wie heeft ervaring met adhd

ik heb sinds kort een relatie met een man die adhd heeft voor zover ik weet gebruik hij geen medicijnen.waar moet ik rekening mee houden ?is het zo zoals ze zeggen geen relatie mogelijk is .ik heb op internet al een beetje gekeken maar zou graag ervaringen willen horen .

13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ADHD is een talent! http://proadhd.nl/ Bronnen:
- http://proadhd.nl/

Het beste antwoord

Natuurlijk kunnen mensen met adhd een relatie hebben. Je kunt het zien als een beperking, maar ook als een verrijking. Sommige dingen zullen voor je partner en jou lastig zijn, maar andere dingen zullen voor jullie zoveel mooier kunnen zijn!
Google op stichting balans voor lotgenoten en info, wissel ervaribgen uit of doe alleen ideeen op. Ga het vooral heel leuk hebben saam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
ik ben het volkomen met je eens hij is een verrijking in mijn leven ook met zn adhd ,ik blijf er over lezen thanks

Andere antwoorden (8)

Dat hij af en toe iets anders reageert. Maakt hij een lullige opmerking, moet je niet boos worden. Hij word snel jaloers, en is erg druk. Dan kun je bijvoorbeeld met leuke uitjes rekening houden, ga niet iets met stilzitten doen, of zo. Hopelijk heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend heeft het ook en vaak denken adhders niet na voor ze iets doen of zegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kort door de bocht maar wel waar.. Impulsief kunnen ze zeker zijn
Er is in ieder geval wel degelijk een relatie mogelijk.. Mijn vader en broer zijn beiden zeer zware ADHD ers.. Wel is het persoonsgebonden en ook een beetje afhankelijk van leeftijd en therapie/ medicatie in het verleden.. Maar ja, ik wil je heel veel info geven maar liever niet openbaar.. Dus als je wilt mag je me een privebericht sturen ok? Liefs

Toegevoegd na 3 minuten:
Ps je mag ook luisteren naar alle deskundigen hier..... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet, net als in iedere andere relatie, elkaar eerst leren kennen.
Het lijkt me handiger als je dit met je vriend overlegt, vraag waar hij tegen aan loopt, waar hij last van heeft en vooral wat hij van jou verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het hem.. Als je weet hoe het ongeveer in elkaar steekt kan je er zelf beter op in spelen. Vaak is adhd geen struikelblok, maar mensen blazen het te veel op. Doe relax en praat eens met je vriend.

Toegevoegd na 1 minuut:
privébericht mag je sturen als je wilt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ADHD: lees je goed in. Ook boeken over relaties met een partner met ADHD.
Vraag waarom hij geen medicatie gebruikt. Kijk naar zijn verleden: heel veel wisseling van vriendinnetjes, banen? Schoolopleiding afgerond?

Kijk hoe hij het redt in het dagelijks leven. Financiën op orde? Huis netjes? Hoe omgaan met tegenslagen?

Prima mensen, mensen met ADHD. Vooral met een degelijke, zorgende en leidingnemende partner naast zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
ik moet zeggen dat ,dat mee val (denk ik toch)3relaties van ong 4a5jaar ,en hij heeft sinds 6jaar eigen bedrijf wat heel goed draai ,hij heeft vroeger ritalin gehad maar daar werd hij nog onrustiger van hij heeft toen wel ong 10jaar behoorlijk geblowd iedere dag en sinds een jaar gestopt.ik praat ook veel met hem er over hoor t dahd is geen taboe ,maar ervaring te horen ,vind ik ook belangrijk je lees zoveel verschillende dingen en het is soms zo krom.wat ik wel heel belangrijk vind is de eerlijkheid ,het betrouwbaarheid hij zelf zeg dat het goed zit ,maar is dat zo ?? ik vind het zo moeilijk ik ben echt gek op hem en we hebben allebei al wat jaartjes achter de rug ,heb je nog meer advies voor mij hoor ik het graag thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt goed Luna. Jullie praten al vel, dat is god. Bij elkaar betrokken zijn. Dan kun je ook tijdig sturen. Misschien kan je partner de Concerta eens proberen. langduriger werkzaam dan de Ritalin, 1x per dag. En dan afgestemd op zijn gewicht. Kàn prettig zijn voor hem.
Betrouwbaarheid en eerlijkheid, dat is bij íedere persoon afwachten hoe dat is. Daar is ADHD geen uitzondering op. Als het goed voelt is er geen reden om niet door te gaan. En gaat het niet, nu of later, dan ga je je eigen weg.
Hou wel door huwelijkse voorwaarden bij trouwen je eigen deeltje op safe. Impulsiviteit kan onder andere financieel wel eens gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet zijn: jullie praten al veel, dat is goed...
luna400
13 jaar geleden
ja gelukkig vinden het heel belangrijk om te praten .ik zeg het is nog zo pril maar we hebben allebei al een huwelijk achter de rug.maar we zijn zo gek met elkaar .en inderdaad als je geen adhd heb kan het ook fout lopen .we hebben wel geleerd van vorige relaties ,goh ik vind het zo goed dat ik hier mensen tref die er toch wat van af weten .in mijn omgeving praat ik er niet over ik ken hun oordeel ,nu mogen ze hem ,maar dan krijg je weer van (waar begin je nu weer aan .ach ja als we gelukkig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat het wel duidelijk zijn waarom relaties bij hem misliepen. dan kunnen jullie daar van leren en die valkuilen vermijden.
Houd er rekening mee dat hij waarschijnlijk veel stemmingswisselingen heeft, probeer daar niet te diep op in te gaan, en verwacht ook een beetje meewerking van hem dat hij dat probeert in te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
je heb het over inhouden ?maar doe je daar goed aan is het niet zo dat je hem maar ff moet laten doen ,anders gaat hij misschien ook op zijn tenen lopen ,ik zeg hem dat ik van hem hou zo ,het zal best wel eens moeilijk zijn .maar ik heb al met zwaar verslaafde samen gewoont ik denk niet dat het nog erger kan.
Je kan je proberen in te leven door een koptelefoon op te zetten en heel hard metal te luisteren (of iets anders als je van metal houd) terwijl je ondertussen een moeilijke tekst probeert te lezen. Doe dit 10 minuten en probeer dan na te gaan wat je uit de tekst hebt onthouden. Zo is het een beetje voor iemand met ADHD. Ik denk dat als jij je in kan leven in hoe het voor hem is je hem beter begrijpt en zo ook eventuele problemen beter op kunt lossen.