word je ontgroend als je zelf niet mee zoent?

laatst werd ik gezoend door een jongen maar ik wou het eigenlijk niet. ik zat toen met hem in zijn tent (het was op kamp) en kon niet echt snel weg ofzo. daarna maakte ik me zo snel mogelijk uit de voeten. ik weet het ik had hem moeten tegenhouden maar dat durfde ik gewoon niet. mensen zeggen dat je eerste zoen ontgroening noemt. maar telt dat ook als je zelf niet echt mee deed en überhaupt wou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een ontgroening is eigenlijk een studentenritueel voor nieuwe studenten. Je zou het heel breed kunnen interpreteren en een eerste zoen ook een ontgroening noemen, maar dat is dus een interpretatiekwestie.

BELANGRIJK: als jij het een echte zoen vond dan was het dat. Als jij dat niet vond dan was dat het niet! Zo te horen geldt in jouw geval het tweede.

Goed moment om te beginnen met ZELF te bepalen wat je van dingen vindt, en dat niet van de benamingen van anderen af te laten hangen!

Zeer vervelend dat iemand aan je heeft gezeten terwijl je dat zelf niet wilde; leer ervan en realiseer je dat je het KEIHARDE MENSENRECHT hebt, gewoon punt klaar uit, om zelf te bepalen of je aangeraakt wilt worden of niet (recht op lichamelijke integriteit heet dat). Wil jij niet gezoend worden dan zat hij fout.

Als jij een zoen pas een zoen vindt als jij zelf ook mee wilt doen, dan is dat zo, punt uit, wat een ander ook zegt, dat mag je zelf bepalen. Schijt aan hoe een ander het noemt, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sadbunny: +2, als je niet meedoet aan een ontgroening ga je ook niet dood.
Mijn ervaring met dat soort rituelen is dat die ouderjaarsukkels proberen jou zoveel mogelijk onderuit te halen en te vernederen, heb er verder niet aan meegedaan en ze verder gewaarschuwd dat wanneer ze het toch proberen ze niet meer hun verjaardag zullen meemaken en tot op heden hebben ze allemaal hun verjaardag nog meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de plus, maar het gaat hier natuurlijk niet om de studentenontgroening maar om de eerste zoen van een meisje en of dat ontgroening is.

Andere antwoorden (3)

Nee, die is vals, en telt niet mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha
Een zoen is leuk als je alletwee wilt zoenen. Nu werd je erdoor verrast. Onthoud deze kus van deze jongen omdat hij je leuk vond. Niks meer en niks minder.

En je mag/MOET altijd NEE zeggen hoor, als je iets niets wilt!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg NEE voor wat je niet wilt, dit is zeer belangrijk ook voor andere dingen in je leven dat je voor jezelf opkomt!

Laat je in de meeste gevallen niet door andere leiden, maar door jezelf! Denk zelf eerst na....

En Over Ontgroening..., Dit heeft niets met zo'n kus te maken, dit wordt voornamelijk gebruikt bij: zie site

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontgroening