Hoe zeg ik op een subtiele manier tegen mijn vriendin dat ik vind dat ze teveel SMS't?

De SMSjes hebben een lage waardigheid en dus vind ik het overbodig om +- 25 smsjes naar elkaar te versturen als ik haar diezelfde avond soms nog zie. Aangezien ik fulltime werk is het voor mij ook in bochten wringen om te antwoorden. Ik wil het niet zo over laten komen dat ik geen behoefte aan een SMS heb, dan heb ik namelijk het idee dat ze me helemaal niet meer gaat SMS'en.

Ik zelf ben 21, vriendin 19.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Het hangt er van af wat je vraag precies is: wil je dat ZIJ stopt met die SMSjes of wil je alleen dat JIJ geen 25 antwoorden hoeft te sturen.

Als het laatste het geval is zou ik alleen tegen haar zeggen dat je het heel lief vindt dat ze je zoveel berichten stuurt maar dat het a) jouw ding niet is om overal over te SMSsen en b) dat je dat ook niet kunt maken op je werk.

Daarmee leg je haar dan uit dat zij er rustig 5 of 6 kan sturen als ze dat wil maar dat het geen teken van "geen belangstelling" is dat je niet op elk berichtje antwoord meer geeft. En je vraagt haar daar dan ook begrip voor te hebben.

Als dit lukt laat je elkaar in je waarde. Als zij zo nodig veel wil sms-sen mag het, jij leest 1x per 2 uur (dat zou ik niet vertellen) alle berichten en stuurt dan evt 1 klein berichtje terug.

Deze is VEEL minder lastig dan haar vertellen dat ze niet meer mag sms-sen en mogelijk is de uitwerking voor jou hetzelfde
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Gewoon je telefoon uitzetten en zeggen dat het moest van je baas.
Je kan natuurlijk ook een andere vriendin nemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VriendIn.
Dat is met een knipoog hoor Defne.
Het eerste kan je doen, dus van mij een plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je over zoiets liegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je Wow? Hoezo Liegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat nergens dat haar telefoon uit moet. En nieuwe vrienden zoeken is een beetje erg overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beantwoorder schrijft dat hij zijn eigen telefoon dan uit kan zetten (zodat hij geen SMSjes meer ontvangt).
En een nieuwe vriendin zoeken? Tuurlijk niet, dat is een grapje, al is het wat flauw.
Ik ben ook voor gewoon zeggen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bovendien, als je na je werk je mobiel weer aanzet krijg je dan de hele lading sms-jes binnen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, Ja......:)
dan hoef je maar eentje terug te sturen: Schatje, bedankt voor alle aandacht...enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duimpje omhoog man... hahahaha
Gewoon de waarheid.
Ik ga wat minder sms-en want ik vind het een beetje duur worden.
Klaar. In een vriendschap hoor je dat gewoon te kunnen zeggen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+-je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :)
Als ze je de hele dag lieve smsjes stuurt moet je juist blij zijn met de aandacht. Het vele smsen geeft aan dat ze aan je denkt en je lief vind. Geef dan eerlijk aan dat je niet veel tijd hebt om terug te smsen. Stuur dan 1 of 2 smsjes p/d terug. Ik zou mij er niet te druk om maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeggen dat je het heel lief vindt, maar dat je door je werk er geen tijd voor hebt
12 jaar geleden
Ik vindt datje dit gewoon kan vertellen aan je vriendin .
zonder dat je dan bot of ongeinteresseerd overkomt .

Dat je tijdens je werk in allerlei bochten moet wringen om terug te sms n .

Je bent nl aan het werk .wordt je afgeleid door sms jes
krijgen bijv collega 's het indegaten is erg vervelend en kun je niet productioneel zijn .
Zij rekenen op jouw immers .

Spreek met je vriendin af dat je zodra je de tijd hebt bijv in de pauze even reageert met een sms je .

Dan is het voor jou en haar duidelijk.

dit werkt het beste .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Schat, het liefste zou ik de hele dag met jou smsen, maar helaas moet ik ook nog werken. Soms gaat het echt niet om te antwoorden. Beperk je de sms'jes tot belangrijke dingen, zoals één keer per dag zeggen dat je van me houdt?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat lijkt mij niet zo moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt........ :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keurig!+
Je zou iets kunnen zeggen als:

Schat ik waardeer het enorm dat je zoveel aan me denkt en laat merken dat je zoveel om me geeft, maar ik ben bang dat ik problemen op mijn werk kan krijgen als ze zien dat ik steeds aan het sms-en ben.

Mijn baas heeft er geen probleem mee dat we af en toe eens even mobiel bellen of sms-en. Maar hij vindt het niet goed als we teveel afgeleid worden tijdens ons werk. Dus zou ik het fijn vinden als we kunnen afspreken dat je nog maar een paar sms-jes stuurt op een dag en eigenlijk bij voorkeur tijdens mijn pauze(s).

En je moet het niet erg vinden als ik soms - omdat ik het dikwijls heel druk heb - ook geen tijd heb om er (direct) op te reageren. Jij vindt het toch ook veel fijner als ik weer op tijd naar huis kan gaan en je 's-avonds kan zien in plaats van dat ik anders zou moeten overwerken om mijn werk op tijd klaar te hebben.

Je zou er ook nog haar eigen werk of school in kunnen betrekken, zoiets als dat je ook niet wilt dat zij er zelf problemen mee zou kunnen krijgen, want waar haalt iemand de tijd vandaan om zoveel op een dag te kunnen sms-en.
12 jaar geleden
Door de vraag in te typen heb je eigenlijk het antwoord al gegeven. Wat je hier naar voren brengt, kun je gewoon tegen je vriendin zeggen.
Dat is het mooie van vragen stellen. Doordat je het probleem helder moet formuleren, heb je vaak de oplossing al heel dichtbij.
Daarom lopen onderzoekers wel eens in en groepje door het bos en vertellen ze elkaar de problemen waar ze tegenaan lopen. Aha, zegt er dan een en verdwijnt vlug naar zijn laboratorium.
Vertel het je kat en wordt wijs, heeft dezelfde strekking.

Nu kan het zijn dat je vriendin wel behoefte heeft om veel te sms'en. Maar daar kan je dan in alle rust over praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
" lieverd stop nou eens met smsen haha"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg gewoon ik mag niet smsen onder werkgijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 smsjes per dag?? Stuur jij dan ook 25 terug? Misschien moet jij elke dag zo min mogelijk smsjes te versturen en hopen dat zij het begrijpt, zoniet dan zou ik haar eerlijk vertellen dat je het liever niet wil..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon op een vriendelijke manier zeggen. Zo simpel is het.