moet een marokaanse jongen trouwen met een moslima?Ik ken veel jongens in verkering tijd gaan ze met nederlandse en trouwen later met moslima.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Jongens mogen wel trouwen met iemand die geen moslima is, maar moslama's mogen dat niet dus bij jongens maakt het niet veel uit. Maar bij moslima's is het verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mogen de jongens en meisjes ZELF kiezen met wie ze trouwen.Ik ben zelf met een moslim man getrouwd (13 jaar) en niet gelovig. Zoals je elkaar maar respecteert is er niets aan de hand. Ik vier bv het suikerfeest maar hij ook sinterklaas en pasen.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo... kijk!!! een hele dikke plus!
al dat negatieve gedoe over moslims en marokkanen over het algemeen (ik krijg er het gebrek van zowat!)
maar kijk hier.... :)
zo kan het dus ook!!! klasse. met respect, elkaar in de waarde laten, geven en nemen kom je een heel eind.
(dat zouden nog veel meer mensen moeten snappen)
flyingcrow
13 jaar geleden
Juist!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde komt duidelijk hier op de 1e plaats :D erg mooi!
Dat zal helemaal afhangen van zijn eigen achtergrond en wensen.
Het is in bepaalde kringen niet gebruikelijk om 'buiten' je eigen geloofsgroep te trouwen, in sommige gereformeerde kringen moet je niet met een katholiek aankomen of andersom, een jehova en een niet-gelovige kan ook problemen geven - zo kan ik me voorstellen dat sommige moslims met iemand zullen trouwen met een vergelijkbare achtergrond, maar sommige zullen dat niet doen. Net als bij alle andere geloven en overtuigingen, het is dus niet voorbehouden aan moslims.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben elf jaar getrouwd met een moslim marokkaanse man.heb zelfs een dochter uit een vorrige relatie.
hangt heemaal van de man/jongen zelf af wat ze willen. niks moet dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf moslima en ik weet het volgende van mijn vader[die moslim is]: een moslima moet trouwen met een moslim-man, een moslim moet trouwen met een gelovige niet perse een moslima. veel mensen houden zich daar niet aan. dus dat moet je uitvechten met je parents.