mijn vrien wil scheiden nu heeft zijn advocaat een trouwboekje nodig weet iemand of dit inderdaad nodig is ?of liegt hij mij iets voor??

scheiden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

of hij liegt wil ik niet zeggen.maar hij heeft echt geen trouwboekje nodig om de scheiding aan te vragen.sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee dat is zeker nit nodig de overheid heft alle gegevens die ook in zo'n trouwboekje staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij gewoon de persoonsgegevens die daar in staan nodig heeft, dus als je vriend die kan geven is het ook goed. Een trouwboekje is waarschijnlijk gewoon makkelijker voor die advocaat dan alles los vragen aan je vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IKzelf ben 7 jaar geleden gescheiden en weet zeker dat je dat absoluut niet nodig hebt. Misschien dat hij dat denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft hij geen trouwboekje nodig. Er zijn wel uittreksels nodig van de burgerlijke stand, die kan hij aanvragen.

Alles wat je wil weten over scheiding vind je op de website hieronder. Je kan ook vragen stellen en telefoneren.

http://www.echtscheiding.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft geen trouwboekje nodig maar wel registers(geboorte, huwelijk) kopie id bewijs , dat zou hij bij de gemeente waar hij getrouwd is moeten halen , maar ik kan niks vinden over een trouwboekje .

Dus helaas denk ik dat hij je voorliegt, maar als hij getrouwd is en een relatie met jou heeft kan je dat ook eigenlijk wel verwachten , sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben enkele jaren geleden gescheiden, en daarbij was een trouwboekje niet nodig.

Bedenk, dat een advocaat een ondernemer is. Alles wat hij doet brengt hij je in rekening. Of dat nu nuttig is of niet.

Goede raad: laat die vriend zijn ego opzij schuiven, en zelf in overleg met zijn a.s. ex zoveel mogelijk zelf regelen. Dat verdient zich tienvoudig terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit een reden zou zijn om een scheiding op te houden, kun jij je afvragen of het een smoes is. Een uittreksel van burgerlijke stand is ook voldoende voor een advocaat. Veel vrouwen worden door dergelijke smoesjes vaak aan het lijntje gehouden waarom ze nog getrouwd zijn. Ik zou afstand houden totdat hij werkelijk een vrij man is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het trouwboekje zit vanachter een document met je huwelijkscontract. Hier staat op vermeld onder welk huwelijkstelsel je getrouwd bent. Verder zou ik niet echt weten waarom hij het nodig zou kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, lijkt me niet want bij een scheiding zijn 2 partijen betrokken en meestal dus ook 2 advocaten, als hij het nodig zou hebben zou er bij jou ook om gevraagd zijn en zou dus bij een huwelijk uit voorzorg 2 trouwboekjes worden meegegeven, ieder een eigen boekje.

8 jaar geleden lag ik bijna in scheiding maar er is bij de advocaten helemaal nooit naar een trouwboekje gevraagd. Maar net zo min als hij het nodig heeft zou het voor jou toch ook geen waarde meer hebben als hij wil scheiden en jij ermee akkoord wil gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom vraag je je af of hij liegt? Heb je de indruk dat hij de boel probeert te vertragen omdat hij niet zeker van zijn zaak is? Dat lijkt me een belangrijkere zaak dan dat trouwboekje. Vraag het hem gewoon en probeer dat samen uit te zoeken.

Het feit dat je je afvraagt of hij liegt, betekent dat je weinig vertrouwen in hem hebt. Wellicht terecht, want jullie zitten in een moeilijke situatie. Waarschijnlijk liegt hij ook veel tegen zijn vrouw - waarom zou hij dat dan tegen jou ook niet doen?

Hij is nog getrouwd, dit is dus een goed moment om je vragen te stellen bij jullie relatie. Als hij gescheiden is en jullie samen zijn, zul je hem dan kunnen vertrouwen? Of zul je je telkens afvragen of hij tegen je liegt? Heb je dat voor jullie relatie over? Zonder vertrouwen is een relatie weinig waard...

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het even niet meer.
Jouw vriend wil scheiden?
Van jou, van zijn vrouw?
Heeft hij jou trouwboekje nodig of dus van zijn vrouw?
Heeft hij dat jou verteld om over te laten komen dat het scheiden langer duurt?
Of dat het daardoor niet opschiet het scheiden?
mmmm
Heb je een relatie met een getrouwde man?
Ik vind je vraag een beetje onduidelijk!

Overigens hoeven er geen 2 advocaten bij betrokken te zijn. Ik ben gescheiden zonder advocaat of bemiddelaar, ook mijn ex had beide niet.
Wij zijn samen naar de notaris gegaan, om het nietig te laten verklaren.
Een trouwboekje is zeer zeker niet nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ervan uitgaande dat je vriend nog getrouwd is met een andere vrouw:

Zou ik me als ik jou was even verdiepen in het proces van de echtscheiding, zodat je weet wat er wel bij komt kijken en wat niet. Daarna moet je een goed gesprek aangaan met je vriend. Je hebt het dan meteen door wanneer je voorgelogen wordt, omdat je weet hoe het proces gaat. En je kunt dan meteen met hem bespreken hoe jullie het verder zien, hoe lang het gaat duren, hoe het tussen jullie gaat, etc. Ook zou ik maar goed nagaan hoe het tussen jullie zit als je hem niet vertrouwd..

Ervan uitgaande dat je met vriend je man bedoelt:

Geef het trouwboekje aan de advocaat. Het is blijkbaar dus niet per definitie nodig, maar als het proces daardoor gemakkelijker gaat wat hem betreft, is dat verder geen probleem toch?

Heel veel sterkte in ieder geval! En zie de bron, voor een goed artikel over de procedure van een echtscheiding.

Groeten,

Nina