Wanneer moet je iemand loslaten?

Een paar weken terug heeft mijn vriend het uitgemaakt, maar hij heeft aangegeven, dat hij mij niet kwijt wilt uit zijn leven. We geven beiden nog veel om elkaar en dat kan ik opmerken aan het feit dat hij zoveel aandacht aan mijn schenkt. Toch zijn er nog veel twijfels, misschien wil ik wel te snel gaan, want ik zou graag opnieuw willen beginnen met hem. Maar ik weet niet wat wijsheid is, hij zegt dat hij na zijn missie in het buitenland het opnieuw wil proberen en tot die tijd zie ik hem nog bijna elk weekend.

Wat is nu wijsheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

ten eerste kan je niet anders dan respecteren dat hij er zo over denkt en deze keuze maakt.
dat het voor jou heel moeilijk is, is begrijpelijk maar dit staat los van zijn keuze.

ik denk persoonlijk:

dat de reden #waarom# het uit is niet helemaal duidelijk bij je is.
heeft het met jou of hem te maken zit het niet goed genoeg tussen jullie zodat hij geen relatie meer wil maar een vriendschap?
of (en dat denk ik) dat zijn missie erg bepalend is, en het daarom het opnieuw te op te pakken ná de missie.

als er #geen# anderen factoren meespelen die de relatie tussen jullie zelf beinvloed (en dus bepalend zijn voor zijn keuze) is het vreemd dat dit over zou zijn op het moment dat hij terug is van zijn missie waardoor hij er weer voor kan gaan en er weer achter staat. (wat zou er dan veranderd zijn tussen jullie zodat ie er weer voor wil gaan?)

hij wil nu vriendschap, en jij weet niet precies hoe die grens (ook gevoelsmatig) ligt. tot waar is het het vertrouwde bekenden? en hoe moet je het nu gaan zien omdát het zo bekend is? het is gewoon heel lastig hem/jullie in een nieuw/ander daglicht te zien vanuit de invalshoek 'vriendschap'

wat ik je wil adviseren: vraag hem na de reden van deze keuze als het je nog niet duidelijk (genoeg) is.
hij geeft zijn grens aan (alleen de weekenden) en wil duidelijk meer afstand houden/creeren.
hoe moeilijk ook, je zou dit moeten accepteren, maar geef gerust aan dat je hier moeite mee hebt.

zou je steeds die grens over gaan is de kans heel groot dat hij meer afstand gaat nemen om die grens duidelijker te maken.
hij geeft nog om je en wil je niet helemaal kwijt. daarvoor ben je hem te dierbaar en te belangrijk dus wil hij nu even op een andere voet verder.

vraag jezelf af of je in de stand-by wil staan. een pauze in een relatie hoeft niet verkeerd zijn, maar het veroorzaakt bij jou wel onzekerheid. in feite zit jij nu puur te wachten op groen licht, wat niet echt fair voor jou is.

ik denk echt dat de missie heel erg in zijn hoofd zit. het kan zo zijn dat hij zich schuldig voelt naar jou als hij zo lang in het buitenland zit. misschien is afstand scheppen voor hem een manier om ermee om te gaan, en heeft hij het idee dat het voor jou ook makkelijker is om het los te laten en weer op te pakken als het achter de rug is.
maar zo werkt het natuurlijk niet........

wat dan ook de reden mag zijn: ik wens jullie heel veel geluk toe, (liefst samen als deze keuze van beide kanten komt) maar anders ieder apart (helaas)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel Adrem :)

Andere antwoorden (7)

Ik denk, dat je nog een keer een goed, uitgebreid gesprek met deze man moet voeren : wil hij nou wel of geen relatie met jou? Wil hij dat je op hem 'wacht'? Zo ja, waarom maakt hij het dan uit? Of houdt hij je aan het lijntje, omdat hij je geen pijn wil doen (elk weekend zien...), terwijl hij eigenlijk geen toekomst met jou ziet?

Klare wijn, dat is wat jij nodig hebt, en (misschien pijnlijke!) eerlijkheid van zijn kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Klinkt alsof hij jou in de buurt wil houden totdat hij iemand anders heeft gevonden, uit angst om alleen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik met je eens Ritsuka. Dat dacht ik ook.
Hem vragen wat precies de reden is dat hij het uit heeft gemaakt. Dan kom je er misschien achter wat er fout is gegaan. Het kan iets van jouw kant zijn, maar ook iets van zijn kant, dat hij misschien onzeker is omdat hij naar het buitenland moet. Misschien is hij bang dat jij in die tijd met een ander gaat of is hij bang dat hij je nooit meer zou zien omdat er misschien iets kan gebeuren. Goed met hem erover praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof er niet in om een relatie 2x mee te maken, ookal vind ik die persoon nog erg leuk. Dus ik zou 'm niet nog een 2de keer vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij maakt jou zo wel HEEL afhankelijk van hem, en dwingt je in een onderdanige afwachtende positie

Als HIJ het uitmaakt, ben JIJ in mijn optiek die de spelregels moet dicteren voor het contact erna, niet hij. Hij heeft natuurlijk wel vetorecht.

Let op: HIJ heeft het uitgemaakt en nu zet HIJ de deur op een kier, zo kom jij er nooit overheen. Jij blijft zo hopen en voor hetzelfde geld heeft hij opeens iemand anders en zegt doodleuk tegen jou, ja het was toch uit, dat wist je toch.

UIT = UIT, even het contact een tijdje verminderen, kun je allebei even tot jezelf komen EN kijken wat je verder wilt met je leven.

Dat je nog om elkaar geeft is toch niet raar? Je hebt immers een relatie gehad

Sterkte want dit is mogelijk niet hebt antwoord dat je graag hoort
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
amigo
12 jaar geleden
dank je wel
Met woorden heeft hij het uitgemaakt, maar niet met daden. De relatie bestaat dus eigenlijk nog steeds. Je zal een open gesprek met hem moeten hebben over wat hij nu eigenlijk voelt en wil. Jullie zien elkaar nog haast elk weekend; waarom? Durft hij niet alleen te zijn alhoewel jij dus "de ware" niet voor hem bent? Je moet hem confronteren met zijn gedrag en als je geen klaarheid over de situatie krijgt moet je een afkoelingsperiode inlassen, of het gewoon helemaal uitmaken. Elkaar niet meer zien en bellen, sms-sen of mailen. Gewoon doorgaan met je leven en niet blijven wachten op iets dat misschien nooit komt. Hij gaat ook nog eens naar het buitenland zeg je. Mooie gelegenheid om definitief te kappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je krijgt toch het gevoel dat hij nog om je geeft.
Maar niet zoveel dat hij jou als zijn geliefde wil zien tijdens de missie.
Ik krijg hier de indruk bij dat hij virendin-vrij wil zijn in het buitenland, om welke reden dan ook, en daarna weer verder wil kijken. Dat is niet zo'n goed teken, als hij echt van je houdt zou hij júist contact met je willen hebben in den vreemde.
En hou er rekening mee, dat hij wel eens veranderd kan zijn als hij terug komt. Dat kan positief uitpakken maar ook negatief.
Wat jij kan doen is goed bij jezelf afvragen of je op hem wilt wachten in alle onzekerheid of hij nu wel of niet wat wil.
En daarnaar handelen.
Dus besluit of je het van hem af laat hangen, of van jezelf.
Misschien is het wel wijsheid om het voorlopig op z'n beloop te laten tot na de missie, nu even geen beloftes en verwachtingen. Dan kan ji voor jezelf ook eens goed voelen of je wel verder wil met een jongen die jou loslaat als hij weggaat.
Maar blijf ondertussen wel hele leuke dingen doen met je vriendinnen en uitgaan.
Soms kan een periode van scheiding heel verhelderend zijn voor beiden.
Forceer maar niks, je komt er wel achter.
Kristal
12 jaar geleden
hij heeft het uitgemaakt maar wil je niet kwijt uit zijn leven ,
doet me erg vermoeden dat je aan het lijntje wordt gehouden.

hij laat jou niet los maar wil ook geen relatie met je .

kan je toch niks mee voorjezelf ,
zijn missie afwachten .. dan vraagt hij wel veel van je .
.Je blijft al die tijd in onzekerheid achter .
en heb je nog geen garantie dat het ook werkelijk gaat gebeuren .

je stelt je afhankelijk op .

wat wijsheid is ,ik denk het goed bij jezelf nagaan wil ik het zelf zo op deze manier .

Hak de knoop door of bespreek het duidelijk voor hij op zn missie gaat.