Ik heb het gedaan gemaakt met mijn vriendin, ik weet niet of het een goed idee was, ga ik hier spijt van krijgen in de toekomst???

Ik was 1jaar samen met mijn vriendin. Liefde was er altijd, maar dat is soms helaas niet genoeg. Ik zit in een moeilijke periode, verwerking van een trauma e.d. Voor 't moment wil ik niet bij haar zijn. Maar ik ben bang dat ik spijt ga krijgen omdat ik weet dat zij van me houdt en er altijd zou geweest zijn voor mij. Ik hou ook van haar maar ik wil nu gewoon niet samen zijn. Wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

jij alleen weet of je de juiste beslissing hebt gemaakt!
je kan het haar ook gewoon eerlijk vertellen.
als je een moeilijke periode achter de rug hebt, kan je een beetje down zijn en heb je soms tijd voor jezelf nodig.
en misschien snapt ze ook dat je tijd voor jezelf nodig had/hebt, maar dat je nog wel van haar houd, wees vooral eerlijk! heel veel suc6 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat je er spijt van krijgt dat je het hebt uitgemaakt.

Ga nog eens met je vriendin praten. Vertel haar dat je je erg rot voelt door hetgeen je hebt meegemaakt en dat je op nu niet met haar kan zijn. Zeg nadrukkelijk dat het niet aan haar ligt en dat je nog veel om haar geeft of van haar houdt, maar dat het probleem helemaal bij jou en jouw situatie ligt.

Vertel dat je tijd voor jezelf nodig hebt en vraag of ze daat begrip voor heeft.
Vraag haar of je haar af en toe mag bellen, om het contact niet te verliezen. Maar alleen als je dat ook wil natuurlijk.
Sterkte met je situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf altijd geleerd ga uit op je hart dus als je denkt dat je het wil uitmaken maak het dan uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg uit dat het niet aan haar ligt maar aan je jezelf.

de reden dat je spijt gaat krijgen misschien vind ik een beetje raar. (dit zou moeten zijn omdat je haar mist? even helemaal uitgaande van JOUW kant.)

jij hebt nu het gevoel dat je niet wil samen zijn met haar, dus dan is dit zo. je wil tijd voor jezelf zodat je dingen op een rijtje kan zetten, ook prima. maar waarom wil je haar hier bij in de buurt hebben? benauwd het je? wat is de reden hiervan.

is de liefde wel wederzijds als je haar hier niet bij wil hebben maar een partner zeker een persoon kan zijn die je hierbij kan helpen? Wat had je nog meer gezocht in de relatie wat je niet kon vinden? hier wringt de schoen waarschijnlijk. Wellicht dat je hier samen nog uit kan komen als ze snappen kan dat rust voor jezelf niet definitief een einde van de relatie hoeft te betekenen.

of je spijt krijgt in de toekomst met deze instelling? Ja, gegarandeerd.
als je verder kijkt dan je neus lang is en ziet waarom je zo reageert en denkt zal de spijt er ook wel zijn, maar kan je je er waarschijnlijk makkelijker bij neerleggen omdat je het 'waarom' voor jezelf duidelijker hebt.

hoe dan ook, ik wens je veel sterkte met het verwerkingsproces, en wat betreft je 'relatie' hoop ik dat alles bespreekbaar blijft (wat het besluit dan ook mag zijn/blijven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt het zelf, ze zou altijd van je gehouden hebben. Waarom betrek je haar niet bij je problemen? Nu laat je haar achter, maar een ander, die misschien minder van jou zal gaan houden en dus minder interesse in jouw persoonlijk problematiek toont.. zal jou zeer zeker niet kunnen helpen.

als je het mij vraag, maak je inderdaad een grote fout. Ik geloof dat het haar ook best zeer doet dat je haar nergens bij betrek. Misschien moet je haar laten gaan, omdat jij haar niet verdien.