De verplichting of het gevoel van verplichting maakt het vervelend. Vaak als je er dan eenmaal bent, valt het allemaal best wel mee en is het wel gezellig.
Althans, dat is mijn ervaring.

Maar via een vaste agenda de verjaardagen van elk familielid of kennis aflopen, nee, daar word je niet vrolijk van. Dat zou betekenen dat je elk weekend alleen maar op een verplicht feestje bent. Dat wordt pas saai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

JAAAAA! Ik ben anti-feestjes, helemaal als ze niet spontaan zijn maar verplicht :S

Ik heb er gelukkig niet veel dus ik hoef niet vaak af te slaan, dat scheelt een stuk. Vroeger vond ik het leuk, tegenwoordig ben ik 'party-animal-af'. Zelfs bedrijfsuitjes vind ik verschrikkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet, want ze zijn geen van alle verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, lijkt me wel leuk om familie te hebben in de buurt met feestjes en zo. Het is natuurlijk jammer als je het als een verplicht nummer gaat ervaren. Maar nogmaals, ik ken het niet, maar mis het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen verplichting. Je hebt eigen keus om te gaan of niet. Ik zelf vind het altijd wel gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit vind ik echt verschrikkelijk, zo erg dat ik er meestal ook niet heenga.

Als ik iemand anders gedurende een jaar ook wel eens spreek of bezoek dan zal ik heus ook wel eens op een verjaardag verschijnen, maar feestjes die gedwongen spontaan zijn en gedwongen spontaan gezellig kan ik missen als kiespijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verplichte feestjes daar doe ik niet aan.
Nou heb ik maar een heel kleine familie, dus dat scheelt.
Bovendien zijn feestjes van vrienden meestal leuk, dus dat heeft niks verplichtends.

Maar als ik tegen een verplicht nummer opzie, dan ga ik niet. Ik vertel het degene die me uitnodigt ook gewoon eerlijk waarom ik niet kom.
Meestal wordt mijn eerlijkheid alleen maar op prijs gesteld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zodra je iets als een verplichting gaat zien, wordt het dat ook gelijk in je hoofd.
Als je met een open instelling ernaartoe gaat, is het geen verplichting meer en wordt het vaak heel gezellig.
En anders vertrek je toch gewoon weer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de gesprekken ook al kunt oefenen tijdens de rit ernaar toe, dan kun je beter wegblijven.

Dat ga ik dan vaker doen, bevalt me prima. En dat is wederzijds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan waar ik moet wezen.... Huwelijks en verjaardags feestjes vind ik over het algemeen wel gezellig, mits ik de persoon in kwestie ook aardig vind.... Ik heb wel eens schoonouders gehad waarvan ik vaak echt geen zin had om op verjaardagen en dergelijke bij te zitten.... Maar feestjes van vrienden en eigen familie vind ik over het algemeen dus wel gezellig.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets verplicht. Als je geen zin hebt ga je gewoon niet.

Maar ik zal te tegemoet komen. Ik ga volgend jaar trouwen en zal je NIET uitnodigen. Alsjeblieft.