Wat betekent je aangetrokken voelen tot iemand?

en dan bedoel ik dat bij een lang durige relatie na een verliefdheid; wat houdt dan je aangetrookken voelen tot je partner in??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (5)

Dat je graag bij diegene in de buurt wilt zijn. Dat je je gevoelens met elkaar wil delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aantrekkingskracht tussen mensen is rationeel niet te verklaren. Aantrekkingskracht is vooral een chemisch proces, waarbij onder andere feromonen een rol spelen. Ook het uiterlijk (bijvoorbeeld de symmetrie van een gezicht) en de geur van personen spelen een rol. Als je je in een relatie tot je partner aangetrokken voelt, komt dus door chemische processen. Het is ook wetenschappelijk bewezen dat je eerder op iemand valt die veel op je lijkt qua uiterlijk en geur, dus iemand die veel op je lijkt vindt je meestal aantrekkelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als = dat in de 4e zin...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je aangetrokken voelt tot iemand dan vind je diegene zo leuk of mooi dat je veel van hem/haar wilt weten, gevoelens wilt uitwissellen en voor lang in zijn/haar buurt wilt zijn.
Sommige mensen die al lang bij elkaar zijn zullen hebben ervaart dat de aantrekkingskracht tussen elkaar voor een deel kan verdwijnen en terugkomen.

Toegevoegd na 59 seconden:
Regel 5: ervaren i.p.v. ervaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dat is niet verkeerd, dat gebeurt in de meeste relaties als je wat langer samen bent.
aantrekkingskracht is eigenlijk precies wat het woord zegt:
je wilt bij die ene persoon in de buurt zijn, je hebt belangstelling in wat hij/zij doet, je interesseert je voor zij/haar interesses omdat (bijna)alles wat diegene doet je boeit.
je luistert naar haar/hem en staat open voor zijn/ haar ideeen en denkbeelden. je wilt 1 zijn met de ander.
zo leer je de ander kennen, en als je de persoon top vindt en de ander past heel goed bij je, dan wil je in de buurt blijven, om wat moois op te bouwen.
en als je dan wat moois opbouwt, dan komt daar een vertrouwd gevoel bij, je voelt je op je gemak.

je zou die persoon niet meer willen missen in je leven, omdat hij/zij iets voor je is gaan betekenen.
en het zou ideaal zijn als dat voor altijd zo zou blijven......
maar helaas gaat het leven niet altijd over rozen, en zal er hier en daar in het leven een deuk opgelopen worden, dat kan door van alles zijn, door jullie zelf of door een gebeurtenis in je naaste omgeving. dat zou er voor kunnen zorgen dat je je even minder aangetrokken voelt.
maar omdat je wat hebt opgebouwd en omdat liefde een werkwoord is, kun je die deuk weer uitdeuken,en ontdekken dat je die persoon nog steeds niet kan missen.
je bent nog steeds geinteresseerd, je wordt nog geboeid, je bent van de persoon gaan houden. je wordt nog steeds aangetrokken.
het ideale plaatje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast de fysieke aantrekkingskracht betekent je aangetrokken voelen tot iemand ook dat je steeds opnieuw bij die persoon wil zijn. Als je van hem/haar weg bent, kan je niet vlug genoeg weer bij mekaar zijn. En als je een tijdje van elkaar gescheiden bent mis je elkaar.