Zal dit goed zitten?

Heb vanaf m'n 15e relatie en ben nu net 19 geworden. Ben niet echt verliefd ofzo, dat kan ik niet zeggen maar soms als ik aan de toekomst denk word ik een beetje bang en denk ik: is dit wat ik wil? Is dit normaal? Dus probeer nu gwn niet verder dan de leuke dingen te kijken en dat gaat goed en vind het fijn om bij hem te zijn. Was hier gewoon benieuwd naar.. Zijn dit normale dingen van een relatie of is iedereens relatie anders???

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet MEER verliefd dan. Ben dit denk ik wel een dik jaar op hem geweest, maar alles voelt wel goed met hem ofzo, maar voel ook dat we echt de beste maatjes zijn. Naar mijn weten is dat geen probleem alleen weet ik niet zeker of ik er helemaal een toekomst in zie.. Miss durf ik dit ook niet btw, want heb best wel problemen gehad met wat ik later nou wil doen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Zal ik je iets zeggen? Je hebt allang een beslissing genomen. Je bent nu alleen nog bezig om jouw beslissing tot uitvoer te brengen. Dit is de aanloop naar de verwerking van het breken met de relatie.
Als alles prettig zou zijn en je was gelukkig, dan ging je ook geen advies op deze site zoeken.

Confronteer hem ermee dat je niet verder wilt. Even een bittere pil maar wel zo eerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk komt het op den duur goed. En met jou doel ik dan op. Als je al zo aan het piekeren en twijfelen bent, is dit geen basis. Dus eerlijk gezegd, tussen jullie zal het voorlopig niet goed komen, want jij zit al op een compleet ander niveau dan hij. Als je niet meer met elkaar levelt, dan houdt het gewoon op. Je bent hartstikke jong, bijt even door die zure appel en er gaat een wereld voor je open met legio mogenlijkheden en wegen die je kunt gaan bewandelen. No worries.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens dat de beslissing al gevallen is. En weten hoe het met je gevoel zit.... +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cassac, het is altijd mogelijk dat jullie elkaar weer tegen komen. Absoluut. En nee, het is geen rare vraag, ik heb er zelfs vroeger ook mee geworsteld. 1x een relatie die uitging omdat ik het niet meer goed vond voelen, na 2 jaar elkaar weer tegen gekomen, maar na een paar maandjes kwam ik er weer achter waarom we ook alweer uitelkaar waren gegaan, er was niets veranderd. Dus we zijn toen weer uit elkaar gegaan. En dat is nooit meer goed gekomen. Mijn huidige relatie was in eerste instantie een beetje vriendjes-plus idee. Daarmee gestopt, elkaar 1 jaar niet gezien, toch elkaar weer tegen gekomen en we zijn nu al een paar jaar weer bij elkaar.
Dus het kan. Wil niet zeggen dat het ook gebeurt natuurlijk.
Volg je verstand, uiteindelijk komt de beslissing vanzelf opdoemen. Te lang blijven piekeren is niet wat.
Er is een verschil tussen verliefd zijn en liefde voelen. Verliefdheid gaat waarschijnlijk over, maar liefde kan een leven lang blijven bestaan! Als ik je verhaal zo lees, met je twijfels en dergelijke, zou ik zeggen dat je inderdaad al bezig bent met een breuk. mijn advies: ga om de tafel zitten met je vriend, en praat er eens openhartig over: komt dit gevoel alleen van jouw kant, of is hij het er mee eens? Als dit laatste zo is, dan kunnen jullie nog wel lang genieten van elkaar, maar dan als vrienden.

Praat ook eens met iemand die al vele jaren met dezelfde persoon door het leven gaat: Is diegene nog echt verliefd, met vlinders in de buik enzo, of gaat de liefde dieper dan dat?

Mijn ouders zijn ook niet meer echt verliefd, maar ze houden zeker van elkaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, jij verwoord het eigenlijk beter dan ik, maar dit wou ik eigenlijk overbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar kan ik geen antwoord op geven, ik heb nog minder ervaring op dat gebied dan jou, geloof het of niet :P
Eigenlijk is iedere relatie net zo uniek als elk mens, en elk paar mensen. Er is geen handboek met vaste regels die je op kunt volgen zodat je relatie succesvol zal zijn. Wel kun je jezelf een aantal voor de hand liggende dingen afvragen die je relatie negatief beïnvloeden: drugs, te veel drank, geweld, vreemdgaan, enz. Maar als dat niet het geval is en het voelt goed en je voelt je rustig en geborgen bij iemand, waarom zou je er dan mee stoppen. Ten 1e is (lijkt!!!) het gras bij de buren altijd groener. Ten 2e is verliefdheid op z'n hoogtepunt iets wat een relatie vooral tot stand moet brengen. Maar dit blijft in de meeste relaties niet op het hoogste pitje staan. Het wordt langzaam minder en als t goed zit komt er een hechte vriendschappelijk uit voort dat je voor altijd bij elkaar houdt. Tenminste, zo zie ik het. Maar ja, het is nou eenmaal voor iedereen anders...
Veel geluk toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken veel verhalen van koppels, die pas naar tientallen jaren beseffen, dat ze eigenlijk een (liefde volle" vriendschapsrelatie hebben en eigenlijk niet echt verliefd zijn en/of zijn geweest, simpelweg omdat ze nog niet wisten wat echt verliefd zijn nu eigenlijk is. Dus is het niet zo vreemd dat jou dit overkomt. Wat nu te doen? Het klinkt makkelijker gezegt dan gedaan, maar je zou eigenlijk het best eens een jaartje verder moeten rond kijken en gewoon ervaring op moeten doen, voordat je 100% gaat voor je toekomstige relatie. Als je dit niet doet blijf je altijd twijfelen, en als eenmaal gesetteld ben (Huis tuin en kinderen) dan kan je helemaal niet meer terug. Nou ja het blijft lastig, ben benieuwd naar andere meningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 jaar een relatie op die leeftijd is ook lang. Veel leeftijdsgenoten hebben meerdere vrienden in die tijd gehad, misschien dat je dat nu gaat missen. Misschien mist je vriend dat stiekem ook, misschien vindt hij het wel goed op deze manier, lekker rustig doorgaan.
Als het jullie allebei wat benauwend wordt, is uit elkaar gaan het beste. En misschien gaan jullie dan over een jaar of wat toch weer samen verder,
Het is niet te zeggen, maar je hebt nog n heel leven voor je, dat je maar een keer kunt leven, keuzes zijn moeilijk, maar je moet ze toch maken
12 jaar geleden
Probeer eens 10 negatieve en 10 positieve punten van je vriend/relatie op te schrijven, dan zie je snel wat er overheerst en kun je de keus maken, of je die negatieve punten accepteert of dat je de relatie beeindigt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vanaf mijn 14e een relatie en ben nu net 18..Ik snap wat je bedoeld. Ik voel(de) precies hetzelfde als jij. Het is heel normaal. Het helemaal hoteldebotel zijn van iemand duurt ongeveer een jaar. Mijn vriend en ik gaan binnenkort trouwen. We houden van elkaar, we zijn soulmates, kunnen alles bij elkaar kwijt. We zijn niet écht verliefd meer, maar we voelen nog wel een hoop liefde voor elkaar.
Probeer het nog een aantal weken/maanden aan te kijken :) Er is altijd nog hoop !!!