Ik ben 4,5 jaar lang voor de gek gehouden en achterbaks verlaten.Lees svp mijn onderstaande uitleg. Hebben jullie ervaring en of advies voor mij?

Na 4,5 jaar een relatie te hebben gehad ben ik achter mijn rug om uit het niets verlaten door mijn ex die ook bij mij inwoonde.

Ik kan mij geen enkele reden bedenken wat er mis is of was, want ik heb altijd alles voor haar overgehad en we gingen ook veel leuke dingen doen. Begin dit jaar vertelde ze me nog eens duidelijk dat ze mij nooit zal willen verlaten dat was in januari en in maart werd mij kort verteld in een haastig gesprek dat het over is zonder enige uitleg (lijkt mij dat ik dat wel zou verdienen) Ik kwam er zelfs achter toen het al een paar weken verder was doormiddel van een brief dat ze had laten liggen in huis dat ze al in februari haar adresgegevens had gewijzigd naar haar moeders adres.

We hebben in de tijd erna een paar keer afgesproken. En daarbij vroeg ze ook of ik het tussen ons wilde laten dit alles en niet met gezamelijke vrienden te gaan praten over deze situatie. Dat respecteerde ik, maar vlak daarna werd ik genegeerd door iedereen. ze heeft blijkbaar verhalen (leugens) verspreid tegen iedereen zodat zij het lieve kleine meisje blijft in hun ogen. Ik ben ook tot 2 keer toe bedreigd 1x door een zogenaamde vriend en later via hyves door iemand die ik niet eens ken. Ik heb helemaal niemand bedreigd in deze situatie. Het enige wat ik "fout" heb gedaan is doordat ik zo van slag ben (verdriet,gemis,onbegrip,vragen) dat ik veel gesmst en gebeld heb.

Er zijn nog meer voorbeelden die ik kan voorleggen hier, maar ik krijg het niet binnen de 1500 tekens

:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Heey. Heel vervelend voor je dat dit gebeurt.
Je hebt Haar alles gegeven dus, Maar vond t niet genoeg. Accepteer t feit dat ze niet meer bij je is en ga verder met je Leven. Dat ze je zwart heeft gemaakt bij je vrienden is ook niet echt juist van Haar. Persoonlijk zou ik mijn vrienden hiervoor ook aanpakken. Gewoon de waarheid vertellen aan Hun. Als ze Haar eerder geloven dan jou, dan zijn t geen vrienden van jou. En bedreigingen moet je altijd serieus nemen en melden bij de politie. Een aangifte doen is zo geregeld. Ik hoop dat je voldoende weet en hoop t beste voor je. Ik weet zelf uit ervaring dat een vrouw heel slecht kan zijn en vrienden altijd kunnen verdwijnen. ALS je nog wat wilt weten kun je contact met me nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte vrienden zijn op 1 hand te tellen zeggen ze wel eens.. Nou dat klopt ja deze vrienden geloven mij wel en hadden zelf al een beeld bij me ex dat ze me gebruikte en zou gaan verlaten.. Dat hoorde ik nadat dit allemaal gebeurd is.. Liefde maakt blind klopt denk ik ook wel dan, want ik vertrouwde en geloofde haar in alles.. En over die bedreigingen en aangifte doen.. Ik heb het idee dat de politie alleen maar zou zeggen dat zolang er niks gebeurd dat ze niks eraan kunnen doen.. Of heb ik dat mis? Dat mannetje dat ik niet ken die had me via hyves berichten gestuurd.. Dus heb het op papier.. En ik kan ook zien dat hij bij de landmacht werkt.. Volgens mij heeft hij dan ook een probleem met ze werk als dit bekent word.. Dus echt slim was dit sowieso niet van hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij het op papier hebt, en je gaat ermee naar zijn baas....heeft hij inderdaad een groot probleem. Hij kan daar flink voor gestraft worden.

Andere antwoorden (9)

Wil je haar terug? misschien voelt het van wel omdat je nog van haar houdt, maar je schiet er niets mee op. Voor altijd is het vertrouwen weg en de kans dat ze jou nog wil is nihil.
Natuurlijk verdien je uitleg over hoe of wat, maar helaas kan je iemand daar niet toe dwingen.
Het enige wat je rest is stoppen met bellen, smsen enzovoorts, schrijf haar een brief dat om het af te sluiten je graag toelichting wilt, dat het de enige manier voor jou is om verder te gaan.
Krijg je geen reactie helaas, hopelijk krijg je wel reactie en maakt dat het verwerken nog iets makkelijker.

Kortom, het is k*t, maar je moet verder met je leven en dit achter je gaan laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
agree. Je was mij net voor, mijn antwoord komt op hetzelfde neer. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het klinkt misschien makkelijk, maar je moet door met je leven en haar totaal links laten liggen. Ze is het niet waard en je verdient wel wat beters. Vrouwen kunnen goed liegen en ze zal jou leugens blijven vertellen en je aan het lijntje houden. Hierdoor wordt het alleen maar moeilijker om haar te vergeten. Ga gewoon genieten van je vrijgezellen leven! Er zijn zoveel mooie en leuke vrouwen op de wereld. Er loopt er ook een voor jou rond! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Menno, ook mannen kunnen goed liegen, zullen we het gewoon houden dat er ménsen zijn die goed kunnen liegen?
geen min, ik min niet.
Je bent nu bezig met een verwerkingsproces en het voelt goed het even van je af te schrijven. Een panklaar antwoord krijg je er niet op. Je zult vast wel antwoorden lezen die jij als waarheid zult bestempelen, maar dat is puur omdat jij vindt dat het in het plaatje past die jij geschets hebt. Op zoek naar een stukje herkenning en een stukje bewijs dat je niet gek bent.
En dat geeft niets, heeft allemaal te maken met de verwerking.

Wel een tip voor je, blijf er niet in hangen. Voldoening zul je nooit krijgen, al krijg je 1000 antwoorden hier.

Advies: Vergeet het, pak je leven op. Vrienden die nu achterlijk doen, zijn dus nooit vrienden geweest. Dus flikker al die figuren en alles wat met haar te maken heeft van jouw Hyves en Facebook en wis de telefoonnummers.
Want wat wil je ermee? En wat kan je met die figuren bereiken? Helemaal niets. Medelijden en begrip zal je niet krijgen.

Zij heeft een beeld van jou neergezet, als die zogenaamde "vrienden" daar in mee gaan, dan zegt dat meer over hen dan over jou. En ook al zouden ze bijdraaien en jouw kant weer kiezen, zou je ze dan als "vrienden" terug nemen? Die wil je toch niet meer zien.
Jij weet hoe het zit, dat is het belangrijkste en vergeet jouw missie om anderen daarvan te overtuigen.

Stel voor jezelf een ultimatum wanneer je de boel weer oppakt. De situaties draai je toch niet terug, dus schoon letterlijk en figuurlijk de boel op, en leef je eigen leven.
Zie deze situaties als een nieuwe stap in jouw leven.

Desnoods geef je jezelf even een figuurlijke schop onder de reet. Serieus.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
+, goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Juist helemaal waar en goed advies!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je mooi verwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil graag over die vrienden opmerken dat het mensen zijn. En mensen laten zich nu eenmaal gemakkelijk misleiden. Dit is Gebruikt immers ook overkomen.
Wat is gebeurt, is dat zij partij kiezen. Dat doet ieder mens in zo'n situatie, het is echt heel erg moeilijk om objectief te zijn. Want als iemand zich objectief opstelt, zal de vrouw in kwestie geen steun bij hem voelen, en hem de rug toekeren.
Er ontstaat dus helaas twee kampen. Dat zie je vaak.
Maar, joh, dat is tijdelijk. Zeker als steeds meer mensen doorkrijgen hoe die vrouw in wezen doet.
Relatie's kunnen zomaar eindigen.
Vaak is er wel een of meer oorzaken voor, soms ook helemaal geen, het is gewoon over en uit.
Zie je het van te voren niet aankomen, dan kan je erg gekwetst zijn en er veel verdriet van hebben.
Uiteindelijk zal dit wel over gaan.
Heel erg vervelend is, dat er meestal na een uit elkaar gaan,
er vanalles gaat gebeuren.
Natuurlijk wordt er over gepraat, dat kan ook niet anders, dat is vrij normaal, ook de ander partij zal zich ergens gekwets voelen, dus heeft altijd de tegenpartij het gedaan en daar wordt over gepraat.
Hierna gaan mensen de kant kiezen van het slachtoffer en ontstaan er twee groepen.
Er zijn immers twee slachtoffers.
Nu leer je je echte vrienden kennen.
Dat zullen er niet veel zijn, misschien wel niemand.
Geef het de tijd, je kunt hier niets aan doen, stop je energie niet in je ergenis en kwaadheid, daar heb je alleen maar je zelf mee.
Over een jaar is iedereen het wel vergeten en gewend aan de nieuw situatie, misschien zelfs nieuwe vriendin, lijkt nu onmogelijk, maar geloof me, het kan!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welkom in het leven wat soms o-zo-zuur is. Soms leer je dingen die je nooit zou willen leren. Jij hebt helaas een persoon getroffen die jouw nu op brute wijze heeft gedumpt. Dit is natuurlijk heel naar voor je, maar je MOET echt zo snel mogelijk proberen om alles te vergeten. Je moet een nieuw begin gaan maken! Probeer alles wat er gebeurd is zo snel mogelijk te vergeten... Dit is echt de enige manier om verder te gaan met je leven. Zoek geen contact meer en probeer er vrede mee te hebben dat het voorbij is... Bedenk je 1 ding: ook al is 4,5 jaar best lang, wees blij dat het niet in een veel later stadium is gebeurd (getrouwd, kinderen, huis etc.) Neem de ervaring mee in de rest van je leven, en ooit zal je de echte ware vinden, die wel volledig voor je zal gaan! De vrouw die je dit flikt, is jou niet meer waard. Denk aan je eigenwaarde en SLUIT het af... Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
savana was dit wel je bedoeling het te plaatsen als reactie?
Moest het geen antwoord wezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt gelijk... foutje....
Dat dit voor jou totaal onverwachts kwam begrijp ik wel,maar als ik zo het één en ander lees,was zij er al langer mee bezig om bij je weg te gaan.
Het is niet anders en het zal wel even duren eer je over die klap heen bent,maar je kunt niet anders,je zal wel moeten.
Ik vind het wel waardeloos dat ze jou heeft zwart gemaakt bij jullie vriendenkring en je vraagt je af waarom dit nodig is want je krijgt eigenlijk op die maniet nog eens een trap na.
Dit zegt meer over je ex dan over jou en leg je ook daar bij neer want de vrienden komen er op een gegeven moment heus wel achter hoe zij werkelijk in elkaar zit.

Bedreigingen zou ik beslist niet accepteren en ik zou dit uitprinten en hiermee aangifte gaan doen.

Ik kan je alleen adviseren om haar totaal met rust te laten en nooit meer contact meer haar te hebben want je krijgt hier alleen maar ellende van en het bevorderd je verwerkingsproces ook niet.

Het is een cliché,maar ga verder met je leven en verbrand het oude achter je.

Ik wens je veel sterkte hiermee,maar dat moet goed komen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, jij lijkt me nu zo'n type als ikzelf.
Als we verliefd zijn gáán we daar ook voor 200 % voor, hebben alles voor de geliefde over en kussen de grond waarop ze lopen... oké, dat laatste doen we niet echt, maar even voor het idee.
Wij zijn dus hele aardige mensen die veel voor hun relatie over hebben. Dat is onze sterke kant.
Wij zijn dus hele aardige mensen die veel voor hun relatie over hebben. En dat is dan onze zwakke kant.
Want wat wij dus niet doen, is grenzen aangeven. In het normale leven kunnen we dat redelijk goed, maar als we van iemand houden mag die gerust af en toe eens even over ons heen banjeren en dan zijn we ook nog eens in staat om dat glimlachend te ondergaan.
Nu ben jij wat jonger dan ik, en dat is mooi. Ik begin namelijk eindelijk een beetje door te krijgen hoe het werkt, dus als jij nou even meeluistert dan kan jij al veel eerder genieten van een gezonde relatie als je over deze ex-dame heen bent.
Want wat je op deze manier aantrekt, als je grenzeloos van iemand houdt, zijn partners die daar dan ook gebruik, lees misbruik, van maken. Het is terecht dat je boos bent en logisch dat je verdrietig bent. Maar jij en ik werken het wel zelf in de hand. Wij geven een partner zoveel en verlangen zo weinig terug dat er dús een ongelijkwaardige situatie ontstaat. Jij geeft véél meer dan je doorhebt aan je geliefde. Je geeft zelfs je eigen kracht uit handen, aan haar, ook al laat ze je keer op keer barsten. Geloof me, ik wéét wat het is om intensief lief te hebben en in de ban te zijn van een geliefde waar je nauwelijks los van kan komen en die maar "kik" hoeft te zeggen of ons hart loopt weer over van liefde, terwijl je net vertrapt bent.
Dus, deze ex-dame los laten en NIET meer bellen, smsen.
Dat is moeilijk maar het is belangrijk dat jij zoveel om jezelf gaat geven, van jezelf gaat houden, dat je jezelf dat niet meer aandoet, want zij is gewoon niet goed voor jou.
En als je graag een gelijkwaardige relatie aan wil gaan, dan zou ik maar snel gaan oefenen met heel bewust je grenzen te voelen en zo nodig uit te spreken. Want als je jezelf liefhebt en dus ook je eigen grenzen respecteert zal een nieuwe geliefde jou ook écht liefhebben en je grenzen respecteren.
Voor nu, sterkte,
en voor later, een heerlijke bloeiende liefde van twéé kanten.

Toegevoegd na 2 dagen:
oh ja Eucje, je hebt gelijk... 't is een vraag aan mannen...
Nou ja, laten we zeggen dat ik de vraag heb beantwoord met de mannelijk kant van mijn persoonlijkheid ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Hoi gebruikt, ja dit is wel een flinke aanvaring met het leven, zeg. Het is een situatie waar je veel uit kan leren, maar het is misschien gewoon te veel allemaal.
Je zou wel wat puntjes kunnen uitzoeken, om zo tot de conclusie en het indringende besef te komen, dat een hernieuwde relatie met haar niet zal gaan lukken. In feite zeggen de andere beantwoorders dat ook.

Je schrijft dat zij macht over jou heeft. Ze is in staat jou te beperken in je gedrag. En dat kan zij zonder dat je dat doorhebt. Je geeft er een duidelijk voorbeeld van.

De communicatie met haar loopt niet.
Je wil haar de waarheid zeggen, maar ze gaat dan huilen.
Ook dit hoort bij machtsuitoefening. Want op deze manier zet zij jou op het verkeerde been. Jij verwachtte dit niet, je bent verbaasd. Aan haar kant is het zo, dat zij op deze manier de controle houdt: door haar aanpak steeds en snel te wijzigen.

Joh, eis gewoon niet van jezelf, dat je dit allemaal kan gaan oplossen. Er zijn grenzen aan de mogelijkheden van een mens.

Je hebt allerlei dingen niet gezien. Het is handig om dit bij jezelf op te merken. Want zo kun je jezelf behoeden om deze fout nogmaals te maken. Maak jezelf geen verwijten. Op een of andere manier is dit 'goed', het maakt je sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je nog met veel vragen zit en totaal niets weten is knap lastig.

Als iemand mij... stapels zaken over zijn/haar relatie uit zou leggen en ik zou de andere partij er nooit over gehoord hebben, dan zou ik als luisterend oor niet direct alles voor waarheid aannemen. Wie kent nl. zichzelf of een ander voor de volle 100% ?

Het lijkt me dat de mensen die je plotsklaps negeren meer geloven als weten en daar heb je weinig aan.
Dat zijn in mijn oogpunt ook niet echt gezamenlijke vrienden.

Of je veel te weten komt is een vraag, misschien zijn er ook mensen die niet automatisch conclusies trekken.
Het is geen goed idee om zo iemand het hemd van het lijf te vragen, of in te schakelen om op onderzoek te gaan, die komt daardoor tussen 2 vuren in te staan.
Misschien kan je er wel globaal een beetje door achter komen wat er nu feitelijk speelde. Gooi het in zo'n gesprek ook niet op haar fouten en probeer niet elk puntje boven te krijgen, vraag gewoon om een klein stukje globale info. Onthou tevens dat hetgeen je hoort niet regelrecht haar verklaring is, maar iets wat doorverteld is.

Ik kan me voorstellen dat je liefst gisteren al een antwoord op alle vragen wil en stapels vragen hebt, zelf een beetje tot rust komen, de situatie een beetje laten bedaren is ook belangrijk. Door er de nodige tijd overheen te laten gaan krijg je waarschijnlijk ook betere antwoorden en heel misschien komen de antwoorden zelfs vanzelf.

Veel bellen, SMS-en en dergelijke zijn helaas een stuk minder. Als de relatie ten einde is kan het juist een extra reden zijn om bij haar, haar familie en haar vrienden de boel op te laaien. Bij m'n buurman van destijds is dat zo uit de hand gelopen dat hij zelfs vrij lang z'n kinderen nauwelijks mocht zien. Dat men jou bedreigt heeft is uiteraard zwaar af te keuren, maar zelfs als je verder compleet niets fout gedaan hebt is supervaak bellen/SMSen... al stalken en kan het zwaar averechts werken bij wat je wil bereiken.

Zoals ik eerder al zei, niemand kent zichzelf voor 100%, zaken die voor jou niemendalletjes leken waren voor haar misschien behoorlijk belangrijk, ook als ze dat slecht aangegeven heeft. Misschien dat goede vrienden/familie van jou... de bui misschien al even zagen hangen.
Veel sporten en/of andere/nieuwe zaken aanpakken lijkt me wel belangrijk om te voorkomen dat het compleet in je hoofd gaat tollen.
Sterkte !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is lastig hierop te antwoorden want we horen het verhaal van 1 kant. ik zeg niet dat jij hier liegt, maar het is heel goed mogelijk dat je ex het anders heeft ervaren of beleefd.

kijk, een relatie die gezond is en waar beide mensen gelukkig in zijn verbreekt met niet zomaar. er zal de een reden zijn geweest, wat deze ook mag zijn.

omdat je het niet weet ga je het bij jezelf zoeken, en blijf je aandringen op je recht om het te weten. ik vind het ook normaal om dit te vertellen aan een ander, maar je e denkt er duidelijk anders over.

kortom, je weet niet wat je fout hebt gedaan, en zoals het er naar uit ziet zal je het ook nooit te weten komen ook. (tenminste, niet van je vriendin)

de manier waarop is natuurlijk niet fair, en dit komt bovenop het feit dat je zal moeten accepteren dat het over is. jij kan dus je goede wil tonen, maar het is eenrichtingsverkeer. hier doe je gewoon niets aan.

het beste wat je kan doen is de eer aan jezelf houden. vraag haar niets meer en laat haar links liggen. bedreigen ze je? dan doe je aangifte hiervan.
praat met de mensen die niet afgaan op haar verhalen, en pak langzaam maar zeker je leven weer op.

mensen die zo met anderen omgaan zijn het niet waard om over in te zitten. dat neemt niet weg dat je het eerst moet verwerken en accepteren dat het over is, maar je kan haar aandeel hierin niet voor je rekening nemen.

jij wilt praten, zij niet. simpel gezegd... je kan hier niets aan veranderen dus laat haar lekker in haar soppie gaarkoken en maak je maar eens flink boos. laat haar zien dat ze je er niet onder kan krijgen, en bewijs haar en jezelf dat je ook wel zonder haar kan (ook al is het moeilijk, zij hoeft dit niet te weten!!!)

heel veel sterkte!

Toegevoegd na 52 seconden:
SHOOT... vragen aan mannen.... (dat ben ik dus niet, sorry)