wat te doen? (lees verder)

ik heb een viendin(1) die één beste vriendin(2) heeft (dat vind ze zelf) maar de vriendin van haar noemt haar lelijk en een neushaargorilla (dit bedoelt ze als grap, maar ze gaat er steeds mee door) dus eingenlijk vind 2 dat 1 niet haar beste vriendin is, ze heeft er meerdere. hier zit 1 erg mee in, en ze wil dus niet dat 2 grapjes over haar maakt. 2 houdt ook nooit rekening met 1, dus kwam 1 een keer naar mij toe en vroeg wat ze moest doen..... wat moet ik nu zeggen/doen?

als het niet duidelijk is, even aangeven dan leg ik het beter ut.:D

Toegevoegd na 42 minuten:
1 en 2 zjn wel vriedinnen en ze spreken ook af, mar soms scheld 2 1 uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt vriendin 1 adviseren om vriendin 2 erop aan te spreken dat ze het 'niet grappig' vindt dat ze steeds zegt dat ze lelijk is en een neushaargorilla.
Vriendin 2 zegt het wellicht omdat ze een beetje jaloers is op vriendin 1 .... en als ze haar dan uitscheldt, dan voelt ze zichzelf misschien een beetje aantrekkelijker ofzo.

Je zou zelf ook zo'n soort opmerking kunnen maken naar die vriendin 2 toe als je er een keertje bij bent als ze het opnieuw zegt. Dan zeg je zoiets als: "haha, niet grappig!" Als je hier dan niet bij lacht, dan heeft ze vast wel in de gaten dat ze dat niet opnieuw moet zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

1 moet 2 een keer hard toespreken. Wanneer 2 dan niet ophoudt, moet 1 het contact verbreken. 1 verdient wel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet met je vriendin praten. Dat ze voor haar zelf op moet komen (je moet haar natuurlijk helpen) Als het niet lukt, verbreek je vriendschap met die ''gemene vriendin''

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer 1 het plagen echt beu is moet ze dat gewoon zeggen tegen 2 zelf wanneer ze 2 beschouwd als beste vriendin. Iedereen moet z'n grenzen kennen. 1 verdiend beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken dit verschijnsel wel ; het komt het meest voor bij meisjes van 7, en heel soms zie je het ook nog bij pubers. (Alleen meisjes trouwens). Een meisje met maar één vriendinnetje is zo bang dat ene vriendinnetje te verliezen, dat ze haar naar beneden haalt in de hoop haar voor zichzelf te kunnen houden, onaantrekkelijk te maken voor andere vriendinnetjes en misschien zichzelf een beetje omhoog te halen door de ander naar beneden te trappen.

Het komt natuurlijk voort uit diepgaande onzekerheid (die een beetje bij die leeftijd hoort en waar ze normaliter rond hun tiende, twaalfde overheen groeien), en de les die ze moeten leren is dat ze op die manier geen echte vriendin zijn, en de enige manier om een vriendin te hébben, is door er zelf eentje te zijn. Hard, wellicht, maar broodnodig.

Helaas heb ik de indruk dat zowel op scholen als in de thuissituatie die meisjes tegenwoordig iets teveel de hand boven het hoofd gehouden wordt, waardoor ze in die fase lijken te blijven hangen / en zo het type vriendin worden waarbij je geen vijanden meer nodig hebt.

Het enige wat je kunt doen (als slachtoffer-vriendin, niet als buitenstaander) is definitief breken met zo iemand, en vrienden zoeken die je nemen zoals je bent en je béter laten voelen over jezelf in plaats van slechter. En als buitenstaander kun je weinig meer doen dan wel die vriendin zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat 1 voor zichzelf moet opkomen. want als 1 alles blijft pikken van 2 dan blijft 2 daar mee doorgaan. dus ik denk dat het beter is als je tegen je vriendin zegt dat ze er wat van moet zeggen. en als ze duidelijk genoeg overkomt, zegt dat ze het zat is of dat ze er mee zit dan zal 2 er wel mee ophouden. ze zou niet moeten pikken dat ze uitgescholden word. succes ermee !