Lippen aflikken?

Regelmatig merk ik dat meisjes/vrouwen hun lippen aflkken. NIet ordinair maar gewoon onopvallend.
Of dat ze het puntje van hun tong in hun mondhoek houden/laten zien.
Zit hier iets achter of verbeeld ik het me alleen maar.
Ik ben niet zo goed in subtiele signalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Kimath
13 jaar geleden
Niet elke actie die vrouwen doen heeft een dubbele betekenis! Ik word gek van zulke vragen.. Of geeft dat ook weer een subtiel signaal af?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh-oh, ik streek net mijn haar uit mijn ogen. Wat zullen ze hier wel niet van me denken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ, .... dat je flink aan het flirten bent LoL ;-)) Ik ook, want ik lik net een halve korst boterham uit mijn mondhoek haha....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik knipper met m'n ogen want er zit een wimper scheef... Oh wee, wat denkt bubba nu van me...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, Bubba, dat je een beetje last hebt van lentekriebels!

Antwoorden (8)

Het kan zijn dat ze niet bedoeld om er iets mee te zeggen, maar gewoon droge lippen heeft.

Toegevoegd na 39 seconden:
Het kan ook zijn dat ze er iets mee bedoeld. Ik zelf zie niet in wát het zou kunnen zijn. Aangezien ik zelf het niet zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Ik die het als ik droge lippen heb. In films zie je het ook wel eens als subtiele hint als een persoon iemand aantrekkelijk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er mee bedoelt "kán" worden is de kunst van het verleiden. Echter 9 van de 10 x als je dit een vrouw ziet doen, likt ze een stuk boterham weg uit haar mondhoek, of heeft gewoon even echt droge lippen. Het is maar net wat degene die het ziet erachter zoekt, maar geloof me, zoveel vrouwen doen het zo onbewust, en heeft totaal niks met verleiding te maken. Indien je "wél" bezig bent met de kunst van het verleiden, dat krijgt de "lik" ineens een hele andere betekenis. Je weet vaak wel wanneer dit is, omdat dan vaak de sfeer ernaar is. Je hebt een date, of bent uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat leg je goed uit Inkie:D
Ik doe dat alleen af en toe als ik droge lippen heb. Zit verder niks achter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jongen die het jou ziet doen, heeft er dus klaarblijkelijk hele andere gedachtes bij ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wishful thinking!
Ik ben een man en doe dat ook als ik droge lippen heb.Is een natuurlijk verschijnsel. Ik vind het enger dat er mannen zijn die achter elk iets een signaal zoeken alsof de vrouw daarmee iets wil aangeven. Als jij aan je ballen krabt, bedoel je toch ook niet te zeggen dat je behoeftes hebt om een koe te dekken, om maar wat te noemen. :-)
Niet verkeerd opvatten he, is niet hatelijk bedoeld of zo :)
Wilde gewoon laten zien hoe het zou zijn als alles wat wij doen ook op een andere manier wordt ingevuld dan bv gewoon ff jeuk hebben :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haha, goeie!!
+je
Of er iets achter zit? Voor iemand die er iets achter wilt zien misschien wel, maar dat is dan een vorm van projectie. Het aller waarschijnlijkst is dat de vrouw in kwestie gewoon droge lippen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, iemand met een duidelijk beeld van de werkelijkheid. Dank u! +je ;-))
Ik schijn dat onbewust te doen als ik aan het nadenken ben! Dus dat kan het ook nog zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je doet het niet om seksuele redenen toch? Er zijn honderd redenen om je likken af te likken, eten, drinken, droge lippen, geconcentreerd bezig zijn enzv. Het is maar net hoe je ontvanger (vieze mannetjes) het zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dat niet bewust, dus ook niet om sexuele redenen inderdaad. En hoe de mannen dat interpreteren ligt aan hun inderdaad ;)
Volgens mijn Winkler Prins Lichaamstaal gidsje staat

lippen aflikken voor:
Hofmakerij: Zelfnabootsing, onbewuste imitatie van de seksueel gestimuleerde en ontvankelijke vrouwelijke geslachtsdelen,
of
Comfort: lippen hebben vocht nodig, gewoonte.

Puntje van de tong uitsteken:
iemand die zich concentreert op het maken van een schets of bezig is met een ander precies karweitje, kan het puntje van zijn tong uitsteken of vanbinnen tegen een wang drukken zonder dat zelf in de gaten te hebben. Sommige onderzoekers menen dat dit gebaar te maken heeft met het teken om voedsel te weigeren uit de vroege jeugd. In deze context kan een uitstekende tong wijzen op een milde afwijzing van anderen, omdat de persoon in kwestie niet gestoord of afgeleid wenst te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf schijn ik mijn tong op mijn lippen te hebben aks uk geconcentreerd bezig ben. Daar ben ik me niet bewust van. Het maakt me licht ongerust als anderen daar een bedoeling achter zoeken. Het is voor mij niet zo bedoeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het gewoon geval van droge lippen nat maken, geen seksuele connotaties verder. Als dat wel zo is dan zie je dat meestal ook wel aan dingen als ogen en lichaamshouding.