Wordt je van pickwick ice tea green en zoute drop dik?

Zijn dit dikmakers? wil iets afvallen maar moet ik dat dan laten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (9)

Lijkt mij wel ja. In beiden zitten behoorlijk wat suiker. Dus je moet er in ieder geval niet teveel van nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er suiker en koolzuur in zit kun je daar dik van worden als je er liters van drinkt.

Drop zorgt ervoor dat je vocht vasthoudt, bovendien zit er suiker in, dus het is verstandig om dat zeker te minderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoute drop is iig slecht omdat je vanwege het zout veel vocht in je lichaam vasthoudt. Dat kan ook je bloeddruk opjagen, en het extra vocht weegt natuurlijk mee. In de zak laten dus, die drop. Ice tea lijkt mij geen slechte drank, maar kijk even voor alle zekerheid op het pak hoe hoog het suikerpercentage is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoete drop is even slecht. Het is namelijk de glycyrrhizine die de bloeddruk verhoogt. Zout kan de bloeddruk verhogen als je te weinig (water) drinkt.
Als je zelf groene thee zet, en af laat koelen, en dit zonder suiker drinkt, is dit een prima drankje.
Met zout moet je een beetje oppassen : het houdt water vast, ook in je lichaam.
'ns 'n dropje is okay, maar een kilo per week zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is thee een goeie manier om ook af te vallen, je kan zeker wel een dropje eten, maar probeer je eetcyclus heeel strict en regelmatig te houden, 3 grote maaltijden en 3 "snacks" let vooral op dat je oppast met suikers en verzadigde vetten. Als je de drop vervangt met een paar pinda's ben je nog beter bezig! En ongeveer 30 minuten beweging per dag(achter elkaar) zorgt ook voor een goed balans in je stofwisseling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ice tea is een frisdrank, het gaat niet om gewone thee. Gewone thee (zonder suiker) is geen probleem, maar je valt er niet van af.
Veel water drinken is belangrijk bij afvallen, en natuurlijk veel bewegen, fiets naar je werk, neem de trap ipv de lift of roltrap.

Als het overgewicht door over-eten komt moet je je soms je hele eet-wijze omgooien. schrijf bijv een paar dagen precies op wat je allemaal eet en kijk daarna op je lijst wat eigenlijk overbodig is. Noteer ook wanneer je het het moeilijkst hebt en zorg dat je voor die tijd van de dag bijv een bakje yoghurt klaar hebt staan met eventueel wat muesli (vermijd cruesli want daar zit vaak weer heel veel suiker bij en honing om het bij elkaar te houden.)

Vroeg avondeten is ook verstandig omdat je lichaam dan genoeg tijd heeft om alles goed te verteren.

Jezelf uithongeren is (altijd) een slecht idee,
het kan er ook voor zorgen dat je op momenten waar je wel mag* eten juist weer veel te veel eet.

PS

Ik ben geen professional en alles wat ik hierboven schrijf zijn maar suggesties, vind zelf wat het beste voor jou werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat ik drastisch af moet vallen maar ik wil wat droger worden, het gaat voornamelijk om het zogenaamde zwembandje ik ben 187 cm en weeg nu ca 90 kg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik je niet te veel zorgen maken over je dieet, gewoon lekker gaan sporten. Joggen is heel goed maar kan vrij belastend zijn voor je knieen. op de loopband in de sportschool is dit niet het geval daar loop je veel gedempter als het ware. anders kan je altijd wandelen daar verbrand je ook veel mee. Hoop dat 't je lukt :)
Ice Tea is frisdrank. Er zit wle iets minder suiker in dan in cola maar met twee glazen werk je toch al gauw zo'n 20 gram = 5 klontjes suiker naar binnen. Zoute drop bevat 75 gram koolhydraten per 100 gram. Als je 50 gram drop eet en 2 glazen ice tea drinkt heb je 280 kcal. naar binnen gewerkt, ongeveer een achtste van het totaal aantal benodigde kcal. per etmaal. Dat hakt er toch in als tussendoortje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pickwick ice tea is een drank met relatief weinig calorieën. Per glas ongeveer 30. Zeker als je er veel van drinkt maakt dat het. Coca Cola heeft ongeveer 3 keer zoveel calorieen.

Maar waar je natuurlijk vooral dik van wordt is het teveel eten en drinken van dingen. Een glaasje ice tea kan geen kwaad, 10 glazen wel. Een dropje is best, een zak niet.

Om het voor jezelf, zeker bij het afvallen, makkelijk te maken kun je het beter niet in huis hebben, dan kom je ook niet in de verleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: Kijk op de verpakking naar de caloriën!