hoe krijg ik dat aan haar verstand?

een vrouw die ik niet zo goed ken, maar waar ik heel af en toe mee weggaat, doet constant op een subtiele manier avances. Het is wel jammer want het is een enorm leuke meid. Ik heb haar al meerdere malen gezegd dat ik niet op vrouwen val en sinds vele jaren een vriend heb, maar het dringt bij haar niet in.
Ze is dan geprikkeld als ik niet met haar afspreek omdat ik met mijn vriend heb afgesproken. Zelf zegt ze niet lesbisch te zijn maar er wel deugd van de hebben om met een vrouw te vrijen, en dat je elkaar dan zoveel kan geven etc.
Daarnet vroeg ik per chat hoe het met haar was, ze antwoordde dat ze in een vervelende situatie zat met een man waar ze verliefd op was etc.... en die ze zo graag wat liefde wilde geven, waartegen hij zich echter verzet.
Ik las haar chat vol aandacht maar mijn haar kwam overeind toen ze eindigde met "ik kan jou ook veel liefde geven hoor, grapje!".
Gewoon negeren voortaan of het er toch nog eens proberen in te drammen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kunt haar aangeven wat je bij haar ziet en aan haar vragen wat haar behoefte is met de dingen die ze doet of subtiel zegt. Zeg dat je haar signalen niet begrijpt. Als ze echt met je wil dan kun je zeggen dat je je vereerd voelt en door jouw geaardheid niet op haar behoeften in zal gaan met alle respect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik zat in dezelfde situatie. Het meisje was obsessief verliefd, en heeft later zelfs een kind naar mij vernoemd.
Ze wilde mij niet laten, terwijl ik al met een jongen samenwoonde (nu 40+ jaar geleden). Mijn advies: kappen met die relatie. Ze zal steeds meer een last voor je worden.

Overigens heb ik ook wel eens een jongen gekend die obsessief achter mijn aan zat. Ook daarmee kappen, het begint op een zeker moment op stalken te lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb eens in een soortgelijke situatie gezeten, maar dan met een mannelijke vriend die een plaat voor het hoofd had.
iedere keer weer uitleg geven had geen zin.
ik heb het contact niet verbroken, maar het wel rigoreus teruggebracht.
als ik hem nu zie, kan ik me er overheen zetten, omdat ik hem maar zo weinig zie, en een ontmoeting dan toch weer heel leuk vind.
13 jaar geleden
Je kunt er rustig vanuit gaan dat ze meer in je ziet als jij in haar. Eigenlijk respecteert ze jou grenzen niet. Ik kan je vertellen dat ik om dezelfde redenen ruzie heb met een dame in de buurt.
Ik ben niet homoseksueel, zij wel en voelde de sympathie en warmte van mij als liefde, naar haar idee zat er een betrekking in.
Nu ze via via heeft gehoord dat ik andere mensen ( lees man) leerde kennen waarmee ik niet eens een relatie heb, de vriendschap en wederzijdse aandacht maakt me wel blij, is zij boos en nors. Ze groet me niet meer. Ik probeerde erover te praten omdat ik het heel erg vond maar zij sloot zich zomaar ineens af en keek alleen nog maar boos. Hopenlijk heb je iets aan mijn ervaring
Ik denk verder dat de vriendin waarmee je optrekt haar homoseksualiteit nog niet helemaal heeft geaccepteerd. Ze kiest nog niet bewust uit de vele vrouwen die ze tegenkomt maar kiest meer voor een soort veiligheid omdat ze jou al zo lang kent en waarschijnlijk ook echt verknalt in je is maar liefde mag je nooit dwingen. Zeg haar dat ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand nadat je verteld hebt dat je haar niet op die manier leuk vindt niet ophoudt met avances maken, is er maar één manier om het haar aan haar verstand te peuteren: afstand nemen.

Het enige wat ik me afvraag is of je het duidelijk gezegd hebt. Want nee, zeggen dat je niet op vrouwen valt en dat je een vriend hebt, is niet voor iedereen even duidelijk. Je moet zeggen dat je niet op háár valt, en dat je je ongemakkelijk voelt bij haar grapjes, en haar vragen daarmee op te houden. Dat je een vriend hebt heeft daar trouwens niets mee te maken, door daar de nadruk op te leggen kan ze het idee krijgen dat je haar wél zou zien zitten als die vriend niet in beeld was. Of als je vriend je toestemming voor een avontuurtje zou geven.

Heb je een keer duidelijk gezegd dat je niet wil dat ze zulke dubbelzinnige opmerkingen etc. maakt en ze gaat er toch mee door, dan kom ik terug op mijn eerste advies: afstand nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel misschien bedoelt ze het niet zo serieus en is het haar manier om een beetje aardig tegen je te doen. Ik zet er heel misschien bij omdat wat al die antwoorden schrijven ook gewoon waar kan zijn.

als het dit wel is, is het een beetje dom van haar dat ze niet ziet dat jij er ongemakkelijk van wordt maar bedoelt ze het niet echt om je te verleiden of zo, is het gewoon een beetje "aanstellerij en aandachttrekkerij".

In dat geval zou half negeren en voor de grap een beetje meedoen de oplossing zijn, ECHTER heb ik het hiermee fout moedig je haar aan.

Tot slot zie ik er nog iets anders in, sommige mensen (vooral vrouwen) kunnen HELEMAAL gegrepen zijn door een nieuwe ervaring in hun leven, bijv de shops met meditatiespullen puilen uit met vrouwen die dit nooit eerder hebben gedaan maar na één of andere workshop helemaal het licht hebben gezien en dit vervolgens ook aan iedereen prediken die nog niet zo ver is.

Misschien geldt dit ook voor haar lesbische ervaringen, zijn die redelijk recent en is het gewoon een vorm van opscheppen en pochen van: zie mij nou toch eens, IK heb dit al geprobeerd, moet jij ook eens doen....
13 jaar geleden
Als je met deze vrouw wilt blijven omgaan omdat je het een leuk mens vind, dat moet je DUIDELIJK zijn!

Dat je een vriend hebt, wil niet zo veel zeggen.
Dat je niet op vrouwen valt, wil niet zo veel zeggen.
Zij is niet alle "vrouwen".
Je kunt in haar optie ook bi zijn, of het wel leuk vinden met een vrouw te vrijen of in het bijzonder met haar, omdat zij zo bijzonder is.

Ik heb de indruk dat ze zelf niet zo goed weet wat ze wil.
Ze wil met jou en is ook verliefd op een man.
Ze is dus steeds verliefd op mensen die niet met haar willen.

Dus haar heel duidelijk maken dat je niet gediend bent van avances hoe dan ook en dat je anders liever geen contact meer wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen dat je niet op vrouwen valt lijkt me juist de meest duidelijke. Als vrouw valt zij toch echt onder de vrouwen zeg maar. Als ik zeg tegen een gozer dat ik alleen op vrouwen valt dan ga ik er niet vanuit dat ie bepaalde constructies gaat verzinnen om toch maar te denken dat ie een kans heeft.

Vrouwen zeggen het over elkaar eerder dat ze leuk zijn. Als man kun je heus wel zeggen van, ja ik kan me voorstellen dat een bepaalde gozer makkelijk een vriendin krijgt omdat die geen hondekop heeft maar dat zegt verder niets over meer willen doen met zo iemand.
Bovendien weet ik dat vrouwen echt op de meest verschillende soorten mannen vallen, meer gericht op karakter al zijn er grenzen natuurlijk.

Ze is gewoon jaloers en als ze niet lesbisch is dan op zijn minst bi-nieuwsgierig. Maar ze gaat duidelijk een stap te ver dus moet je haar afremmen. Je zegt dat je haar niet goed kent en maar heel af en toe met haar afspreekt.
Ik zou het contact bij herhaling verminderen en bij een leuke dag zonder onzin weer opschroeven.
Die vent waar ze het over heeft, als die al bestaat, heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel als jij. Zij is misschien besluiteloos wat ze nou is en daarmee stoot ze beide kanten af. Of hij wil geen bemoedering maar gewoon lekker ...
Ik zou haar lekker een advertentie laten zetten voor een bi avontuur met een of andere meid.
Schiet je niks mee op joh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vriendschap toch wel in stand wilt houden, zou ik haar op een duidelijke en voor één uitleg vatbare manier te kennen geven dat vriendschap samen oké is, maar niet meer dan dat. Je valt gewoon op geen enkele vrouw, dus ook niet op haar omdat je niet lesbisch of bi bent. Als dat nog niet helpt en zij blijft aan de gang, dan moet je serieus overwegen om haar te zeggen dat je er een streep onder zet en waarom.
Haar gedrag negeren lijkt me geen optie, want dan brengt ze jou toch steeds opnieuw in die vervelende situatie dat ze meer van je verwacht dan jij kunt/wil geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met die relatie. Dit wordt je ondergang als je hier mee door blijft gaan. Wij vrouwen kunnen heel lang volhouden. Maak haar in niet mis te verstane woorden duidelijk dat je niets met haar wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen het contact verbreken.
Helaas zitten dit soort mensen in hun eigen droomwereld en denken dat je ze uiteindelijk toch wel leuk gaat vinden of wat dan ook. Het vervelende is dat je van alles tegen ze kunt zeggen maar dat ze dan evengoed denken dat je het niet meent of gewoon zelf nog niet weet dat je verliefd bent en je hen nodig hebt om het je duidelijk te maken. Hoe leuk jullie het ook samen hebben zal zij er altijd meer achter zien dan er daadwerkelijk is. Om dan evengoed toch af te spreken kan ook gezien worden als iemand 'aan het lijntje houden'. Voor jou is het misschien alleen maar vriendschap maar voor haar dus duidelijk niet. Het contact volledig verbreken is waarschijnlijk toch echt het beste voor jullie allebei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien valt ze wel op onbereikbare mannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Lijkt me vermoeiend, dit contact. En steeds irritanter. Want zolang je haar aandacht geeft en met haar weggaat, wakker je haar aandacht en hoop blijkbaar aan. Terwijl je heel duidelijk hebt aangegeven dat je een fijne vriend hebt. Maar ze pikt dat niet op.

Laat uitdoven. Niet meer met haar weggaan. En als ze vraagt waarom niet meer, zeg dan eerlijk dat je het contact wat wilt laten verwateren omdat je je door haar geclaimd voelt.

Stop er niet al te veel energie meer in. Ze luistert toch niet omdat ze het niet wil horen.