlijk al genoeg.
Zorg dat je het zeker weet voor je de beslissing neemt om wel of niet te gaan samenwonen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. daarom wil ik het ook gaan uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige manier is bij jezelf te raden gaan wat voor jou belangrijk is en of je vriend daaraan voldoet. Hier kan eigenlijk niemand anders je mee helpen. Zoals geschreven: Geluk is een gevoel.
Wel even voor de duidelijkheid: Besef dat je niet 24/7 gelukkig zult zijn met deze persoon, want dat bestaat niet. Er zijn altijd slechte dagen/momenten. Maar nogmaals: De enige die kan weten of je gelukkig bent met hem, ben jij. Ben je niet zeker? Wacht dan even af tot je wel zeker bent...
Heb eens een tijdje geen contact, eens kijken of je hem mist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer van dingen die gebeuren met hem of met jou de humor ervan in te zien, gelukkig zijn door een ander, daar zou je toch geen voorwaarden aan kunnen stellen, want dit lukt namelijk niet, een ander maakt je ook niet gelukkig. Die gelukkigheid is je smaak. Misschien is het wel goed voor je dat je zulke dingen met hem kan bepraten, en dat hij goed kan peilen wat je daarmee bedoeld, zijn er teveel conflicten? Dan zou ik daarmee wachten, en hem beter leren kennen, ga met zijn vrienden ook eens gezellig mee uit. Je moet wat beleven met hem, zodat je kan zien, in hoe hij met de dingen omgaat, zoals vrienden of familie, hoe hij naar het leven kijkt. Dingen samen doen, dat helpt om elkaar beter te leren kennen. Praten is ook goed, film kijken ook. Als dat allemaal niet te doen is, zou ik niet samenwonen.

Veel succes! En hopelijk gaat het toch werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herken veel van wat je hier vraagt, pas op dat je er niet te veel bij stil staat.
bij mij komt het doordat ik alles wil begrijpen en er soort van controle over wil hebben, maar hoe meer je geluk beredeneerd hoe meer je in de war raakt en zo dingen kapot maakt die toch heel erg goed waren en je misschien toch wel gelukkig maken.

geluk is iets wat voor sommige mensen heel ongrijpbaar is en wat het eerste antwoord zegt is voor die mensen zeker niet van toepassing.

mijn tip zou zijn: denk na over jezelf en waar die vraag vandaan komt.
het kan ook met bindingsangst en of verlatingsangst te maken hebben.
de mens is iets ingewikkelder dan een kant en klare oplossing...
(rare zin maar hoop dat je me begrijpt:))

toi toi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt iets van deze tijd denk ik, om van alles alleen maar het allerbeste te willen, dat er dan getwijfeld wordt. Mijn vriend is leuk en lief maar misschien is er wel ergens op de wereld eentje die nog net ietsjes leuker en liever is....

Als je weinig echte meningsverschillen hebt, het vaak over hetzelfde eens bent, je hem kunt vertrouwen, en je voelt dat je met alles, ook zorgen en verdriet, bij hem terecht kunt, dan is hij de ware liefde voor jou.

Verliefdheid gaat over, geen mens heeft na 10 jaar nog dagelijks vlinders in z'n buik. Wat er dan blijft, als het goed is, is een groot gevoel van saamhorigheid, van iemand die er altijd voor je is, en waar jij je prettig en op je gemak en veilig en zeker bij voelt.

Niemand kan 24 uur per dag gelukkig zijn, want dan zou dat gevoel niet meer bestaan wegens te gewoontjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij je dat nu al af vraagt ben je waarschijnlijk niet gelukkig genoeg om samen te wonen. Als je gelukkig bent dan weet je dat wel..... Samen wonen dat moet gelijk goed voelen en als dat het niet voelt of je twijfelt nou dan zou ik twee keer na denken voordat je een keuze maakt. Succes met een beslissing maken