Hoe vergeet je iemand (relaties)

Vooraf: dit staat onder "vragen aan mannen", maar ik ben ook benieuwd naar de vrouwelijke visie. Zou je in je antwoord kunnen melden of je een m-etje of een v-tje bent? Thanks
=======================================

Ik heb een paar korte relaties gehad, gevolgd door een wat langere. Deze langere (zeven jaar) was "de relatie" voor me. Maar ook die is beëindigd, nu anderhalf jaar geleden. Onlangs heb ik een nieuwe poging gewaagd (met een ander), we hebben het een paar maanden volgehouden.

Ik betrap me erop dat ik de vorige liefde niet kan loslaten. En ook bij deze (korte) heb ik bijzonder veel moeite om verder te gaan en dit los te laten.

Hoe doen anderen dit? Hoe laat je het los? Hoe accepteer je (ook op emotioneel niveau) dat het niet is en nooit zal zijn. En...belangrijker: hoe kom je weer zover dat je je weer durft open te stellen voor een volgende (met alle emotionele risico's die daarbij komen kijken?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" zien !

Het beste antwoord

Iemand vergeten na een relatie kan niet. Je zal steeds op bepaalde momenten aan die personen denken.
Waarschijnlijk heb je echt van die vrouwen gehouden, en liefde kan je niet uitschakelen met een knopje.

Maar vergeten hoeft ook niet, je moet het wel een plaats geven. Anders ga je op duur die relaties idealiseren en die vrouwen op een voetstuk plaatsen waar zij gewoon niet thuishoren. Waarom niet? Omdat anders die relatie niet voorbij was gegaan.

Probeer eerst je hoofd leeg te maken voor je je openstelt
voor een nieuwe relatie. Een vrouw voelt het, als je je vorige relatie niet kan loslaten en ze zal zich een soort van surrogaat voelen.

Zoek vooral niet te krampachtig. Een nieuwe liefde dient zich gewoonlijk onverwacht aan en komt nooit met garanties. Emotionele risico's zal je altijd lopen. Daarin moet je een keuze maken. Dat risico lopen of single blijven...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Schrijf alle slechte eigenschappen van deze persoon op een blaadje, ik hoor wel eens dat dat kan helpen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand vergeten gaat niet makkelijk en is ook niet de bedoeling. Je komt iemand niet voor niets tegen in je leven. Deze persoon heeft jou iets te leren, iets te zeggen, heeft betekenis voor je, of heeft dit gehad. Na een relatie kan het helpen om eerst eens op een rijtje te zetten wat de waarde was van de afgelopen relatie. Vraag jezelf af waaro je deze persoon bent tegengekomen. Wat heeft de persoon jouw geleerd, waar heeft de relatie jouw wijzer gemaakt, op rijper. Daarmee kun je op een goede manier terugkijken op wat er geweest is, mar je kunt ook verder gaan met je leven. Je hebt kennelijk van je ex geleerd wat er te leren viel en het wordt tijd voor een volgende stap in je ontwikkeling. Als het je lukt om zo naar je exen te blijven kijken, houden ze voor eeuwig hun waarde, maar wel voor dat moment dat ze in je leven waren. Je mag weer verder nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel moeilijke vraag,maar ik probeer toch maar eens.
Ik denk persoonlijk dat je ,je vorige relatie beter kan vergeten als je een nieuwe en zelfde(betere) relatie hebt .Om een nieuwe relatie te beginnen moet je weer het risico erbij nemen dat deze nogmaals kan stuk lopen.Tijd heelt echter alle wonden.Relaties kunnen pijn doen,wil je echt alle risico's en pijn uitsluiten ,dan is er geen relatie mogelijk,denk ik,dat hoort er eenmaal bij .Verder wens ik voor jou een heel goede relatie toe,want volgens mij ben je een sensitief persoon ,en daar door ook wat gevoeliger voor teleurstellingen .M
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verscheur zijn foto"'s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeten zal je het niet zo snel, want je hebt 7 jaar met haar lief en leed gedeeld, wat je kunt doen is om te proberen het achter je te laten en meer leuke dingen met je nieuwe vlam doen, door bv naar dingen te gaan waar je met je vorige relatie nooit bent geweest, en positief blijven denken,,, niet meer zoveel bezig zijn met het verleden maar richt je op het heden en je zult merken na een paar maanden heb je het los gelaten,,, en laat je vriendin merken dat ze belangrijk voor je is, praat met haar over die gevoelens maar zeg dr wel bij dat je voor haar gaat en dat je er alles aan wilt doen om verder met haar te gaan! doorzettingsvermogen en wilskracht zijn op een paar dingen na heel belangrijk in een relatie. En ik denk dat als je vriendin ook superveel van jou houd dat ze jou er doorheen haalt! samen bereik je meer dan alleen ;) suc-6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet liefde pas, Als je pas liefde vind.

ik ben een v'tje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben zelf ook 2 jaar kapot geweest van een relatie die nog geen anderhalf jaar duurde. uiteindelijk heeft trance muziek mij geholpen. je bent een gevoelig persoon dus moet je dat voeden met gevoelige muziek. koop maar eens een "in search of sunrise" cd of luister op youtube. a state of trance is ook goed. nummers van above & beyond.. zijn vaak nummers die over liefde gaan