Hoe vind ik een persoon terug waarvan ik niets ken?

Hallo,
Om het kort uit te leggen ik zou graag mijn Opa terug vinden. Ik ken niets van hem, geen voornaam, geen adres, telefoonnummer. Ik heb hem nooit gezien en mijn moeder ook niet. Mijn grootmoeder heeft een avontuurtje gehad en heeft die nooit meer terug gezien en was dan zwanger. Er is dus een hele kant van mijn familie die ik niet ken. Misschien kunnen jullie mij helpen met een paar tips waar ik zou kunnen beginnen zoeken, ook al lijkt dit onmogelijk voor mij.
Dank U

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Je zou eens contact kunnen opnemen met de redactie van "Vermist". Dit is een t.v.-programma, dat op Ned. 1 wordt uitgezonden. Ook kun je terecht bij "Spoorloos".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens bij de stichting fiom.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal toch bij je grootmoeder moeten beginnen. Waar was ze. Hoe zag hij eruit? Enig idee over zijn beroep? Was hij afkomstig uit dezelfde plaats? Nog een idee over zijn voornaam?
Met deze gegevens kan er via Spoorloos of vermist een oproep worden gedaan. Ook kan je schrijven naar Adres Onbekend van de KRO, iedere zondag op Nederland 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet beginnen met zoveel mogelijk gegevens bij elkaar te sprokkelen. Welke periode, uiterlijk, waar was het, hoe oud was hij, namen, dat soort dingen.
Probeer er eens met je oma over te praten, soms is dat makkelijker met een kleinkind dan met het eigen kind. Als dat niet lukt, kun je nog kijken of er familieleden zijn, bijvoorbeeld zussen van je oma, die iets weten.
Laat merken dat het voor jou belangrijk is, dat het je bezighoudt dat er een opa is waar je niks van af weet.
Stel dat je wat gegevens hebt, dan zou je kunnen googlen of e er iets over kunt vinden.