hoe kan ik mijn vader ooit zien als hij in spanje woont en ik in nederland en ik bijna niks van hem weet ?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet in welk plaatsje hij woont en wat hij voor werk doet enz en meer weet ik eigelijk niet ik ben gisteren terug uit spanje gekomen ik zat in een hotel vlakbij het plaatsje waar hij woont maar helaas heb ik hem niet gevonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze weet ik niet zeker maar daarvoor zou je naar de ambassade moeten bellen.

Mocht je naam en dergelijke weten. kopie paspoort geboorteplaats en tijd dan kun je misschien een onderzoek laten instellen via de ambassade.
Om te weten of persoon nog leeft c.q. andere gegevens.

Bellen naar de ambassade kost niet zoveel
en is dus het proberen waard.
Ik denk echter dat dit onderzoek niet gratis.

Als geen contact met familie in het buitenland dan is er volgens mij de mogelijkheid de ambassade in te schakelen

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het progamma Spoorloos benaderen is een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je moeder, oom, tante of oma (iets in je familie) vragen of zij dingen van jouw vader willen vertellen.

Als je relatie tussen jou en je vader wel goed is, kun je bijvoorbeeld Skypen dat is erg leuk kan je gewoon met elkaar praten en zie je elkaar en dan kun je samen uren gratis en vrijblijvend bellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de media inschakelen. Inderdaad spoorloos of vermist, maar je kan ook kranten/ tijdschriften benaderen met daarin de vraag of je een oproep kan doen. Wie weet kunnen andere nederlanders je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het FIOM om hulp, zij hebben ervaring met het zoeken van familie en kunnen je helpen en begeleiden: http://www.fiom.nl/Zoeken_naar_biologische_familie/e671cabc/0/Zoeken_naar_familie.aspx en ze hebben overal contacten die hulp kunnen bieden (dan hoef je niet zelf naar Spanje, maar vragen zij een organisatie die ze kennen in Spanje om onderzoek te doen, bijvoorbeeld).
Deze hulp is niet alleen rondom adopties, zoals veel mensen denken, maar ook als familie van elkaar vervreemd is om wat voor reden dan ook.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met de Nederlandse ambassade in Spanje. Zij weten de weg in een voor jou vreemd land en kunnen je heel goed helpen zoeken naar je vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heb ik te weinig punten om hippo een plusje te geven. De Fiom is inderdaad een organisatie die daarbij prima kan helpen zonder dat het een mediacircus wordt. Succes met je zoektocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou contact op kunnen nemen met het gemeentehuis (ayuntamiento) van de plaats waar je vader woont en hen vragen om het adres van je vader. Tegenwoordig beheersen zij vaak wel het engels, dus dat zal het waarschijnlijk makkelijker maken voor je. Heel veel succes met je zoektocht!