Mijn ex houdt me in bedwang, hoe voorkom ik dit?

Hallo.

Sinds dat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan, krijg ik constant dubbele signalen. Dan wil ze geen contact en even later neemt ze zelf contact op met gezellige gesprekken tot gevolg.

Nu heb ik haar gemaild of ze misschien een drankje wilde doen en als reactie krijg ik dat ze geen contact wil met me en dat ik niets meer moet sturen. Op de vraag waarom ze dan eerst contact opnam zei ze dat ze twijfelde of ze vriendschap wilde.

Ze weet dat ik dat wil. Nu zei ze dat die twijfel ook weg was. Toch blijf ik het vreemd vinden dat zij geregeld vlak na mij op msn online komt en me niet meer geblokkeerd heeft op Whatsapp. Ik wil zo graag het contact herstellen, omdat we in die drie jaar toch veel beleefd hebben en goede vrienden kunnen zijn.

Het lijtk er echter op dat dat er niet in zit. Maar op deze manier houdt zij me in bedwang en ik vraag me nu af hoe ik dat moet voorkomen? Graag jullie tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Als ik tussen de regels doorlees zou jij het helemaal niet erg vinden als het weer een relatie zal worden. Maar goed, dat kan jij alleen beantwoorden als je diep in je hart kijkt.

Gezien haar reacties daarop, afsluiten dit gebeuren, vergeet het goede vrienden verhaal. Niet zij houdt jou in bedwang maar dat doe jezelf. Jij gaat conclusies trekken als ze net naar jou online komt, jij trekt conclusies dat ze je nog niet geblokkeerd hebt. Begrijp me niet verkeerd, dit is positieve kritiek. Ik wil ermee zeggen dat je je het zelf moeilijk maakt.

Als je hier mee doorgaat ga je langzamerhand knettergek worden. Wat als jullie dan toch "goede vrienden" gaan worden en zij ontmoet iemand anders? Hoe ga je daarmee om? Wees eerlijk wat je nu eigenlijk van haar wilt. Kijk eens diep in je hart en dan heb je het antwoord wel.

Stop hiermee, vergeet haar, verbreek elk contact en geloof me, nu is het moeilijk, over een tijdje ben je blij dat je het zo hebt aangepakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat goede vrienden-gedoe, dat werkt hoogst zelden. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord! Je zit gewoon in een inimini rouwproces-je. Kun je alleen goed door heen komen door lekker met je vrienden op stap te gaan.

Andere antwoorden (4)

Afscheid van nemen. Achter je laten en doorgaan met je leven. Dit geeft alleen valse hoop en verdriet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noemen ze ‘aan het lijntje houden’.
Heel gevoelloos dat je ex zo met je ‘speelt’. Zo blijf je natuurlijk hopen.
Ze profiteert ervan dat jij nog veel voor haar voelt, en gebruikt je als het in haar kraam te pas komt. Sorry dat het zo cru overkomt, maar zo zie ik het.
Om te voorkomen dat je nog gekwetst wordt zou ik proberen om afstand te nemen van haar.
Het zal niet gemakkelijk zijn, maar probeer afleiding te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga door met je leven en laat haar de 'regels' niet meer bepalen , doe wat je wilt doen , je bent vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kan je in bedwang houden omdat jij dit toestaat.

wil je niet steeds weer afwachten wat haar reactie is en sufen op haar moods trek er dan een hele dikke streep onder.

zeg haar vriendelijk gedag als je elkaar tegenkomt (hou de eer aan jezelf) maar laat haar weten dat dit gewoon klaar is.

eerst moet ze zelf weten wat ze wil. misschien is het pure frustratie en 'mind f#cken' misschien is ze echt in de war en heel veranderlijk.
het kan ook zijn dat ze toch macht over je wil hebben en denkt dat dit de manier is.

iemand kan alleen sollen met je en de macht over je hebben als je dit zelf toelaat. dus niet meer haar reactie afwachten, gewoon geen kans meer geven. ze heeft er genoeg gehad lijkt me toch?

succes