Hoe leven partners t.o.v van elkaar als ze elkaar potentiële partner niet zijn?

Ik zag gister op tv een stukje van Louis van Gaal. Ik hoorde dat hij hiervoor al een vrouw had gehad maar dat die helaas is gestorven. Ze vroegen hem wat het verschil is tussen zijn huidige vrouw en zijn ouwde vrouw. Toen zei hij...: " Mijn oude vrouw kende ik vanaf mijn 16e, dat was een kriebel in me buik." Bijmij huidige vrouw kan ik onderbouwen waarom ik van haar hou.

Wil dat zeggen dat zijn oude vrouw die overleden is niet zijn potentiële partner was?

Maar goed.. mijn vraag was dus.
Je kan dus nooit echt jezelf zijn als je, niet je potentiële partner heb gevonden tegenover je partner.. hoe leven die mensen t.o.v van elkaar en hoe doen ze t.o.v elkaar? Want heel veel mensen leven met elkaar als alleen maar goede vrienden, is dit wel verstandig? en waarom kiezen ze hiervoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Potentiele partner' betekent iemand die je partner zou kunnen zijn. Bedoel je niet 'ware'? Overigens geloof ik niet in het concept van de 'ware', en denk ik dat er voor iedereen veel potentiële partners zijn, die lang niet allemaal werkelijk je partner zullen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
les één in het leven:
Ben tevreden met datgene wat je hebt.

Antwoorden (3)

Toen hij destijds voor zijn vrouw koos, was ze ongetwijfeld de beste keuze, anders was hij er niet voor gegaan denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is volgens mij niet zo dat er maar één potentiele partner is, dat zou vervelend zijn als je die dan nét niet tegenkomt in je leven.
Hoe mensen hun relatie invullen is heel persoonlijk, de een zal vriendschap belangrijker vinden dan liefde enz je kan zo veel redenen bedenken waarom je een relatie hebt. Als je je samen maar gelukkig voelt in de realtie, dat lijkt mij het belangrijkste. Dus als dat als goede vrienden is dan is dat ook goed, blijkbaar voelen die mensen zich daar dan prettig bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen van de vrouwelijke kant is in principe een potentiële partner... Het kan zijn dat er factoren zijn die het onmogelijk maken, maar dat neemt niet weg dat het een potentiële partner is...

Ze kiezen niet hiervoor... Ze hebben geen betere keuze, daarom... Ze moeten het doen met wat ze hebben, dar ontkom je toch niet aan, en proberen het beste ervan te maken... Dat deed Louis van Gaal en alle anderen met hem...