kun je een relatie echt helemaal overnieuw beginnen?

zou je na gemaakte fouten in een relatie zoals liegen bedriegen mischien vreemd gaan (die dingen waren even ter voorbeeld) en uiteindelijk na een breuk, na een lange tijd (bv 1 twintigste deel van je leven) een relatie egt opnieuw kunne beginnen en alles vergeven en vergeten?

Toegevoegd na 29 minuten:
aangezien er mogelijkheden zijn dat mensen echt veranderd kunnen zijn
(zoals bv een bijnadoodervaring, of een levensjaar in een klooster doorbrengen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wordt over het algemeen met CH geschreven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten wel meer typefouten in zijn vraag, maar volgens mij mogen wij daar geen commentaar op hebben volgens de richtlijnen, hoe irritant het ook kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sms taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij meer dan 67% van de vragen die ik al gezien heb zitten spellingsfouten en taalfouten en vanalles en nog wat
het gaat om de vraag en dat andere die begrijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jouw mening, maarals je je foutloos of bijna foutloos kunt uitdrukken in je moers taal, dan laat je dat toch niet?

Antwoorden (5)

Nee dat kan niet. Elke dag dat je diegene ziet denk je weer aan de fouten van de ander. Meestal loopt de nieuwe relatie dan ook uit op dezelfde dingen (vreemdgaan, liegen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt m.i. aan de persoon zelf. Ik zou het niet kunnen, maar kan niet voor een ander weten of dit voor een ander wel kan. Ik vind dit echt persoonsafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
at mefloortje
dus je denkt echt dat het persoonsafhankelijk is?
daar heb ik tenminste wel iets aan
bedankt
ik ga mijn gevoel volgen
Nee je kan nooit alles vergeven en vergeten. En waarschijnlijk zal het ook nooit een goede relatie worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel : nee. Het blijft altijd in je hoofd hangen wat er gebeurt is en ook al doe je zo je best het zal niet lukken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zulke dingen kun je misschien wel vergeven maar vergeten waarschijnlijk nooit want alles wat je in je leven meemaakt gaat mee in je rugzakje en zo ook dit dus elke keer zal diegene achterdocht blijven houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt moeilijk! Het belangrijkste in een relatie is vertrouwen en dat vertrouwen is geschonden geweest.
Vergeven kan je en dat is mooi maar vergeten nooit.
Altijd blijft het in je achterhoofd, je drukt het misschien hard weg maar het haalt je in.
Vergelijk het met een mooie vaas die stuk gevallen is en je kan er geen afscheid van nemen dus je kan die scherven lijmen doch de barsten zijn er.