Wat moet je zeggen als iemand je verteld dat haar vader overleden is? Hangt dat af van de situatie/hoe lang geleden het gebeurt is?

ik vind ''gecondoleerd'' zo ''netjes'', en wil het een beetje anders zeggen. In het engels heb je de prachtige uitdrukking ''I'm Sorry'', maar heb je zoiets ook in het nederlands?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Zeg gewoon wat erin je op komt! En als je niet weet wat je moet zeggen dat zeg je dat. Het is een moeilijke tijd voor haar.. Dus laat je hart spreken. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sterkte! Kort maar wel
Duidelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook iets simpels zeggen als: o, dat is erg. Was hij ziek?
Dat geeft meteen een opening voor de ander om er wat over te luchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecondoleerd met het verlies van je vader...dat klinkt als zin wat persoonlijker dan alleen gecondoleerd.

Of je zegt: Je vader? Was hij ziek of is dat zo onverwacht gegaan. Of: ik vind het heel erg voor je. Ik weet hoe goed het contact van jou met hem was.
Dan zit je gelijk in een gesprekje.

Best moeilijk soms. Maar wel met al je aandacht luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag anders dit: Het spijt me... Wil je er over praten?