mijn vriendin maakt me onzeker en gek wat moet ik nu?

ik ben 20 jaar oud en heb een relatie van 2.5 jaar. ik kreeg vanochtend te horen na een ruzie met me vriendin, dat ze met haar vriendin had zitten praten over de situatie. haar vriendin vertelde mij dat ze vroeg of ze uit moest maken want vrijgezel is wel lekker weer. toch zij e dat ze nog helemaal gek op mij is...mijn vriendin vertrouwd mij niet en laat mij niet los en als ik er met iemand over praat haar moeder bijv. of haar zus, die zeggen dat ik gewoon moet gaan na me vrienden etc. maar heb ik gelijk ruzie en ga ik naar andere meiden toe. hoe kan ik hiermee omgaan?
ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet ik dacht dat alles goed zat...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (5)

zeg gewoon wat je voor haar voelt en dat je niet zonder haar kunt, als je haar niet kwijt wilt. verwen haar. en niet met de harde hand!!!!!!!!! dan gaat het meteen uit. regel een weekendje parijs! dat is prachtig! en als het daar niet meer goed komt, dan kan het nergens... succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...je schrijft dat je ook bang bent dat ze vreemd gaat. Dat jullie bijna elke dag ruzie hebben of gedoe.....misschien is het dan tijd om wat afstand van elkaar te nemen. Als je jezelf zo wegcijfert wordt het vaak alleen maar erger, jullie hebben eigenlijk nog maar net een relatie besef dat bij elkaar blijven iets is wat jullie allebei zouden moeten willen. Bespreek met haar jouw angsten over het vreemdgaan etc. Bespreek jouw grenzen.
Soms is het pijnlijk en zitten mensen samen zo vast in een patroon dat ze veel dingen niet meer zien wat goed of slecht is binnen hun relatie. Het zou ook kunnen dat jouw vriendin (onbewust) niet meer zo blij is met de hele situatie en het eigenlijk zou willen uitmaken, maar dat niet durft. Misschien hoopt ze dat door lullig te doen dat jij de knoop doorhakt (dit gebeurt namelijk vaak in relaties...dat het blijft doorsudderen omdat niemand een knoop durft door te hakken..dingen worden niet uitgesproken of een beetje tussen de regels door en zorgen zo voor ruzies die eigenlijk nergens over gaan). Misschien is afstand nemen wel goed om te kijken wat er gebeurd bij jezelf...maar ook bij haar.
Misschien is het dan duidelijk wat je zou willen of wat goed voelt en misschien is de relatie daarmee over wat misschien pijnlijk is, maar minder pijnlijk dan zo door te gaan en na vele jaren alsnog er achter te komen dat het toch niet lukt. Maar wie weet missen jullie elkaar heel erg en ziet zij in dat zij jou absoluut wil en ze je dan meer waardeert. Wees kritisch en gun jezelf iemand die voor jou gaat en niet steeds jou onderuit haalt en onzeker maakt. Een goede gezonde relatie zou een aanvulling moeten zijn, je een goed gevoel over het algemeen moeten geven, niet een ongelukkig gevoel. Sterkte en let op jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ een goede antwoord.
ik denk dat jullie elkaar gek maken. niet iedereen houdt ervan om vuile was buiten te hangen dus ze kan zich idd afvragen met wie je het er nog meer over hebt.

mijn motto is dat wat je over iemand zegt je ook tegen die persoon moet zeggen.

overigens is de basis van een relatie vertrouwen naar mijn idee, en als dit er niet is zit er vanzelf veel meer scheef.

praten dus met elkaar zonder in de verdediging te schieten. praten over elkaar met anderen is duidelijk de oplossing niet.

kom je er niet uit zijn er personen die hierin kunnen bemiddelen en het gesprek kunnen sturen.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Ik vind het zeer lastig hierover te oordelen en een goede reactie te geven. Maar ik hou wel van een uitdaging.

Ik stel voor dat je eens rustig met haar gaat zitten en met haar gaat praten. Vertel haar wat je dwars zit, dat je het gevoel hebt dat ze je een beetje gek maakt met haar gedrag. Je moet haar vertellen dat ze sommige dingen voor zich moet houden, en andere dingen met jou moet bespreken.

Ik denk ook dat je misschien moet overwegen het uit te maken. Vertrouwen is namelijk de basis van een relatie en jouw vriendin vertrouwt jou niet. Ook heb je niet echt lekker je vrijheid, dat is niet gezond.
Uiteraard is zoiets ontzettend lastig en alleen jij kan dat voor jezelf beslissen, maar ik denk echt dat het uitmaken een goede optie is. Maar in mijn mening is echte liefde iets dat zij niet voor jou voelt.

Ik zal toelichten waarom ik dat weet. Iedereen kan wel jaloers zijn, daar is niets mis mee. Ik heb een relatie van 2,5 jaar en ik ben ook weleens jaloers, maar niets erg. Mijn vriend is vrij om te zijn wie hij is. Jouw vriendin is jaloers en dat uit zich in bezittelijk gedrag. Dat is niet gezond jaloers meer zijn, das echt een killer voor een relatie. Meestal gedragen die mensen zich zo, omdat ze niet alleen willen zijn. Jou vriendin wil je graag onder druk zetten, door uitspraken tegen haar vriendin te doen over het uit maken. En ze weet dat het weer bij jou terecht komt.

Echte liefde is blind vertrouwen dat mensen verdient hebben. Jij hebt niets gedaan om haar wantrouwen te krijgen, dus in mijn ogen geen echte liefde.

Ik moet echt met klem schrijven dat je nadenkt over het breken met je vriendin. Er loopt iemand daar buiten rond die wel heel erg van je zal houden en je beter zal behandelen.

Met deze hele lap text probeer ik niet te zeggen dat je niets fout hebt gedaan, maar ik heb gereageerd op de dingen die je hebt neergezet. En we kunnen allemaal wel dingen verbeteren, maar laat je niet op deze manier behandelen door haar.

Ik wens je ontzettend veel sccs met je probleem en ik hoop dat het goed zal komen. Op welke manier dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp ben jij een meisje dat een relatie heeft met een ander meisje.

En dat je vriendin uiterst argwanend wordt als jij alleen al met een ander meisje praat.

En dat jij als gevolg van de woedeaanvallen van je vriendin hartstikke onzeker wordt..

Je vriendin is dus gewoon heel jaloers en is doodsbang jou te verliezen..is de logische conclusie.

Ze reageert namelijk zeer panisch als de er ook maar een schijntje kans bestaat dat jij op een ander meisje valt.

Trek hieruit zelf in elk geval de conclusie dat je vriendin zeer veel van van je houdt, meis..

Jij zegt dat jij hartstikke onzeker van haar wordt..maar je lieve vriendin IS AL HEEL LANG nòg veel onzekerder..neem dat maar gerust van mij aan.

Wat je aan dit alles doen kunt is het volgende:

Ga eens met je vriendin praten en vertel haar dat jij heel onzeker bent als gevolg van haar wijze van praten en handelen..maar dat je best weet dat ook zij bijzonder onzeker is.

Vertel haar eveneens dat je zielsveel van haar houdt en dat je haar voor geen prijs wilt en kunt missen..en dat de kans jou te verliezen aan een ander meisje een onbestaanbare kans is..wat jou betreft..

Probeer elkaar te helpen en beloof elkaar niet meteen in de haren te vliegen en neem je beide voor te gaan praten als je het even niet ziet zitten met elkaar..

Als je denkt dat je het niet klaart in een gesprek met haar..schrijf dan alles wat je wilt zeggen op een stuk papier en stuur haar dat via de post toe..

Wees even niet thuis als de post bezorgt wordt..dan kan ze even rustig over je woorden nadenken, namelijk..

Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt tussen jullie en dat de liefde dus zegeviert..

Van mij krijgen jullie allebei alvast een stevige knuffel..

Groet,

Ton