Tja Gast, dat hangt sterk af van je huidige situatie. Ik heb ervaring met 2 scheidingen waarna het opbouwen van mijn eigen leven op 2 totaal verschillende manieren gebeurde. Wat in ieder geval belangrijk is, is om bewust goed voor jezelf te zorgen. Wees aardig voor jezelf, wordt je eigen beste vriend/in. Het is nodig om in balans te komen. De één werkt daaraan door iedere dag even 5 minuten hardgrondig te schelden (niet langer, kijk op de klok en stop, want anders kom je in een negatieve spiraal terecht, maar ook niet korter..zal je eens zien wat er gebeurt :-)) voor de ander helpt meditatie. Ook een cursus waardoor je je in jezelf verdiept kan soms helpen. Koop bloemen voor jezelf of een lekkere douchegel o.i.d. en dat kan voor een man en vrouw gelden. Goed voor jezelf zorgen betekent dus ook alert zijn en geen verslavende middelen gebruiken, nu al helemáál niet, laat alcohol maar even achterwege. Ga ook iets doen wat je nog nooit gedaan hebt, iets leuks. Ga naar de kapper, koop iets nieuws (als dat financieel kan). Ververs en verdiep eerst de band met jezelf weer. Wat wil jij, wat vond je ook alweer leuk toen je nog niet met een partner rekening hoefde te houden. Wat vind je nu leuk. Eigenlijk is de informatie die je geeft te weinig om je nog meer ideeen te geven. Maar sterkte en ik hoop dat je het als een nieuwe kans kan zien, misschien niet meteen maar weet je, als er een deur achter je gesloten is staat er weer een andere deur voor je open. Misschien wel meer deuren, meer mogelijkheden. De keuze is aan jou nu.
Kristal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nja, het is vrij simpel. Doe wat jij graag doet en stel realistische doelen op voor wat je wil bereiken. Werk naar die doelen toe en maak vooral je eigen keuzes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor ieder is het natuurlijk zo makkelijk als dat hij of zij dat denkt!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst en vooral op je positieven komen,een scheiding is een soort rouwproces dat tijd nodig geeft.
Misschien kan je een nieuwe vriendenkring proberen opbouwen zodat je in een totaal nieuwe sfeer terrecht komt.
Misschien een hobby,maar zeker gewoon je zin doen,nieuwe dingen op je laten afkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet ieder op zijn eigen manier.
Wat wel belangrijk is het verleden afsluiten op eenmanier waar jij mee kunt leven.
Nieuwe vrienden/vriendinnen zoeken want alles wordt verdeeld ook de kennissenkring vaak.
Probeer eerst een solide basis te maken voor jezelf waar je op terug kunt vallen voordat je eennieuwe relatie aangaat. Anders blijf je noodgedwongen weer hangen aan iemand om de verkeerde redenen.
En het kan gelukkig worden, een nieuwe partner vinden en het vertrouwen weer hebben in iemand.
Doordat je nu beter weet wat je niet zoekt zul je makkelijker iemand vinden die beter bij je past.
Succes !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is moeilijker dan menigeen denkt, zijn er kinderen in het spel?
Het is een heel persoonlijke kwestie, er is geen universeel antwoord op te geven. Wat ook meespeelt uit wat voor situatie je komt, was het een eigen keuze? De ervaring leert dat het voor vrijwel alle partijen de nodige tijd kost om alles weer op de rails te krijgen. Belangrijk is om de tijd te nemen en ook de pijn goed te doorstaan, uit je emoties op een goede manier, stop ze niet weg. Het is een rouwproces waar je doorheen moet wat uiteindelijk tot het echte loslaten moet leiden. Pas na het loslaten kun je weer een eigen leven gaan opbouwen. Verval niet in tijdelijk oplossingen zoals drank of overmatig uitgaan of onverantwoorde zaken. Blijf dicht bij jezelf en neem 1 of 2 mensen in vertrouwen.
Kijk eventueel op de site http://www.ldvd.nl/

Dat is een hele goede site met oprechte informatie, heb ik zelf ook veel aan gehad.

Sterkte in deze moeilijke fase van je leven!