Mooie vrouwen en porno doen me niets ook heb ik niet zoveel zin in seks is er iets mis met me?

ik krijg wel een erectie en kom soms ook klaar maar om echt te zeggen dat ik erg opgewonden ben... kan iemand uitleggen hoe dit komt en of ik een probleem heb en hoe kom ik er op af?

Op zich bied dit zeer veel voordelen heb geen probleem vrouwen aan te spreken maar ik voel me niet zo seksueel aangetrokken... Ik heb dat alleen maar als ik een goed gevoel bij iemand heb als ik erg verliefd ben...

Hoe komt dit?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook als ik erg verliefd ben heb ik nog steeds minder zin in sex enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Niks mis mee hoor. Dat andere daar anders overdenken moeten zij toch ook zelf weten.
13 jaar geleden
je zegd dat je dat gevoel wel hebt als je een goed gevoel bij iemand hebt, en als je verliefd bent.
dus er is echt niks mis met je hoor.

en die mooie vrouwen en porno op tv dat vinden wel meer mensen helemaal niks. je hoeft ook niet overal opgewonden van te raken.
de een heeft dat nou eenmaal meer dan een ander.

echt zin in sex krijg je vanzelf als je echt verliefd bent.
13 jaar geleden
Dat betekent dat in elk geval lichamelijk alles werkt, en dat er feitelijk niet zo veel aan de hand is, behalve dat je wellicht niet voldoet aan de 'verwachtingen' van jezelf of je omgeving.
Het zou een kwestie van hormonen kunnen zijn (en zijn er wellicht bepaalde medicijnen die je gebruikt die invloed zouden kunnen hebben op het libido (denk ook aan drugs !) ? Maar ook zonder dat, is a-sexulateit, het niet of sterk verminderd hebben van lustgevoelens, ook weer gewoon een variatie op het gemiddelde, en komt meer voor dan je denkt.

Is het voor jou een probleem ? Leg het dan zeker eens voor aan de huisarts ; wellicht is het iets dat met een of andere therapie te verhelpen is.

Is het voor jou geen probleem ? Maak er dan ook geen probleem van.

Op onderstaande website vind je een hoop 'lotgenoten' die ook niet dermate van sex uit hun dak gaan dat het hun belangrijkste drijfveer is. Niks om je voor te schamen maar misschien wel iets om mee om te leren gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat mensen die het verleden (als kind) een nare seksuele ervaring verdrongen hebben. In hun ontwikkeling tot volwassenen en het hele leven erna laten ze seksualiteit voor wat het was; want niet leuk betekent dan ook niet doen.
Wat voor de getroffene een verstandige keuze kan zijn, is voor de wederhelft misschien een ware terleurstelling. Seks is niet het belangrijkste maar hoort er eigenlijk wel bij.
Ik zou je vanuit sympathie en ervaring mijn advies willen geven een psycholoog die je zonder verwijten en belering echt wil helpen in de arm te nemen. Er zijn mensen die willen helpen. Ook is het wel zo eerlijk je partner te vertellen dat ze jou op seksueel eigenlijk niet zo boeit want dan hoeft zij jou, dan hoef jij jezelf later niks te verwijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoeft dit voor jou geen probleem te zijn , je zit gewoon zo in elkaar .