ik wil de kindertelefoon bellen maar ik durf het niet. gaan ze het ook nog aan iemand ander vertellen? en wat vragen ze allemaal?? en wat zeggen ze?

er zijn wat problemen met mijn vriendinnen en nu had ik als advies gekregen om de kindertelefoon te bellen maar ik durf het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als je meer wilt weten over hoe de kindertelefoon werkt, kun je eerst hun website eens bekijken. Veel van je vragen zullen daar beantwoord worden.
In ieder geval kun je anoniem bellen als je dat wilt, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze je verhaal aan anderen vertellen.
De website van de kindertelefoon: http://www.kindertelefoon.nl/

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen van de telefoon zitten daar om jou, en jongeren net als jij te helpen. Ze vertellen niemand anders wat jij zegt, je hoeft zelfs je eigen naam niet te zeggen als je niet wilt. En wat ze zeggen? dat ligt eraan welke vraag jij hebt, Ze kunnen je helpen iets te verzinnen om die problemen op te lossen. Maar ze zullen je nooit dwingen om dingen te doen die jij niet wilt: Ze zeggen dus bv: Je ZOU dit of dat kunnen doen of zeggen, nooit je Moet dit of dat zeggen.
Dus ik zou zeggen, pak je moed bij elkaar, en bel. Het is minder eng dan je denkt, en als je niet verder wil praten, kun je gewoon het gesprek afbreken, en als je wilt later terugbellen
Succes
13 jaar geleden
De kindertelefoon is erg gericht op behoud van privacy en kan niets doorgeven. Als iets vertrouwelijk is, dan zullen ze alle initiatieven bij jou leggen om dingen te doen. Ze zullen vooral luisteren, proberen om duidelijkheid te krijgen door vragen te stellen en als het lukt, dan geven ze adviezen waarmee je zelf verder kunt als je dat wil. De regie blijft bij jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze vertellen niets aan wie dan ook, ze luisteren naar je en kunnen je als je dat wilt advies geven. Maar als jij alleen maar je verhaal kwijt wilt en verder niets, dan kan dat ook. Op hun site kun je ook via een chat terecht, misschien is dat makkelijker voor je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze ook op MSN toevoegen ( dat had ik ook ooit gedaan ) ; chatbot@kindertelefoon.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kindertelefoon is er meer op gericht als er iets in je thuissituatie is of wanneer je iets hebt meegemaakt waar je je bij je ouders geen raad mee weet. Zij praten er dan samen met je over deze situatie en geven je advies zodat je verder kunt. Problemen bij je vriendinnen moeten je vriendinnen zelf oplossen, dat kun je niet voor hun doen. (En zullen zij ook niet waarderen) En als je ruzie met ze hebt ofzo is een kindertelefoon nutteloos. Dan verwijzen ze je naar je ouders dat je daarmee moet praten.

Een kindertelefoon heeft een geheimhoudingsplicht en zijn verantwoordelijk ervoor als ze zonder jouw medeweten en toestemming informatie doorspelen aan derden(andere personen) Geef ook altijd door dat de informatie die je vertelt in vertrouwen wordt vertelt en niet wenst dat hier met anderen over gesproken wordt zonder jouw medeweten.

Wat ze vragen en zeggen is helemaal afhankelijk van wat jij aan informatie geeft. Zet kort op papier neer wat de situatie is en wat je wilt bereiken. Op deze manier heb je een stukje houvast tijdens het gesprek en voorkom je dat je blokkeert tijdens het gesprek.

Jij bent de baas tijdens het gesprek!
Jij hebt een vraag en zij luisteren!
Als jij je niet gemakkelijk voelt tijdens het gesprek, geef dat dan ook aan! (Zij tonen daar begrip voor).
Wanneer ze afwijken van jouw doel, geef dat dan ook aan!
Jij wilt duidelijkheid hebben, en weten hoe je ermee om moet gaan!

Blijf bij deze punten, en je komt zelfverzekerd over tijdens het gesprek.

Veel suc6 en als je nog vragen hebt, zelfs al gaat het over de situatie, vraag het gerust aan mij.
Ik volg een Sociaal Pedagogische opleiding en kan jouw eventueel helpen;)