Waarom zijn mensen zo onvoorspelbaar?

Wanneer je bv denkt dat je vriendschap eeuwig zou bestaan....en dan toch blijkt dat dat niet zo is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ik denk dat het erg voorspelbaar is dat sommige vriendschappen op een bepaald punt zullen ophouden te bestaan.Elk mens groeit en verandert voortdurend en sommige irritante trekjes bij een vriend of vriendin kunnen op een bepaald moment de druppel zijn die de emmer doet overlopen.Naarmate je standaards groeien zullen de normen waaraan je vrienden moeten voldoen ook groeien.Gelukkig blijven er nog altijd vrienden over waarmee je vanaf de eerste dag een schijnbaar onverbrekelijke band hebt.Vrienden die letterlijk een stuk van hun lijf voor jou zouden willen afgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dit lijkt mij waarschijnlijk.

Andere antwoorden (7)

ik denk niet dat dat onvoorspelbaar is
vriendschap is een ruim begrip
sommige vrienden zie je maar 3 keer per jaar en sommige zie je dagelijks maar de hechtheid van de vriendschap kan hetzelfde zijn.
Het feit dat het soms misgaat met vriendschappen is dat ieder mens een eigen leven opbouwt en dat er soms dingen gebeuren die de vriendschap op een laag pitje zetten of zelfs beeindigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn heel verschillend, met verschillende interesses en ze ontwikkelen zich verschillend. Wanneer je bv bevriend bent met iemand en die gooit zijn leven ineens over een andere boeg (door ander werk, verhuizing, relatie of juist het stoppen daarvan, een overlijden in de naaste omgeving) kan zo'n persoon wel eens ineens anders zijn dan voorheen. Daardoor kan een vriendschap dan ook ineens veranderen.
Vooral als er dan met die persoon niet te praten is over de verandering ("wel nee, ik ben nog steeds dezelfde hoor"), kan dat voor wrijving zorgen.
Daarbij kan er altijd iets gebeuren, kan iemand iets doen, wat je niet verwacht had, en wat jou niet aanstaat, waardoor je de ander met andere ogen gaat bekijken.

Voorbeeld: Ik heb een goeie vriendin, waar ik jaren mijn hart kon luchten als ik problemen had. Zij had overal begrip voor, had alles ook al wel eens meegemaakt en vond niets wat ik zei gek. Ik had altijd het gevoel dat zij als heel zelfverzekerd persoon uit al haar strubbelingen in het verleden is gekomen, en dat gaf mij hoop voor mijn toekomst. En zie hier, ik ben inmiddels enorm zeker en heb een en ander goed verwerkt. Nu zie ik echter dat mijn vriendin, waar ik zo op kon steunen, helemaal niet de zelfverzekerde persoon is die ik dacht dat ze was. Ze blijkt ook op punten die 'normaler' zijn dan de problemen waar we voorheen over spraken, helemaal niet dezelfde mening te hebben als ik. Heel vreemd om te zien en ook moeilijk om mee om te gaan. Ik ben dan wel iemand die een ander neemt zoals hij is, maar ik kan me voorstellen dat dit besef voor veel mensen de vriendschap zou beëindigen.

Dus ook verandering van perspectief kan invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom -1???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij krijg je +1
Het is met mensen net als met het weer:je kunt er niet op rekenen! Mensen veranderen nu eenmaal . Ideeen die je vandaag hebt,zul je waarschijnlijk over een aantal jaren niet meer hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn we echt onvoorspelbaar?
Ik denk dat er mensen zijn met een grillig onvoorspelbaar karakter.
Maar er zijn ook mensen die oprecht de goede intentie hebben en daar aan vast zullen blijven houden.
Ze zullen trouw blijven, loyaal, begripvol en je blijven steunen.
Maar het leven doet soms vreselijke dingen met mensen en soms maakt dat dat die mensen soms noodgedwongen een andere keus moeten maken.
Sommige mensen zullen dat doen uit egoïsme en anderen zullen het doen omdat ze geen andere oplossing weten.
Daarbij kennen we onszelf niet altijd niet even goed als we zouden willen en worden we soms verrast door onze eigen reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quote: Zijn we echt onvoorspelbaar?
Ik denk dat er mensen zijn met een grillig onvoorspelbaar karakter.
Maar er zijn ook mensen die oprecht de goede intentie hebben en daar aan vast zullen blijven houden. Concudeer jij, dat mensen die onvoorstelbaar zijn geen oprecte en goede intenties hebben?
Dat gaat toch wel ver!!!
complete voorspelbaarheid zou misschien saai zijn. maar in intermenselijke contacten heb je altijd het probleem van interpertatie. wat de een voor een ander betekent is niet altijd visa versa, maar soms kan dat wel zo lijken. daarbij doorgrond je iemands persoonlijkheid nooit helemaal dus gebeurt het helaas wel is dat mensen die je als vrienden beschouwd, om soms ombeduidende redenen dat toch niet of minder blijken te zijn, en in die zin dus onvoorspelbaar zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind mensen onvoorspelbaar die met alle winden meewaaien. Persoonlijk vind ik dat ook geen goede eigenschap. Iemand die eerst met jou meepraat, en vervolgens met iemand anders.
Vaak zijn dit mensen die conflictsituaties uit de weg gaan, en dus iedereen naar de mond praten om ze te willen pleasen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag mij vaak af, waarom mensen zo voorspelbaar zijn!
Dus het antwoord op jouw vraag is:
de onvoorspelbaarheid is in the eye of the beholder.