Hoe krijg ik mijn 'schoonouders' zover dat ze me mogen?

Ik heb al bijna 9 maanden een vriendin, ik ben zelf trouwens ook een meisje. Toen mijn vriendin dit aan haar ouders vertelde werden zij erg kwaad en zeiden ze dat we het uit moesten maken. Dit doen we natuurlijk niet.

Dat was een paar weken geleden, mijn vriendin mag nog steeds niet met mij omgaan, verder wordt er bij haar thuis niet over gepraat.
Oh, wat ook wel handig is om te weten is dat ik een keer spacecake gegeten heb met wat vrienden en haar moeder kreeg dat te horen, daardoor is waarschijnlijk haar vertrouwen in mij weg. Ik heb al duidelijk proberen te maken dat het maar een keer was en daarna nooit meer, maar dat heeft niets uitgehaald.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Op haar ouders afstappen en het proberen uit te praten? Als ik daar al de kans voor krijg, ik mag waarschijnlijk niet meer bij ze binnenkomen. Het nog wat langer laten rusten? Of een van mijn ouders laten bellen om te vragen of ze met hun willen praten?
Andere opties?

Toegevoegd na 2 dagen:
Haar moeder zei trouwens tegen haar dat ze het nog helemaal niet zeker kon weten en dat ze niet wist wat houden van was. Ze moet over 2 jaar maar terug komen en als we dan nog steeds samen zijn is het prima.

Ik heb alleen niet zo'n zin om nog 2 jaar stiekem te moeten afspreken..

Toegevoegd na 2 dagen:
We zijn trouwens allebei 16 jaar. Dus ze moet maar terugkomen als ze 18 is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met je naam alleen al scoor je geen credits bij schoonouders natuurlijk, of is dit dankzij het ene plakje spacecake?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn naam? als drugofthedemon? ze weet niet dat dat mijn username is, ze zit helemaal niet op goeievraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar eucalypje toch, ben jij een naar, akelig kakelend heksje?Dat er uit ziet als een stout kind? Zullen je schoonouders ook niet blij mee zijn.

Het beste antwoord

Jullie grootste probleem is het feit dat jullie nog 'maar' zestien jaar zijn.

Wellicht is het voor haar ouders een schok geweest te moeten constateren dat hun dochter niet is zoals ze dat zich hadden voorgesteld.

Ik denk ook dat zij een beetje tijd nodig zullen hebben om dit feit te accepteren.

Maar accepteren MOETEN zij het wel..omdat het gewoon zo is.

Jammer is het dat je even dat dommigheidje met die spacecake hebt begaan..maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Wat ik je aanraden wil, is het volgende:

Laat even alles betijen en geef haar ouders even de gelegenheid om van de 'schrik' bekomen.

Klim daarna in de pen en schrijf hen een vriendelijk briefje, geen mail dus.

Leg in je briefje uit dat je je hun schrik en ongeloof prima kunt voorstellen omdat je wel beseft dat heel het verwachtingspatroon m.b.t. hun dochter ingestort is.

Vraag hen jou je spacecake misstap te vergeven en..zeg erbij dat dat slechts eenmalig was. Èn dat je dat nooit meer zult doen.

Praat vol liefde over jouw liefde voor hun dochter en vraag hen om alle betrokkenen de kans te geven elkaar te leren kennen. Dus jij hen..en zij jou.

Vraag hen of zij jou willen overwegen jou t.z.t. als hun toekomstige schoondochter te willen gaan zien..omdat zowel hun dochter als jij dat bijzonder graag zouden willen.

Indien ze dan toch elk contact met jou blijven afwijzen, dan vrees ik dat jullie gedwongen zullen zijn c.a. twee jaar geduld te hebben tot je geliefde achttien is..

Waarna jullie (of in elk geval zij) volwassen zijn en hun instemming in deze relatie niet langer noodzakelijk is.

Graag een berichtje aan mij als het jullie gelukt is, okay?

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah hartstikke bedankt, dat zal ik zeker proberen!
Je hoort nog van me hoe het is gegaan. Ik zal het nog wel even laten zakken en dan over een tijdje een briefje schrijven met de door jou genoemde punten erin :)
Echt bedankt, zeker een waardevol antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Visara, de vraag was: Hoe krijg ik mijn 'schoonouders' zover dat ze me mogen? Ik vrees dat haar dat op de door jou voorgestelde wijze en met de door jou voorgestelde houding niet zal lukken. Overigens vind ik dat ze best een beetje begrip mag hebben voor 'de schrik' van haar schoonouders omdat die mensen zomaar opeens met een nieuw feit geconfronteerd worden. Een feit waar de meeste ouders best even voor moeten slikken. Ik vind haar trouwens heel verstandig om de oplossing zo mogelijk zonder 'te voorkomen' conflicten op te lossen. Praten is naar mijn mening de beste oplossing, maar dat is niet mogelijk gebleken aangezien haar schoonouders daar even nog niet voor open staan/stonden. Ik heb getracht haar een zo tactisch mogelijke richting aan te geven, waarbij ik van harte hoop dat zij en haar vriendin gelukkig worden..zonder ruzie met de ouders van haar geliefde. Dank trouwens nog voor jouw reactie op mij antwoord. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit beweerd dat er iets mis met haar of haar relatie zou zijn. Trouwens het woord 'excuses' heb ik ook nimmer gebruikt m.b.t. de vragenstelster. Wat ik haar adviseerde was de vraag te stellen of haar schoonouders haar deze misstap konden/wilden vergeven. Ik deed deze stap doelbewust..om het pad tussen haar en haar toekomstige schoonouders helemaal zonder hobbels en/of kuilen te laten worden. En natuurlijk vind ik dat ze zichzelf nooit of te nimmer moet verloochenen..en ze moet zich zeker ook nooit minder gaan voelen door haar geaardheid..of wat dan ook. De woorden 'nederig benaderen' heb ik eveneens nooit gebruikt.. Maar wat ik bedoelde om de sfeer tussen de partijen wat te verbeteren was..een beetje tactisch praten en handelen..en dat is iets anders dan nederig, toch? Groet, Ton

Andere antwoorden (9)

probeer goed voor je vriendin te zijn , dan verdien zelf het respect van haar ouders, niks afwingen, help niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord. Als ze op een gegeven moment gaan zien dat hun dochter gelukkig is, dan komt het meer vanzelf. Een beetje tijd
+1
Gun de ouders van je vriendin de tijd om aan de egdachte te wennen. Dit was misschien ook voor het eerstd atz e hoorden dat hun dochter op een vrouw valt. En hoe lijf jij ook bent, en wilt zijn voor hen, dat is dan toch even schrikken.
Probeer over een paar maanden eens met hen te praten, en blijf vriendelijk als je ze ooit al dan niet toevallig eens tegenkomt
12 jaar geleden
Mijn dochter heeft het zelfde probleem, de ouders van haar vriendin accepteren niet de lesbische relatie van hun dochter. Jij kunt dit niet afdwingen. Geef het de tijd, misschien komen ze tot inkeer als ze daadwerkelijk zien dat hun dochter gelukkig is. Mijn dochter is uiteindelijk met haar geliefde samen gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige manier waarop de ouders wellicht een relatie met jou aan willen gaan is als ze accepteren dat hun dochter lesbies is en accepteren dat jij de liefde van haar leven bent. Jij kan niet zoveel aan de situatie veranderen. Moet je ook niet willen. Je bent wie je bent! Ze moeten je gewoon accepteren voor wie je bent.

Probeer wel eerlijk en oprecht van hun dochter te houden. Laat zien dat je van haar houd en dat je haar steunt in goede en slechte tijden. Als de ouders daarna nog steeds geen stap jou kan willen zetten dan hebben zij pech niet jij!

Geniet lekker van elkaar en heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nou kijk, ik heb dan ook best wel pech want ik mag nu niet naar haar toe en zij eigenlijk ook niet naar mij. We moeten stiekem afspreken, dus bijvoorbeeld als we een uur eerder uit zijn op school enzo bij mij thuis. Ik kan nooit naar haar en we kunnen ook nooit logeren.
Dat stiekeme gaat echt niet langer werken, het is zo zomervakantie en dan zien we elkaar waarschijnlijk zeker 6 weken niet.
Dus als iemand daar een oplossing voor heeft? Haha (:
ALTIJD aardig blijven. Wie goed doet, goed ontmoet. En... overtuig je vriendin ervan dat jullie echt elkaars ware zijn. Als haar moeder in de gaten heeft dat jij en niemand anders haar gelukkig maakt, zal ze weten dat er geen kracht sterker is als liefde en dan moet kiezen tussen haarzelf of haar dochter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou inderdaad geen spacecakejes meer eten , vooral verder jezelf blijven . Een keer praten met 1 van de schoonouders is een goeie poging , zou dit liever 1 op 1 doen. Of inderdaad een groepsgesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten in dit verhaal een paar onderwerpen die er uit springen :
-Dochter is lesbisch
-vriendin dochter spacecake gegeten

Uit de ouders hun ding gezien is dat beide schrikken en daar moeten ze aan wennen.
Hun hebben waarschijnlijk tijd nodig om dit te kunnen verwerken , ik zou ook wel even raar op kijken als mijn zoon zou zeggen nou mam ik ben homo en dit is mijn vriend die voor de grap een keer spacecake heeft gegeten, natuurlijk schrik je daar als ouder van , maar als je hun de tijd en ruimte geeft dan komt dat wel goed.

kijk dit een paar maanden aan en probeer dan is een gesprek aan te gaan en daarin aan te geven vanuit hun standpunt dit te begrijpen , mocht een gesprek niet werken laat het dan maar want dan heb je je beste been voorgezet maar kan er niks verranderen

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarbij weet ik niet of ze op gv zitten maar je naam is dan ook niet handig : DrugofDemon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon jezelf blijven en niets forceren .
wat betreft je relatie blijf er voor je vriendin zijn als iets goed zit dan zal dan alleen maar blijken .
Heb je hier geen zin in stiekem te doen geef en gun je vriendin toch die tijd die nodig is .

Ben het niet eens met dat een jong iemand niet kan weten wat houden van is .
En ouders zouden ook beter moeten weten en vertrouwen moeten hebben in hun kind , dat is een zeer kwalijke zaak .
succes gewenst .
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vervelende situatie. Natuurlijk weten jij en je vriendin wat houden van is, is het nog niet van een geliefde maar wel van je ouders of broers en zussen of oma, dit is alleen ietsje anders maar de werkelijke redenen is je schoonouders dat hun dochter op ontdekkingsreis is naar haar prins op het witte paard maar nu verdwaalt is en het verkeerde pad heeft genomen. Het is echter helemaal geen verkeerd pad maar je schoonouders hebben op hun beurt altijd van hun ouders meegekregen dat dat pad verboden en taboe is en nu blijkt hun dochter dat pad wel gekozen te hebben. Ik persoonlijk denk dat ze het diep van binnen wel accepteren omdat ze toch willen dat hun dochter gelukkig is maar bang zijn dat de omgeving er negatief op reageert. Ook denk ik dat hun droom nu een beetje in duigen valt want nu denken ze dat hun dochter nooit meer in een witte jurk voor het altaar staat waar haar prins de ring om haar vinger bindt en denken ze dat hun dochter nooit meer zwanger zal worden van hun kleinkind.

Geef die mensen en je vriendin even de tijd dit te verwerken. Jij kan in dit geval nog even niets doen, dit is de taak van je vriendin en deze zomervakantie is daar uitermate geschikt voor. Je vriendin zou haar ouders kunnen vertellen dat ze graag met jou samen met hun wil praten over haar toekomst. Haar ouders zullen dit natuurlijk niet willen en afwijzen en in dat geval zou een brief inderdaad een heel mooi gebaar zijn. Geen brief met verwijten of excuses want geen van de partijen heeft een fout gemaakt maar maak in de brief gewoon duidelijk waarom jij zoveel van hun dochter houdt en wat jullie heeft overwogen een relatie aan te gaan en dat je hun hele lieve mensen vind en hun graag als je schoonouders ziet maar dat het pijn doet dat hun jou afwijzen en hun dochter bij jou uit de buurt houdt. Je kan er ook in vertellen dat je het fijner zou vinden onder 4 ogen te vertellen maar dat hun dochter niet gelukkiger zou worden als ze jou niet meer mag zien.....vraag ze om jullie een kans te geven om te ontdekken of jullie liefde voor elkaar echt houden van is maar dat dat moeilijk kan als jullie elkaar nooit meer mogen zien.

Trouwens....die spacecake is nu net iets wat hun tegen je kunnen gebruiken, hadden ze beter niet kunnen horen maar ik weet zeker dat de ouders van jouw schoonouders ook wel verhalen kunnen vertellen over hun kinderen....ze zullen zelf ook geen modelkinderen zijn geweest.