Wat moet ik doen tegen mijn negatieve gevoelens?

Mijn vriend en ik hebben veel meegemaakt in een korte tijd. Als hij bij me is, dan voel ik me zo rustig en voel ik me zo vertrouwd en dan hebben we een hele leuke tijd samen. Maar zodra hij weg is, dan gaan de alarm bellen rinkelen. dan voel ik me onzeker en voel ik me zo down. ik ben bang dat hij me zou verlaten, maar er is volgens hem geen reden om mij te verlaten, behalve het feit dat ik hem zou controleren of hem niet zou vertrouwen of hem negatieve smsjes zou sturen. Wat ik doe als ik bijvoorbeeld een lange tijd niets hoor van hem. Ik wil hem niet kwijt, want ik ben dol op hem. Maar wat kan ik hier tegen doen?? Straks raak ik hem nog echt kwijt ook!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook als hij met een andere vrouw gaat praten, dan word ik jaloers. Maar als ik hem niet heb en diezelfde vrouw zou tegen komen, dan raakt ze mij niet. Ik word gek van die gevoelens, slaap er slecht door, wat kan ik nu nog doen?

Toegevoegd na 34 minuten:
We spreken elkaar best vaak, maar voor hem is het ook frustrerend dat ik zoveel aandacht wil. dat door mijn onzekerheid komt en angst dat ik verlaten wordt.
Dan zit hij bijv. in de trein, voel ik me niet lekker en stuur ik hem veel smsjes, dan wordt hij geirriteerd omdat ik na een lange tijd niets horen, best gemene en hatelijke berichten kan sturen. Met ik zal je cadeaus wel naar je ma brengen of ben je dood ofzo? .. alleen het erge is dat ik het echt niet zo bedoel, maar dat ik een reactie van hem wil uitlokken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik weet helemaal wat je bedoeld. Ik voel precies dezelfde dingen, zal inderdaad komen omdat je gek op hem bent. Voel je dat hij gek op jou is of twijfel je daaraan? heb je daar dan reden voor? Misschien kun je je gevoelens tegen hem vertellen en dat jullie afspreken dat je als je hem lang niet ziet savonds smst of zo. En dat je erbij zegt dat je het leuk vind iets terug te krijgen. Onzekerheid speelt ook een grote rol bij jou. Vraag je eens af waarom hij JOU heeft gekozen terwijl er een miljoen andere vrouwen rondlopen, voel je je dan niet specialer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

vertrouwen moet je hebben mijn beste lifire.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien moet je uitleggen wat je lifire is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje van mij,ik snap niet waar die minnen op slaan!
Inderdaad vertrouwen moet ze hebben,dat is het hele probleem.
het lijkt me het beste dat je gaat proberen om als je niet bij hem bent maar niet aan hem te denken want dan krijg je inderdaad dat zulk dingen zoals negatieve smsjes sturen.

dat je jaloers bent is heel natuurlijk, en dat je hem wilt controleren ook want je wilt hem gwoon niet kwijt meer is het. hier kan je niet zoveel aan doen

wat je wel kan doen tegen slapeloosheid is er aan denken dat je samen met hem bent of dat je de volgende dag naar hem toegaat of zoiets. het is in principe heel moeilijk om alles tegen. maar als je het echt probeert zou het moeten lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zo niet door anders gaat je relatie kapot.
Jaloezie is een van de velen redenen waardoor een relatie mislukt.
Probeer positief naar jullie relatie te kijken en tel eerst tot tien voor je weer impulsief iets stuurt.
Sta erbij stil dat heel langzaam als je zo door gaar de liefde op een laag pitje komt te staan met alle gevolgen vandien.
12 jaar geleden
Die reacties van je vriend vind ik niet netjes. Als hij echt van je houdt zou hij begrip moeten hebben voor je onzekerheid. Maar in plaats daarvan irriteert die zich aan jou. Dat noem ik geen liefde. Als ik jou was zou ik hem eens duidelijk zeggen wat je dwars zit. En als hij dan niet wil luisteren of geirriteerd doet kun je je beter nog wel afvragen of de relatie nog wel zin heeft. Die negatieve gevoelens kunnen je intuïtie zijn. Dus: praten, de signalen van je vriend oppikken en daar een conclusie uit trekken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lieve lifire

het getuigt van moed om dit allemaal op gv te vertellen, en is een teken dat je er graag wat aan wil doen!

Jaloezie en gevoelens van onzekerheid zijn sterke gevoelens en daar moet je tegen vechten daarom van mij de volgende tip die ik kreeg en ervaren heb dat het echt werkt:

Om positiever te worden over je relatie en het leven is het belangrijk dat je de dingen van een zonnige kant bekijkt je moet je dus BEWUST worden van de mooie kanten van het leven!

neem daarom een papiertje en denk voor je gaat slapen eens na over waar je vandaag echt plezier aan hebt beleeft! en schrijf eens 3 dingen op. Vaak kunnen dit ook kleine dingen zijn zoals: * Een vogeltje dat fluit
* Een mooie bloem
* Prachtige Herfts kleuren
* Een glimlach van iemand
* Mooie muziek

Toen ik dit voor de eerste keer deed had ik moeite om tot 3 dingen te komen en begon te beseffen dat ik heel veel dingen als vanzelfsprekend ben gaan beschouwen en er dus de waarde niet meer van in zag me niet bewust meer was van de vele dingen die toch echt mooi kunnen zijn in het leven
je moet dit wel ff blijven doen dan zul je zien dat naarmate de week vordert je steeds meer dingen kunt bedenken en je je weer bewuster word van de waarde van het leven
Als je dit voor het slapen gaan doet zul je merken dat je ook beter slaapt omdat de laatste gedachtes voor het slapen gaan positief zijn waardoor je rustiger slaapt. dus niet steeds dezelfde dingen opschrijven maar moeite doen om steeds nieuwe dingen te bedenken. en halve wegen de week eens terug kijken is ook leuk

Ik hoop echt dat je er wat aan hebt en dat het beter gaat!

1 kun je al opschrijven en krijg je van mij: Lieve mensen op GV die je graag willen helpen

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een mooie tip :) vergt een tikkie geduld en doorzettingsvermogen, maar dan heb je ook wat!
Succes, vragensteller
+ voor t antwoord
Jaloezie heeft vooral te maken met een sterk gevoel van minderwaardigheid en onzekerheid. Daardoor voel je je bedreigd als een andere vrouw in de buurt van je vriend komt. Je gaat er van uit dat je vriend die andere wel interessanter zal vinden dan jij.

Eigenlijk leef je in constante angst dat je zal verliezen van andere potentiële ‘kandidaten’. Dat uit zich in overdreven jaloezie. Maar met die jaloezie maak je niet alleen je partner het leven zuur, ook voor jezelf maak je zo het leven ondraaglijk.

Je moet gaan beseffen dat jij baas bent in je eigen leven. Je moet elke dag weer blijven vechten tegen die jaloerse gevoelens, al moet je elke 2 minuten STOP roepen tegen jezelf. Werk aan je zelfwaardering en onderneem in je eentje dingen, ook al heb je daar weinig zin in.

Lees het boek ‘Zelfvertrouwen’ van Matthew McKay en Patrick Banning (uitgeverij Thema), of volg een cursus zelfontwikkeling en zelfbeeld. Overweeg cognitieve gedragstherapie, voor het opbouwen van meer zelfvertrouwen en het beheersen van je jaloerse gevoelens. Dat vergt moed, maar het is wel de enige manier om er komaf mee te maken.

Wil je je vriend niet kwijt raken, start dan vandaag met het afbouwen van de sms’jes. Stuur enkele lieve berichtjes en STOP dan! En vergeet niet: al praat hij met andere vrouwen, je vriend heeft voor JOU gekozen, BOVEN al die anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar waarom heb je die angst? Als je zeker van jezelf zou zijn dan had je geen reden om bang te zijn. Het gaat ook niet enkel om het uiterlijk van die meisjes, ergens ben je ook bang dat je vriend hen 'interessanter' zal vinden.

Je zal een manier moeten vinden om sterker te worden in je relatie om deze in stand te houden. Zet je angst opzij en vertrouw je vriend. Je bent evenveel waard als die anderen, en voor je vriend ben je zelfs méér waard, want hij heeft voor jou gekozen!