Wat is de volgorde van een scheiding?

Een vriendin van mij heeft het gevoel dat ze tussen wal en schip zit. Zij gaat scheiden en moet dus woonruimte hebben. Hiervoor vraagt de woningcorporatie dat zij een jaarinkomen opgeeft. Zij werkt echter parttime en dat is dus niet genoeg om in haar eigen onderhoud te voorzien. Wanneer zij daarvoor een aanvullende uitkering aan wil vragen moet zij daarvoor aantonen dat zij inderdaad gescheiden is, wat zij dus nog niet is omdat de scheiding er nog niet door is.

Zij kan dus eigenlijk nog geen woning aanvragen omdat zij nog geen volledig inkomen heeft, en geen aanvullende uitkering omdat ze nog niet officieel gescheiden is, en zo is het kringetje dan weer rond. Wat kan ze nu het beste als eerste doen?

PS. De aanvullende uitkering is voor tijdelijk, ze solliciteert zich suf voor een fulltime baan, dus niet meteen gaan oordelen aub.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is lastig maar volgens mij kan je ook een aanvullende uitkering krijgen (wanneer je tenminste onvoldoende alimentatie ontvangt naast je eigen inkomen) wanneer je aan kan geven dat je op jezelf woont, ook al ben je officieel nog niet gescheiden. En vraag om raad bij de woningcorporatie: hoe doen ze dat in andere gevallen, ik bedoel, je vriendin is één van de velen die er zo voor staat. Succes en sterkte in elk geval.
Kristal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ze via haar advocaat een voorziening laat regelen en haar advocaat achter haar of zijn broek aanzit dat de scheiding zo snel mogelijk wordt geregeld. Dan kan ze een woning gaan zoeken. Ze zal in het echtscheidingsconvenant een paragraaf moeten laten opnemen dat ze nog een paar maanden na de scheiding kan blijven wonen. tijdelijke voorziening
13 jaar geleden
ex kan ook alimentatie betalen voor kind maar ook voor zn ex moet ze regelen via de advocate