Ik heb een ontzettend hoge schuld van mijn telefoon rekening (500,-), maar ik kan en durf dit echt niet aan mijn ouders te vertellen.

ik heb heel vaak op internet gezeten, terwijl dit niet in mijn abonnement zit en heb ook wel eens sites bezocht of laten bezoeken, waarvan ik niet wil dat mn ouders weten dat ik daarop kijk.. (als je begrijpt wat ik bedoel).
Dus als ik lieg dat ik van niets weet gaan ze controleren en ik ben bang dat ze van via vodafone mijn adressen krijgen die ik heb bezocht. Dat zou echt een te erge schaamte zijn! Maar als ik alles opbiecht dat ik gewoon internet heb gebruikt enzo, worden ze denk ik zo boos dat ik eht dubbel moet terug betalen, en daar zit ik ook niet op te wachten.. WAT MOET IK DOEN??????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (10)

Je kan het niet ontlopen om het niet te vertellen want als je ht nog betaalt dan komt gezellig de deurwaarde langs en dan gok ik dat je nog meer problemen krijgt. Dus ik zou ht gewoon vertellen en de straf maar accepteren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertellen en een baantje nemen om het terug te verdienen. Je moet wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de eerste tijd, hoe moeilijk het ook is, denk dan aan de boze gezichten van je ouders, niets doen met je telefoon. dit kun je doen tot je 99 euro schuld over hebt. dat is onder de 100 euro dus lijkt het minder. in jou geval zou ik ook het snel vertellen. en dan zeggen dat je veel te veel sms'de en belde. en dat dat de grote fout wat, dat je het vreselijk spijt. en dat je voor een hele, (altijd HELE zeggen! dan lijkt het langer) maand je mobiel in beslag mag nemen. (hoe moeilijk dat ook is, zou ik het tog doen). ook zeggen dat je er al een hele tijd mee zit. nogmaals het spijt me. en dat je je lesje hebt geleerd. het voor dit gesprek goed geleerd en je huiswerk gemaakt, kamer opgeruimt. en die sites ik weet niet welke dat zijn (wil ik ook niet weten, heb zo'n vermoeden), Niets over zeggen! niets, nada, nothing. veel suc6 he! zeg je nog ff hoe het is gegaan?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zaols bij alles wat je kan overkomen: Eerlijkheid duurt het langst. Het is zeker niet slim van je om zo'n schuld op te bouwen. Maar het nu niet tegen je ouders vertellen en nog grotere problemen krijgen is zeker niet de oplossing. Misschien kunnen ze je het even voorschuiven, dat je het aan hun terug kan betalen. Anders word de schuld alleen maar hoger. En boos zullen je ouders echt niet blijven. Iedereen maakt fouten, en dat is maar goed ook, want anders zouden we nergens van leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opbiechten aan je ouders.
En bekijk samen wat WEL een goed abonnement voor jou is.
Eerlijk duurt het langst.

Schrijf anders een inleidend briefje.
Hoi pa en ma,
ik heb een stommigheidje uitgehaald, ik heb mijn belbundel overschreden zonder dat ik er erg in had, en het bedrag is zo hoog opgelopen dat ik de eerste 20 jaar de boodschappen wil doen, de auto was, de tuin onderhoud, oppas, 5 krantenwijken neem en mijn hoofd kaal scheer.

Ik kom zo en zo laat thuis, willen jullie een signaal afgeven
dat jullie ondanks alles nog van mij houden en ik niet door een rietje moet eten?

Uw liefhebbende .......

Toegevoegd na 2 uur:
Wat voor sites je bezocht hebt is niet relevant.
Dat is een ander verhaal.
Laat ons even weten hoe het opgelost is.
Dat maakt de vraag compleet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
;-). +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefhebbende?!tegen je ouders...denk niet dat ze in het koningshuis leeft:p wel een goed antwoord!!briefjes zijn altijd erg handig
En toch is het enige wat je kan doen, opbiechten. Het is moeilijk, maar je zal even door de zure appel heen moeten bijten. Tuurlijk zullen ze kwaad zijn, maar ook dat zal weer overgaan.

Toon je goede wil en probeer in oplossingen te denken, en bespreek evt. oplossingen met hen. Nietsdoen zal je alleen maar grotere problemen brengen, deurwaarders e.d. En laat hen weten dat je erg spijt hebt, hier van geleerd hebt en vertel wat je zal doen om te voorkomen dat het weer gebeurt. Dit laatste is heel belangrijk, maar dat weet je zelf ook.
Bied aan dat je via een evt. baan hun terug zal betalen.

Ik ken het gevoel ergens heel erg bang voor te zijn, maar de enige weg is de weg dwars door de angst. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het opbiechte en heel lief tegen ze doen en als je op porno bent geweest koop een abbonoment met internet ik ook gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze komen er toch wel achter dat zijn ouders nu eenmaal, je kan het toch beter vertellen aan ze en ja ze zullen boos worden maar dat is ook voor de volgende keer een les die je geleerd hebt want 500 euro is heel veel , reken maar is om in guldens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij vodafone kunnen ze niet je site adressen zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vodafoon opbellen en proberen je schuld om te zetten in een schuld die je in termijnen terug betaald.

Zoek een baan (krantenwijk/ supermarkt) en betaal zo je schuld terug aan vodafoon!

Ps bijna alle mensen in de pubertijd kijken naar porno en zoeken dat met hun telefoon op. Je ouders zullen daar niet van schrikken, zij hebben dezelfde behoeftes (gehad).

Toegevoegd na 1 minuut:
ps ik weet trouwens niet of jij bij vodafone zit, maar dat maakt niet uit. je moet gewoon je provider bellen en je probleem voprleggen