is het normaal dat de jeugd van tegenwoordig zulke dure cadeaus wil oa een nieuwe scooter,blackberry etc

mijn dochter word as januari 16 jaar nu vraagt ze aan mij een nieuwe scooter een vespa of zoiets,of een blackberry of laarzen een soort regenlaarzen van rond de 70 euro,ik vind dit niet normaal ben ik dan zo ouderwets?ik heb haar zelf niet opgevoed ze woont al sinds baby bij haar oma,zou dat mee kunnen spelen dat ze zo misbruik van mij wil maken.wat vinden jullie want ik als 43jarige moeder kan mij hier niet in vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
de laarzen moeten van burberry,gucci of zoiets zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom woont ze niet bij jouw, jij bent toch haar moeder niet haar oma.. (o_O)
capthavoc
13 jaar geleden
vertel mij niet dat jij als vroeuw zijnde niet wret wie/wat gucci is ;) vette knipoog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat betekent vroeuw en wret?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouw en weet

Antwoorden (12)

Dat is niet iets van tegenwoordig. Kinderen hebben, grote wensen. Het is alleen aan de ouders, wat je ermee doet. Het is verstandig om kinderen te leren, dat ze ook blij moeten zijn met de kleine dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 16 jaar wel een bijzondere leeftijd, in amerika krijgt een kind dan in bepaalde staten zelfs een auto ofzo.

Je zou kunnen voorstellen om de helft mee te betalen aan haar scootercertificaat en scooter of haar scootercertificaat halen voor haar betalen dat ze zelf kan sparen/werken voor de scooter en dat ze de andere helft dan aan jou moet terug betalen oid. Want dat zijn inderdaad een hoop centjes.
13 jaar geleden
Nee, niet normaal als de ouder(s) dat allemaal moeten "ophoesten"! Zelf laten sparen en dan het restant bijleggen is wat anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is normaal, en het is trouwens ook niet nieuw, niet speciaal iets van de 'jeugd van tegenwoordig'.

Je dochter is gewoon een klassieke puber die de grenzen aan het verkennen is, in dit geval de grenzen van hoe ver jij bereid bent te gaan voor haar, hoeveel je zult uitgeven.

Jouw taak is het om haar te laten merken dat er grenzen zijn. Want dat het normaal is voor een 16-jarige om een vespa of een blackberry te vragen, betekent niet dat het ook normaal is voor een 16-jarige om die dingen ook te *krijgen*. Een prima antwoord is dan ook: "Ik vind dat veel te duur. Als jij een Vespa wilt, zul je een baantje moeten zoeken en zelf sparen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het niet normaal (en gelukkig nog velen met mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is normaal in de zin van gebruikelijk, de norm. En zoals je al leest zeg ik niet dat het dan ook normaal is om die dingen te kopen, maar juist om grenzen te stellen. Ik heb ook wel eens om iets veel te duurs gevraagd als puber. Destijds vond ik het heel belangrijk, inmiddels kan ik me wel de gebeurtenis herinneren, maar niet eens meer wát er dan zo belangrijk was. Natuurlijk vertelden mijn ouders me dat ze absoluut niet van plan waren zoiets duurs voor me te kopen. Dat heet opvoeden. Wat normaal is, is dat kinderen van bijna zestien dat nog wel eens nodig hebben.
Kom op zeg nieuw kosten die scooters net zo duur als een goeie 2dehands auto no way dame

Maar 16 tja wel speciale leeftijd
dan wil je toch graag mobiel zijn.
er is vast wel iets te vinden op marktplaats.
en ze heeft vast wel enig spaargeld ?

Jammer dat tegenwoordig een brommer certificaat ook 300 euro kost.

kan je niet beter iets afspreken over haar auto rij lessen over 2 jaar ?
13 jaar geleden
Ja, het is normaal, maar je hoeft er zeker niet mee akkoord te gaan.
Laat haar weten dat ze er zelf voor zal moeten sparen.. èn waarom. Je wilt dat ze langzaamaan gaat leren voor haar zelf te zorgen. Je kunt haar ook duidelijk maken dat je veel van haar houdt, maar dat dat nog niet hoeft te betekenen dat ze kan krijgen wat ze wil.
Een afwijzing (het weigeren van dure kado's) moet voor een puber samengaan met erkenning van de persoon (het kind, waar je van houdt). Anders ziet een puber het als een volledige afwijzing, dus ook van haar als persoon. Zonder een 'waarom' zou ze zelf kunnen concluderen dat ze geen kado's krijgt, omdat je niet van haar houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom op zeg, afwijzing van de persoon, nonsense, gewoon afwijzing van zo'n exhorbitant duur kado
Alleen als ze erg verwend zijn.. Iets heeft vaak zoveel meer waarde als je er zelf hard voor hebt gewerkt. Ben blij dat ik niet zon verwend nest was ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt groot gelijk! Geef haar iets van bescheiden waarde. Of geef haar niets. Als het haar alleen om de cadeaus gaat is ze het niet waard. Later zal ze veel respect voor je kunnen opbrengen dat je niet aan haar onmogelijke wensen tegemoet kwam. Ook ik heb juist respect voor diegenen die niet met de massa meelopen. Blijf jezelf en luister naar je hart. Dat is het beste voor jezelf, maar ook voor je dochter. Als ze het niet accepteert, zou ik voorlopig maar even afscheid van haar nemen, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Ik sta achter je. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens gehoord dat bij kinderen en dus ook jongeren een bepaald deel van de hersenen nog niet goed ontwikkeld is .Dit deel beheerst de drang van het kopen .
Daarom kopen ze meteen alles wat ze zien en willen ze heel veel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem is dat er mensen zijn die het kunnen betalen en hun kinderen ermee verwennen. Normaal vind ik het dat een kind naar die gene die het beste heeft. Gras is altijd groener bij een ander. Persoonlijk zou k zeggen wie wat wilt moet er maar voor werken. De waarde van materialisme is de moeite die je ervoor doet. Dus ik zie het maar geven niet alleen als materialistische zonder de waarde leren maar ook dat een kind zijn positie tegen zijn ouders verleerd en andere. Dit kan voor een kind later weer veel ongewenste problemen geven. Goed voor kinderen zou zijn als alle ouders op 1 lijn staan

Toegevoegd na 1 minuut:
naar die gene kijkt*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA, dat is vanuit een ruimere context gezien heel normaal.

Die kinderen komen uit een tijdperk/dimensie waarin ze dit alles als heel vanzelfsprekend reeds hadden en dus willen ze dat opnieuw.

Geloof me, het kan nog gekker dan het er nu reeds aan toe gaat.

Dat wil niet zeggen dat je hen niet duidelijk kan/mag maken dat in deze dimensie (op deze aarde) andere regels gelden als die zij nog op hun Lange-termijn-herinneringsplaatje hebben staan.
Vergelijk een mens gerust met een computergestuurd wezen.
Wanneer de harde schijf na het resetten (de dood) nog restanten vertoont van een vorig programma (herinneringen aan een vorig leven en/of herinneringen uit de dood-fase) dan krijg je dit soort fenomenen.

Je kan het Menselijk Geheugen vergelijken met een rekenmachine waarbij nog een getal in het geheugen zit opgeslagen. Hierdoor krijg je bij eender welke bewerking ook niet het logisch verwachtte antwoord-getal op het display te zien.

We staan nog hele bizarre gebeurtenissen te wachten want er zullen steeds meer kinderen op het toneel verschijnen die reeds in het eerste aardse levensjaar over capaciteiten zullen beschikken waar een zogenaamd 'normaal' mens tientalle jaren over doet om er mee om te kunnen gaan.

Tracht een open communicatie aan te gaan met jouw kinderen en maak je vooral niet druk.
Hoe rustiger je iets overbengt bij eender wie, des te makkelijker aanvaard zal worden wat jij hen duidelijk wil maken.

Verplaats jullie bewust in elkaars standpunt door aan te geven wat je niet begrijpt en door duidelijk te maken waarom het één en ander voor jou 'moeilijk' is om het als 'normaal' te aanvaarden.

Volg je eigen gevoel en doorspek één en ander met Humor zodat er om gelachen kan worden. Want Glimlachen is de buffer in eender welke conflictsituatie.
Glimlachen is een manier om alle partijen op een zelfde Golflengte te brengen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Dit heeft met trillingsfrequenties van ons Universeel Electro-Magnetisch Bevattings-Systeem te maken.

Vraag je bij gelegenheid ook eens af WAAR de Verborgen camera hangt.
Zeg dat ook in bijzijn van jouw kinderen, ze zullen er zeer zeker om kunnen lachen.
Alles is goed om de spanningen te beperken, toch?

Glimlachen heeft op ons bevattingsvermogen een effect zoals bij het resetten van een computer of rekenmachine.
'Oude' balast wordt ge-upgraded of ge-updated. Nieuwe informatie wordt 'zuiver' verwerkt en aanvaard.

Succes en Believe in the Universal Power or Impact of a Smile!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel lastig, maar misschien eens bespreken met haar.