wie weet waarom er altijd maar conflicten bestaan tussen (vooral) schoondochter en schoonmoeder?

sinds oudheid wordt er gezegd dat er nooit echt een hecht band kan bestaan tussen schoondochter en schoonmoeder. dat zie ik tegenwoordig ook vaak. vooral die schoondochters die thuis bij hun schoonouders wonen. why is it like that?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kan in een stukje psychologie zitten. Vaak kies je een partner die de trekjes heeft de ouder van het andere geslacht als jij. Een knul kiest een partner met de trekjes van zijn moeder omdat dit vertrouwd voelt. Een meisje neemt een knul met de trekjes van haar vader en raar... daar ontstaat minder onenigheid of wordt het duidelijker naar elkaar uitgesproken. Twee personen in de buurt met dezelfde eigenschappen liggen elkaar niet lekker. Je kunt kijken of dit klopt. Verder hoef je er geen waarde aan te geven en wil ik er niet over oordelen. Check en laat los.

Dat verschilt heel erg per moeder. Ik ken genoeg vrouwen die goed bevriend zijn met hun schoonmoeder Maar sommige moeders kunnen dat niet: Dat komt omdat de moeder wil zorgen voor haar kind, een vrouw is ook zorgzaam en dus heeft de moeder het gevoel dat haar kind haar wordt ontnomen. Een soort jaloezie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100