is het raar om je nog niet ex-man te vragen de kinderen nog even buiten zijn nieuwe relatie te houden.?

we liggen nog in scheiding hij ziet de kinderen 1 dag doordeweeks en om het weekend 1 dag
nu heeft hij een nieuwe vriendin en hij betrekt meteen de kinderen bij zijn nieuwe relatie terwijl deze misschien 2 mnd oud is.
begrijp me niet verkeerd ik vind het oke dat hij een nieuwe relatie heeft maar ben het er alleen niet mee eens dat hij meteen de kids erbij betrekt vooral omdat ze door zijn toedoen een hoop hebben meegemaakt.
hij wil hier niets van horen
als ik dan zeg stel haar even voor want dan weet ik ook wie gedeeltelijk de zorg voor mijn kinderen draagt zegt hij daar hebben wij geen behoefte aan.

is het raar dat ik dit vraag ik begin af en toe weleens aan mezelf te twijfelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

nee, je hebt er recht op om te weten wie er een rol speelt of kan gaan spelen in de gezinssituatie van de andere ouder.

het gaat er niet om wat de behoefte is van je (bijna)ex, uit je verhaal op te maken heeft hij hier vaker maling aan gehad aan anderen bij het maken van zijn keuze.
hij zal zijn verantwoording moeten dragen naar zijn kinderen maar ook naar jou. jij bent namelijk ook een ouder van de kinderen.

als blijkt dat je kinderen moeite hebben om alle gebeurtenissen bij te benen en zich niet lekker voelen bij de situatie omdat meneer met een zekere voortvarendheid te werk gaat kan je een hulpverlener/instantie inschakelen die meer zicht op de beleving van de kinderen hierbij kan geven.

ook is het mogelijk om een mediator in te schakelen. dit is een onpartijdig persoon die helpt met het maken van afspraken zodat je tot een oplossing kan komen.

je ex gaat zowel voorbij aan de kids als aan jou.
petje af voor je dat je er zo neutraal tegenover kan staan, puur voor het bestwil van de kids! grote klasse!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik vind het dus niet raar dat je dit vraagt. de kinderen moeten alles even verwerken voor er weer een nieuw hoofdstuk begonnen kan worden.
niet aan jezelf twijfelen dus, jij denkt WEL aan de kids en wat verstandig zou zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Persoonlijk vind ik het niet raar.
Zoals je het opschrijft vind ik, dat je het heel netjes en redelijk hebt gevraagd en vind ik je redenen zeer plausibel. Bovendien ben jij mede-ouder, verantwoordelijk en gaat het (ook) om jouw kids.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vind dit absoluut niet raar. Het zijn ook jouw kinderen en jij hebt wel de behoefte om even kennis te maken. Ik kan mij goed voorstellen dat jij wilt weten met wie jouw kinderen te maken hebben.. Is wel net zo netjes.
En ik kan mij ook indenken dat jij liever niet hebt dat de kinderen nu al bij hun relatie betrokken worden. Misschien houdt die relatie wel geen stand?! Maar aan de andere kant heeft het ook wel iet positiefs, jouw exman laat wel direct aan zijn vriendin zien, dit zijn mijn kinderen en zij horen erbij..
Het wil natuurlijk ook nog wel eens gebeuren dat een nieuwe vriend of vriendin de kinderen uit een voorgaande relatie niet accepteert. De situatie vind ik een beetje dubbel. Maar voorstellen kan geen kwaad denk ik zo!
Lijkt me niet meer dan normaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met wendy. Over dit soort dingen, gescheiden of niet, moeten jullie gewoon open tegen elkaar zijn. Het gaat hier wel om jullie kinderen en een scheiding alleen heeft al een grote invloed. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt weten wie er bij je kinderen in de buurt komen! Hij zou dit toch ook willen als hij in jouw schoenen stond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp je vraag wel heel goed en zou het zelf denk ik ook wel willen.... AAN DE ANDERE KANT....
voelt het voor hem als een soort controle als hij al zijn vriendinnen bij jou langs moet laten gaan, hij ziet de bui al hangen als het er 4 in 4 maanden zijn, dan is hij bang dat je daar iets van gaat zeggen.

In principe is hij volwassen en heeft zelf verantwoording naar zijn kinderen, als hij die elke week aan een andere vrouw wil voorstellen voelt dat afschuwelijk maar ik denk niet dat het iets is waar jij iets mee kunt, behalve er af en toe iets over zeggen, hetgeen niet ten goede komt aan jullie verstandhouding.

Ik hoop maar dat hij de kinderen goed vertelt hoe het zit met evt vriendinnen en ik vrees, hoe erg ik het voor je vindt, dat je eigenlijk mag pas verwachten dat hij ze voorstelt als het serieuzer is.

Het spijt me echt moet ik zeggen want ik zou deze situatie zelf ook afschuwelijk vinden
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
helemaal mee eens, ik heb het ook min of meer tandenknarsend zitten schrijven. Ik zou het in een situatie als deze onverteerbaar vinden dat er anderen voor mijn kinderen gaan zorgen die het in mijn ogen mogelijk niet goed doen, of die ik niet aardig vindt etc. omdat je de vraag hier stelt blijkt al dat jou goede bedoelingen dus fout vielen bij je ex. Misschien is het een idee (nog) eens overdreven te benadrukken dat je dit vraagt voor het welzijn van de kinderen en in goede harmonie met elkaar om te kunnen gaan en dat je je ECHT niet wilt bemoeien met zijn leven. het blijft vervelend, nogmaals veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er vier vriendinnen in vier maanden zijn, én hij kiest ervoor zijn kinderen meteen met die instabiele situatie te controleren (zo is echt niets meer zeker in hun leven!) is de eis om te mogen weten bij wie je je kinderen achterlaat alleen maar nog harder nodig. Ongeacht wie nou wat fout heeft gedaan dat voor deze scheiding zorgt, hun kinderen hebben behoeftes waar éérst aan voldaan moet worden.
amigo
13 jaar geleden
redelijk EN begrijpelijk wat je wilt, de vraag is alleen hoe je hem op dezelfde lijn krijgt
Nee hoor toen mijn ouders gescheiden waren was het voor de opvoeding beter dezelfde ouders te behouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind je vraag helemaal niet raar, het is nogal wat voor de kinderen dat papa en mama niet alleen niet meer van elkaar houden (zo komt dat aan bij kinderen) en dat papa niet meer thuiswoont, maar dat papa mama al heeft vervangen en ze ineens met de nieuwe vriendin van papa om moeten gaan. Het is nu juist belangrijk om een nieuwe stabiele situatie voor jullie kinderen creëren.

Trouwens, wat betreft aan die vriendin voorgesteld te worden: dat mag je gewoon keihard eisen. Het gaat er niet om waar je ex en zijn vriendin behoefte aan hebben, jij hebt gewoon het récht om te weten bij wie je je kinderen achterlaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet aan jezelf te twijfelen, je redeneert als een goede moeder. Toen mijn ex weer een nieuwe relatie kreeg ben ik er op eigen verzoek nauw bij betrokken geweest dat mijn zoon haar leerde kennen. Dot mede omdat onze zoon erg veel last gehad van onze scheiding, daarna had ie z'n papa drie jaar voor zich alleen dus het accepteren van papa's nieuwe vriendin ging niet zonder slag of stoot. Maar juist omdat ik er bij betrokken was kon ik hem goed opvangen. En ik wilde net als jij weten wie er in de weekenden voor mijn zoon zorgde. Je schreef niets over hoe jouw kinderen met de situatie omgaan, ben ik wel benieuwd naar.
Ik zou het continu weer aanroeren en dan is aan je ex wat hij daar mee doet. En als hij niet voor rede vatbaar blijft ben ik bang dat je er helaas niets aan kunt doen, hoe zuur dat ook is. Uiteindelijk is hij degene die moet zien dat de kinderen hier uiteindelijk de dupe van worden en ziet ie dat niet, zegt dat genoeg over zijn prioriteiten en zijn rol als vader.

Het is een rotsituatie dus ik wens je heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een soort ongeschreven wet , dat je als moeder weet bij wie je je kinderen achterlaat. Een goede opvoeding is essentieel en hun welzijn nog meer als het erop aankomt.
Ik denk dat jouw man direct bij jou op de stoep zou staan om te zien wat voor man zijn taken overneemt en hoe deze dat doet, als jij een nieuwe partner zou hebben.
Je hoeft dus echt niet te twijfelen aan jezelf, dit is een heel natuurlijk, normaal gegeven dat jij wilt weten met wie en in wat voor situatie jouw kinderen moeten dealen.
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik het hem eens aan zijn verstand proberen te praten en anders mocht hij zijn kinderen alleen nog maar bij jouw thuis zien. Ik zou ze niet aan een vreemde overlaten. Beter voorkomen dan genezen, zou mijn motto zijn. Elke rechter zou het eerst aan hem vragen wat erop tegen is dat de moeder eist om eerst te weten wie degene is in wiens handen zij haar kinderen toevertrouwd, alvorens zij dit doet. Het welzijn van het kind heeft ook bij een kinderrechter prioriteit. De keus zou dus bij mijn ex liggen; Of thuis bezoeken of haar voorstellen. Ik ben daar misschien een rare in, maar ik zou het niet zomaar accepteren. Ik zou het mezelf nooit vergeven als zij vrije hand had bij mijn kinderen en er dingen gebeuren die ik had kunnen voorkomen door beter te controleren.
amc
13 jaar geleden
Ik ben zelf vroeger een kind geweest waarbij papa meteen zijn nieuwe vriendin betrok bij zijn kinderen. Ik was daar zelf helemaal niet gelukkig mee! Mijn moeder ook niet en heeft dit hem wel laten weten. Alleen hier heeft hij toen ook niets mee gedaan. Mijn moeder heeft dit mij pas later (nu ik volwassen ben) verteld!

Mijn tip zorg er voor dat je kinderen hier buiten blijven en blijf positief tegenover ze over de nieuwe relatie (ook al ben je dat niet!).