Wat kan een man globaal bedoelen als hij zegt dat hij een vrouw zoekt die achter hem staat?

Het klinkt misschien raar, maar ik kan me er bijna geen voorstelling van maken. En ik heb toch al een relatie van ruim 12 jaar achter de rug gehad waarin we allebei niet achter elkaar stonden. Vandaar dat ik dus ook geen flauw idee heb wat er dan bedoeld wordt. Hoe moet ik zoiets interpreteren? Want me nieuwe lover (ondernemer) zei dat eens tegen mij, dat hij iemand zoekt die achter hem staat. Ik zou graag willen weten wat er dan globaal bedoelt wordt. Want ik heb hem ook nog geen antwoord gegeven, want ik wist niet goed wat ik er dus op moest zeggen, aangezien ik het antwoord niet weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom doe je het niet beter en ga je naast hem staan. Samen alles doorstaan. Jij steunt hem en hij steunt jou. Geen rangorde is voor of achter, op gelijke hoogte en naast elkaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is dat gdanonym. want: behind every succesfull man stands a surprised woman , hahaha

Het beste antwoord

Het is een uitdrukking voor iemand steunen. Ook kun je het gebruiken om aan te geven dat je het met iets of iemand eens bent. Je kunt namelijk ook zeggen: ik sta 100% achter dit doel.
Een uitdrukking heeft een vaste betekenis. En in een relatie hoor je achter elkaar te staan. Maar ik heb er weleens over deze uitdrukking nagedacht in het kader van relaties en ben van mening dat je in een relatie niet achter elkaar moet staan maar NAAST elkaar.
Als de een achter de ander staat -letterlijk- kan dat namelijk ook betekenen dat diegene zich verbergt. Ook kan het betekenen dat de ene op de voorgrond staat en de ander volgt.
Ik heb van mening dat je in een relatie op gelijke voet met elkaar moet staan en dat niet de een de ander moet steunen maar dat beiden elkaar moeten steunen. En dat doe je door naast elkaar te staan, met gelijkwaardigheid en met respect voor elkaar.

In dit geval, de ondernemer die duidelijk aangeeft dat hij iemand zoekt die achter hem staat, zou ik doorvragen. Hoe ziet hij dat voor zich? Verwacht hij misschien dat je zijn belangen (en die van zijn bedrijf) een vorm van voorrang geeft? Je mag hier best wat kritischer over doorvragen, want achter iemand staan is mooi, maar je moet ten alle tijde, voor een gezonde relatie, ook achter jezelf blijven staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat je vriend bedoelt dat hij een vrouw zoekt die hem steunt bij de beslissingen die hij maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarmee wordt bedoeld dat hij een partner wil die hem ondersteunt. Dat kan zijn met actief helpen, maar het kan ook zijn door wat je zegt en uitstraalt: als jij laat blijken dat je trots op hem bent, dan sta je achter hem.
13 jaar geleden
Een ondernemer heeft een heel ander leven dan een gewone man om een toekomst op te bouwen.

Vaak betekent dat keihard werken om zijn zaak op te bouwen zodat je een succesvol en financieel onafhankelijk te worden.

Daar moet een vrouw tegen kunnen anders moet er worden gekozen tussen de zaak en de vrouw, en heb je de kans dat er van beiden niks terecht komt.

Het mooiste voor zo'n man is dan inderdaad dat hij een vrouw vind die hem ondersteund in zijn type leven zodat hij sneller iets op kan bouwen. Dat is niet makkelijk.

Afhankelijk van de persoon moet die het zien te combineren en zijn vrouw tevreden te stellen.

Elke man wilt eigenlijk wel een vrouw die achter hem staat in zijn beslissingen, maar een ondernemer heeft dat dus meer nodig, omdat zijn zaak er vanaf hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw die achter zijn keuzes staat en hen helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er maar 1 iemand die deze vraag kan beantwoorden en dat is de man die het gezegd heeft. Zeg dat je graag wil weten wat hij bedoeld omdat t je aan t hart gaat dat jullie beide gelukkig zijn in de relatie die jullie hebben. Hij kan t je vast uitleggen of voorbeelden geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan bedoelt hij inderdaad dat hij een vrouw zoekt die hem steunt door dik en dun.
En als ondernemer verwacht hij misschien ook wel dat je meewerkt in de onderneming. Vaak voor niks ook nog.
Daar worden veel vrouwen voor misbruikt.
Dus daar moet je voor oppassen.

Hij kan ook simpelweg bedoelen dat je als vrouw het er mee eens moet zijn dat hij hele lange dagen maakt en heel veel werkt.

Kijk: achter iemand staan, iemand steunen en helpen,
daar is niets mis mee.
Maar dat moet wel wederzijds zijn.
Staat hij ook achter jou, als dat nodig is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want daar kan hij het wel eens te druk voor hebben, he.