Kun je, als je echt verlieft bent geweest op iemand, dat gevoel zomaar kwijt raken?

Een jongen vertelde mij laatst dat hij verliefd op mij was, en ik ben ook verlieft op die jongen. Maar hij vertelde mij tegen het gevoel van verliefdheid te vechten. Nu is mijn vraag, is dat ook zo makkelijk gezegd als gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

Zeker niet zo makkelijk gedaan als gezegd!
Als je eerst beweert verliefd te zijn- en het vervolgens beweert niet meer te zijn, ben je nooit écht verliefd geweest. Maar 'echt verliefd' zijn is volgens mij voor iedereen anders.
Als jullie allebei verliefd zijn, waarom proberen jullie het dan niet gewoon?
Life is short, get the best out of it! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zomaar kwijtraken kan naar mijn idee niet, er moet dan we een reden of oorzaken voor zijn.
uit ervaring weet ik wel dat dit mogelijk is.

snap alleen niet waarom die jongen ertegen vecht. uiteindelijk zal ie het winnen aangezien je niet je hele leven op en top verliefd kan zijn. doe je wel wat met het gevoel kan het veranderen in houden van.

of het makkelijk is verschilt van persoon tot persoon. zelf kan ik me makkelijk afsluiten voor een gevoel door het naar de achtergrond te verplaatsen waar het vanzelf dooft. of dat voor iedereen zo werkt weet ik niet.

de enige manier om erachter te komen is om het de jongen te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een gelukzakje hoor, besef je dat wel?
Zovele mensen hunkeren naar dat gevoel van Verliefdheid en weten het telkens te mislopen en jij bent ermee gezegend en wil het kwijt... nou nou

Waarom zou je vechten 'tegen' een gevoel van Verliefdheid?
Als iemand mij zegt dat die Verliefd is (op mij of op wie dan ook) dan zeg ik steevast:
"Geniet ervan en verspreid dat Goeie gevoel over heel de Wereld!"

Besef ook dat als je gaat vechten tegen iets dan bereik je in feite het omgekeerde van wat je voor ogen hebt want je trekt telkens weer én die verliefdheid aan én tegelijk ook die vechtlust die op termijn héél vermoeiend werkt hoor.

Enfin, jij kiest zelf maar of je leert omgaan met Verliefdheid door het te accepteren als zowat het mooiste wat een mens kan ervaren dan wel door dit wonderlijke gevoel af te stoten tot... je toch het onderspit moet delven door er leren mee om te gaan. Dus veel keus is er uiteindelijk niet hé ;-)

Dus...

Genieten maar zou ik zeggen en niet altijd klakkeloos iets willen doen wat een ander jou (vaak vanuit angst) voorstelt. Experimenteer zelf met die gevoelens en je zal al snel ontdekken hoe jij die voor jezelf het beste in voor jou leuk aanvoelende banen weet te leiden.

En als je écht geen weg weet met die gevoelens van verliefdheid, stuur ze dan maar mijn richting uit, ik vang ze wel op want ik wil best nog eens die Intense kriebels van verliefdheid voelen hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verlieft bent (geweest), zeg je zelf, dan ben je waarschijnlijk nooit verlieft geweest....
want je stelt je vraag met een antwoord.
Maar anderzijds, tegen verlieft zijn kan men niet vechten, integendeel, het word meestal erger, tenzij je die persoon nooit meer tegenkomt.
Een dat gevoel kan je kwijtraken, maar niet opeens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken ben je verliefd tot over je oren en houd je dat wel even vast maar..

Maar heel soms kun je zomaar plotseling op iemand afknappen.

Op een woord, op een gebaar, op een manier van reageren en zelfs op een manier van lopen.

Dus ja..dat is (helaas) mogelijk, meid..

Groet,

Ton