Dit komt omdat je het leven leeft, je leert en ook inzicht is daar een onderdeel van, opeens gaat de knop om.
Waarschijnlijk heb je iets met een echte vriend meegemaakt waardoor je nu ineens het verschil ziet van wat die zogenaamde vrienden dus niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je komt er pas achter wie je echte vrienden zijn als je door een moeilijke periode gaat of als er iets heel belangrijks is gebeurt. Je echte vrienden steunen je dan en zijn er voor je. Je vrienden waarvan je dacht dat het echte vrienden waren zijn er niet of minder voor je waardoor je voor jou minder belangrijk worden t.o.v de andere echte vrienden die er wel voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijngebruik.
Gebruik van hallucinerende middelen.

Hoop dat je ook nog inziet dat je ook echte vrienden hebt.
Een paar echte vrienden zijn van veel meer belang dan dan heel veel vage vrienden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij geldzaken kom je er vaak achter wie je echte vrienden zijn, en wie de profiteurs willen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Kun je de eerste twee zinnen toelichten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Bij gebruik van hallucinerende middelen kunnen mensen wel eens geestverruimende ideeën krijgen. Inzichten krijgen zeg maar. Hoeven niet per definitie altijd de juiste inzichten te zijn, maar soms zien mensen dan ineens dingen en details die ze zonder die middelen niet zagen. Dat kan voor sommige medicijnen ook gelden. Hierbij tevens nog een ander antwoord op je vraag:
Junk food is Junk mind! Dus indien je gezonder bent gaan eten is het ook heel goed mogelijk dat je gezonder en meer helder bent gaan denken, en daardoor details over bepaalde vriendschappen nu inziet, die je daarvoor niet inzag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Lieve Conan,maar ik kan je even niet volgen! Xjes dreamqueen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat idee had ik al lieve Dreamqueen. Ik keek af en toe achterom en zag je nergens... Maar ik wil nog wel eens outside of the box denken, en dan zijn er meer die me niet kunnen volgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je me niet ziet ben ik outside the box lieverd +) . De dingen die je opnoemt kloppen als n bus,maar k geloof niet dat,dat bij diegene die de vraag stelt aan de orde is daarom kan ik je niet volgen!!!
Annswers
12 jaar geleden
@Conan, ik begrijp je antwoord hoor en het geeft inspiratie tot nadenken, ik denk inderdaad dat als je op een ander niveau komt dat je ineens anders tegen de zaken aan kan kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is niet dom hoor ,slimme jongen die conan -)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt er verlegen van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee daar is ie...xjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je me niet ziet lieverd,kmoet 2 dgn na zkh tot di.avond. En nog ff plus en kus voor je! X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets ernstigs hoop ik?
Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Ik zal aan je denken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Khoop nx ernstig,kun je ns proberen pb te sturen? Weet niet of dat gaat met mobieltje. Anders thanx voor sterkte wensen,je bent écht n lieverd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Heb je in het verleden wel eens een pb gestuurd, maar nooit geen antwoord op ontvangen. Probeer het nog wel eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is goed! Maar ga weer slapen,je ziet me vanzelf weer. Xjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en toen was ze dr weer,n pijn joh en smerig! Laat nooit n maagonderzoek doen bah,maar ja tmoest ff. Cu van8 kus
Inzicht in allerlei persoonlijke - en maatschappelijke - situaties ontstaat meestal niet "ineens".
Over het algemeen gaat daar een periode van aarzeling, twijfeling, onzekerheid aan vooraf.
Maar heel vaak willen wij de waarheid niet onder ogen zien.
En dus houden we een toestand in stand omdat dat nu eenmaal zo gegroeid is.

Het kan zijn dat je in een wat moeilijkere periode geraakt bent en dat je er achter komt dat de mensen die je je vrienden noemde, jou helemaal niet steunen.
Dan kom je er wel achter dat het niet je echte vrienden zijn.

Het kan ook zijn dat je een groep kennissen, waar je wel iets mee deelt maar niet heel erg intiem, altijd "vrienden" noemde. En dat je door het ontdekken van een echte en ware vriendschap er achter komt dat vriendschap iets anders is dan kennissen.

Veel mensen spreken al over vrienden als ze mensen heel zo nu en dan oppervlakkig spreken. Een vriendengroep.
Maar de meeste mensen hebben niet meer dan 2 of 3 echte vrienden.
Het is dus ook maar hoe je het noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zelf een innerlijk groeiproces doormaakt, kan het zijn dat je ineens de waarheid ziet en dat je vele vrienden je echte vrienden niet blijken te zijn, maar gewoon mensen met wie je een oppervlakkig soort gezamenlijkheid deelt. Deze ontdekking kan depressieve gevoelens oproepen, of eenzaamheid maar het hoort bij het leven en is in feite een heel gezond proces.

Zolang je voor jezelf een goede vriend bent, zul je ook een paar goede vriendschappen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang geleden toen ik in scheiding lag,had ik vriendinnen die me erg steunden,maar ook van wie ik niks hoordde. Toen mn scheiding definitief was stonden ze weer op de stoep. Helaas voor hun heb ik de boot afgehouden,toen k ze nodig had waren ze er niet zulke mensen wilde k nt mee bevriend zyn. De andere ben k nog steeds mee bevriend in goede en slechte tyden is ons motto !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus. Zo ben ik er ook een paar kwijt geraakt. Maar dat bleken dus uiteindelijk geen goede vrienden te zijn. Degene die er over bleven waren en zijn dat wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn vrienden,die er alleen zijn als er leuke dingen zijn,verdriet en ellende horen ook bij het leven!
Vriendschap komt vaak uit een hoek waar je het niet verwacht.

Als je moeilijke tijden meemaakt, laten bepaalde 'vrienden' het soms afweten. Ze willen liever plezier en positieve dingen in hun leven.
Vaak is het dan zo dat je steun krijgt van mensen waar je het niet van had verwacht. Ik heb dat ondervonden.
Stel je er voor open. Laat anderen toe in je leven, vergeet die zogenaamde vroegere 'vrienden'.

Een vreemde kan een vriend zijn die je nog niet kent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar sluit ik me bij aan +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt plussers :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nx te danken ! Groetjes