Hoe kom ik weer onder de mensen?

Momenteel ben ik werkloos en ik heb niet erg veel hobby's. Sociaal ben ik niet erg vaardig, maar tegelijkertijd heb ik wel de behoefte aan contact (en liefde) natuurlijk.
Heeft iemand een idee hoe ik wat meer onder de mensen kan komen? En hoe ik min of meer succesvol daarin kan zijn? Vaak is het namelijk zo dat ik niet zo goed weet hoe ik een gesprek moet voeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Antwoorden (16)

ga vrijwilligerswerk doen op een gebied wat je ligt.
dan ben je bezig met dingen te doen, en het praten gaat vanzelf.
ik heb als vrijwilliger veel vriendschap gevonden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Vrijwilligerswerk misschien?
Als je een WW uitkering hebt moet je wel met je coach overleggen of het toegestaan is.
Maar daar is genoeg werk in, van collecteren tot koffieschenken of administratie/bestuur van een vereniging
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
ga eens naar het wijkcentrum
schrijf je in bij de unie van vrijwilligers
bezoek de bibliotheek
wordt lid van een wandelvereniging
ga sporten, zwemmen whatever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, toch kan een biebbezoek tot contact leiden
het overkwam mijzelf.
Mocht je even geen werk hebben.
Ga dan een informeren of je ergens vrijwilligers werk kunt gaan doen.

In het algemeen doet het CWI daar helemaal niet moeilijk over.
Tevens blijf je in een bepaald ritme ,en onder de mensen.

Ken meerdere mensen die via vrijwilligers werk aan een vaste baan zijn gekomen.

Maar blijf in geen geval thuis achter de geraniums zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dit wat voor je?
http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/

Of een leuke job als vrijwilliger.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denkt dat 't erg belangrijk voor je is om toch onder de mensen te komen. Waarom probeer je bijvoorbeeld niet om vrijwilliger te worden bijvoorbeeld in een kringloopwinkel of op een school. Ook zou je een cursus kunnen gaan volgen. In mijn woonplaats is er een stichting die diverse cursussen organiseert en laagdrempelig is voor werkeloze mensen. Misschien bestaat zo'n stichting in jouw woonplaats ook. In ieder geval veel succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Sporten kan ook helpen! Je word er fit van, hebt gelijk een gespreksonderwerp en het is goed voor je zelfvertrouwen en energielevel. Je kunt naar de sportschool gaan, maar lekker rennen in de natuur (met een leen-hond?) kan ook voor aanspraak zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip is : Begin eens met contact te zoeken met je buren.
Nodig eens een aantal buren van jou uit, d.m.v. een kaartje bij hen in de bus te doen met een uitnodiging voor een hapje en een drankje op een bepaalde tijd. Meestal kennen een aantal buren elkaar al wel en zullen het wellicht erg leuk vinden om met elkaar bij jou op bezoek te komen. Doordat enkele buren elkaar welzeker kennen, gaat de conversatie veelal makkelijk en ben je zo ingeburgerd.
En...je zult zien,dat mensen het heel erg waarderen en leuk vinden dat jìj het initiatief hebt genomen om elkaar als buren te ontmoeten.

Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Jouw buren kunnen je de beste tips geven wat er is te doen in jouw omgeving, wat je leuk zou kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikzelf ben jaren lid geweest van ugo4it.nl, een activiteitenclub in Amsterdam. klinkt een beetje oubollig maar dat is het helemaal niet, ik heb nog nooit zoveel leuke dingen gedaan en leuke mensen ontmoet als met deze club. Ook goede vrienden, en zelfs mij levenspartner aan overgehouden! google maar eens op 'activiteitenclub' bij jou in de buurt en zie wat je kunt vinden. ga er een paar af en maak daarna je keuze. er staat je een hele leuke tijd te wachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een cursus gaan volgen. In de meeste plaatsen worden wel cursussen gegeven.
Soms kun je samen bijv. opdrachten doen.
Je komt vanzelf met mensen in contact die dezelfde interesse hebben als jij. Je hebt dan meteen gesprekstof.
Toen ik behoefte had om meer mensen te leren kennen ben ik bridgelessen gaan nemen. Daarna ben ik op een club gegaan en ziedaar: je leert vanzelf mensen kennen. Dat is nu 14 jaar geleden. Ik heb er 2 goede vriendinnen leren kennen. Enne...het is erg leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft natuurlijk geen bridge te zijn. Kies een cursus die jou aanspreekt. Daar ontmoet je vast ook mensen met wie je kunt praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, nee, natuurlijk hoeft het geen bridge te zijn. Massa"s mensen houden niet van kaarten. Het kan ook een cursus fotografie zijn of "de fijne keuken", om maar iets te noemen. Net wat je leuk vindt!
Misschien is het een idee om op hyves of iets van zoiets te gaan. Uit ervaringen zelf met hyves daar via die weg heb ik mensen persoonlijk ontmoet.
Daar is leuk manier over je hobby te uiten .
ps er worden laatste tijd veel ontmoetingsplaats van dag je strand of leziningen
Tot hondenwandelingen moet het maar op.
Maar je zou ook gewoon via de buurthuis misschien eigen buurt kunnen kijken.
Ik zelf doe maatjes werk en activiteitenbegeleidster bij de GZZ ,
Dit alles is op vrijwillige basis maar heel dankbaar werk
Ik wens je heel s6 met ontdekken met jou mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder raadde haar patiënten die veel thuiszaten (met psychiatrische problemen) vaak aan om een hond te nemen. Met een hond moet je een paar keer per dag naar buiten, en heb je vaak veel aanspraak.
Bovendien is een gesprek voeren dan wat makkelijker, omdat het in het begin vaak alleen maar over de hond gaat.

Ik snap dat je aanmelden voor een vereniging oid eng is, je wordt dan opeens in een groep onbekenden losgelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om via bijvoorbeeld facebook wat mensen uit uw verleden op te zoeken, oude klasgenoten, uw vroegere vrienden, sportclubmaatjes o.i.d, en daar eens mee af te spreken. Of een leuke stamkroeg te zoeken, (Kan niet in uw portemonnee kijken) en eens een praatje te maken met de mederwerkers daar en wat stamgasten te leren kennen!Succes in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga dingen doen die je leuk vind in buurthuisen of voor jezelf, buitenshuis. Ik zelf ga bijv gitaarspelen buiten... Ik leer nieuwe dingen op internet, maar oefen buiten... Ik wandel en ik groet mensen glimlachend. Ze groeten ook glimlachend terug. S oms ontstaat er een praatje... Wat trekt jou? zorg dat je gaat doen wat je leuk vind en volg desnoods een poosje een keer in de week een les ergens in. Dan tref je mensen met dezelfde interesse en heb je gelijk ene gespreksonderwerp.

Verder zijn er nog tal van profielensites warop ook heel veel mensen in de buurt te vinden zijn. ..

succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb via IRC (Internet Relay Chat) heel veel mensen leren kennen. Een programma dat je kunt installeren, waarmee je binnen kunt komen op allerlei kanalen. Zitten hele vreemde kanalen bij, maar ook hele leuke (vergelijk het maar met internet: er zijn idiote sites, en hele zinvolle).
Als je vaker op een bepaald kanaal komt, leer je de mensen een beetje kennen, en vaak is een gesprek op die manier makkelijker dan in het echt.
Ik heb op die manier een hoop zelfvertrouwen gekregen. Misschien is het voor jou helemaal niet geschikt, maar je kunt het altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volg ergens een sociale vaardigheidstraining. Voorbeeld: http://www.percaya.nl/pages/modern_index.html
Vaak is zo'n cursus ook te volgen bij de GGZ. Misschien dat dat goedkoper is.
Je kan ook googlen op 'verlegenheid' en alles wat daar bij komt kijken. Er zijn ook clubs voor verlegen mensen. Dan kan je in groepsverband werken aan je sociale vaardigheden.
Als je wat minder verlegen bent, kan je je aanmelden bij activiteitenclubs en bij http://www.zeddnet.com/ of http://www.vriendschapsbureau.nl/