hm?? Venlo of niet

heey ik heb een hele leuke jongen ontmoet maar ik wil het een keer echt goed leren kennen ik woon in Giesbeek dat ligt bij Doesburg en lathum en hij woont in Venlo ik heb met hem afgesproken om een keer te gaan chillen maar ik weet niet of ik van mijn ouders mag ik wil ook gewoon zeggen dat ik bij een vriendin ben en dat ik dan de trein pak naar Venlo
moet ik het nou aan mijn ouders vragen of niet?
enzo ja hoe?? want mijn ouders weten er helemaal niks van hem af.

Toegevoegd na 28 minuten:
ik ben 15 jaar!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (12)

Waarom laat je die jongen niet gewoon naar jou toe komen? Beste oplossing. Zou kun je elkaar eerst wat beter leren kennen, terwijl je in een voor jou vertrouwde omgeving bent. Naar hem in Venlo gaan kan dan altijd nog.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Rare min dus: +
Ik vind je te jong, maar daar mag ik niet over oordelen.. verder ligt het meer aan je ouders dan aan ons, ik denk dat ze je niet laten gaan ivm bescherming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige maand opende je een vraag hoe je moest stoppen met liegen: Een verlaat antwoord hierop: Wees eerlijk tegen je ouders, je krijgt anders alleen maar ellende.
Want als je dan in Venlo zit, zonder dat ze het weten, blijf je toch bedebken of ze er niet achter zullen komen. EEn jij kunt wel denken dat het niet uitkomt, maar je weet nooit welke bekende je daar tegen het lijf loopt.
Dus laat maar lekker ouderwets die jongen het werk doen, en naar jou komen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist: STOP met liegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Als je met een smoes over een vriendin naar Venlo vertrekt om daar een jongen te ontmoeten en je ouders komen daar achter, dan zal dit de relatie met je ouders geen goed doen. Het vertrouwen in jou is dan geschaad en je ouders zullen je de volgende keer niet zomaar toestemming meer geven.

Dus: eerlijk duurt het langst. Ga in gesprek met je ouders, leg hen de situatie voor. Als zij bezwaren hebben kun je daar naar luisteren en jouw argumenten daar tegenover zetten. Het ligt ook een beetje aan je leeftijd. Iemand van 17 kan meer aan dan iemand van 14.

Probeer er samen uit te komen, maar bedenk wel dat zolang je minderjarig bent je ouders gezag over je hebben en je naar hen dient te luisteren. Ze hebben, als het goed is, het beste met je voor, hoe vervelend dat soms ook is in jouw beleving.

Succes!

Toegevoegd na 9 minuten:
Uit je andere vragen maak ik op dat je nog volop in de puberteit zit en erg onzeker bent. Dat maakt je kwetsbaar en gemakkelijk te beinvloeden. Als jij verder nog niets van die jongen weet, dan zou ik oppassen en niet gelijk alleen naar hem afreizen. Laat hem eerst maar naar jou toe komen en met je ouders kennismaken. Je ouders hebben meer levenservaring en dat kan soms heel goed van pas komen om te beoordelen wat voor type hij is.

Tegenwoordig kun je beter maar wat voorzichtig zijn...(-; (zonder je bang te maken overigens, want dat is ook niet nodig).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gebruikersnaam hier doet het lijken of je 12 jaar oud bent.

Dan kan ik er kort over zijn, ja, je moet het je ouders vragen en zelfs als die het goed vinden kun je nog het beste maar voorzichtig zijn.

Als het iemand betreft die je nauwelijks kent, of via internet hebt ontmoet (wat bijna op hetzelfde neerkomt) dan zijn de risico's niet denkbeeldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je overweegt tegen je ouders te liegen over dit tripje, weet je zelf ook al dat het geen goed idee is.

Regel 1 van daten op afstand: zorg ervoor dat een verantwoordelijke volwassene weet waar je bent, en spreek af om de hoeveel tijd je contact met die volwassene zult opnemen.

Vertel eens: hoe oud is die jongen? En hoe heb je hem ontmoet, als jij in Giesbeek woont en hij in Venlo? En waarom zou jij naar Venlo gaan, waarom hij niet naar Giesbeek? En de klapper: waarom weten je ouders niets van hem af?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat die jongen naar jou komen dan weet je of hij wel betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien het feit dat jij uit Giesbeek komt en hij uit Venlo, gok ik dat je hem via internet hebt leren kennen. Veel mensen doen zich anders voor via het internet dan wie ze daadwerkelijk zijn.
Het is dus absoluut niet slim om naar Venlo te gaan en je ouders te zeggen dat je bij een vriendin bent. Stel je voor er gebeurd iets als je daar bent of misschien wel al onderweg. Je ouders weten dan niet dat je eigenlijk na Venlo bent, en denken dat je in een veilige omgeving bent, namelijk bij je vriendin!
Laat hem inderdaad maar naar Giesbeek komen en vertel je ouders (of anders in ieder geval een vriendin) dat je met hem afgesproken hebt. Zo weet er altijd iemand dat je een afspraak hebt, mocht er iets gebeuren. Het beste is zelfs om de eerste keer gewoon samen met een vriendin hem te ontmoeten! Gewoon uit voorzorg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de jongen maar komen dat vind ik het best persoonlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat die jongen naar jou toekomen want je weet nooit wat hij kan gaan doen mischien lijkt hij wel heel leuk maar heeft hij toch andere plannen als jij denkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon zeggen tegen die jongen, kom maar naar mij toe. 15 is wel een jonge leeftijd om helemaal in je eentje, zonder dat je ouders het weten, de stad uit te gaan. En daarbij komt, dat je ouders razend zullen zijn als ze erachter komen. Of je moet hele makkelijker ouders hebben, maar ik weet bijna zeker dat iedere ouder zo zou reageren.
Ook ben ik zelf niet zo'n fan van lange-afstands-relaties, want ze gaan best vaak na een korte tijd ook weer uit, omdat de afstand gewoonweg niet te overbruggen is op zo'n leeftijd.

Ik vind dat je wel je ouders over de jongen moet vertellen. Misschien kun je dan vertellen dat je hem ooit wil zien en vinden ze het goed en heb je je zorgen gemaakt voor helemaal niets. En als je ouders zeggen dat je niet weg mag, laat hem dan naar jou komen. Als het een echte gentleman is, doet hij dat echt wel. ; )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat je er zeer onverstandig aan zou doen als je in deze zaak tegenover je ouders zou liegen.

Je kent die jongen niet..je weet dus niets van wie..of wat hij is.

En je weet ook niet of hij wel is..die hij zegt te zijn..

Zoals velen hier al zeiden: Laat die jongen naar jou komen en ik zeg daar dan nog even bij: Laat hem dan liefst ook kennismaken met je ouders.

Zorg er voor dat je hem in geen geval ergens alleen of b.v. samen met een vriendin ontmoet..want daarvan ken ik enkele verdrietige voorbeelden.

Ga maar niet achter de rug van je ouders om dit soort dingen ondernemen..want ik weet van veel meisjes dat ze daar later heel veel verdriet en spijt van gehad hebben..

Niet naar Venlo gaan dus..laat hem maar naar jou toe komen..en wees dus maar gewoon voorzichtig.

Overigens wil ik nog wel zeggen, dat ik wel begrip voor jou kan voelen..maar dat ik, net als velen hier, jou voor een mogelijk zeer grote misstap wil behoeden..

Groet,

Ton