Volgens mij is die juist gedoemd te LUKKEN.
Mensen die dominant zijn, komen goed voor zichzelf op, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet goed met de ander voor hebben.
Zo'n relatie heb ik ook.
Allebei zo dominant als wat, maar we houden heel erg veel van elkaar. Niets mis mee.
Zij doet maar wat zij wil, als ik maar kan doen wat ik wil.
En zo denkt zij er ook over.
Natuurlijk moet e.e.a. wel binnen een relatie passen. Vreemdgaan en zo, wordt natuurlijk niet geaccepteerd.
We zijn dan ook beiden ondernemer en dat gaat allemaal uitstekend. We houden veel van elkaar, maar eisen wel beiden onze eigen ruimte op.
Zo lang de ander je die ruimte geeft / biedt, is het toch prima ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

neehoor, het kan heel goed.als je elkaar genoeg ruimte en respect geeft moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij niet nee.

Dominant wil nog niet perse zeggen: niet voor rede vatbaar.
Het kan best zijn dat de liefde groter is dan de behoefte te domineren, te overheersen.

Voor mannen en vrouwen is de belangrijkste reden om te gaan scheiden dat ze niet meer met elkaar kunnen praten. Communicatie is dus erg belangrijk! Als tweede belangrijke reden wordt genoemd botsende karakters en op de derde plaats staat vreemdgaan.

Als je dus allebei wel kunt en wilt communiceren, dan kan er wel eens wat botsen, maar dan komt het goed.
Als je allebei altijd en alleen maar overheersend wilt zijn en gelijk wilt hebben dan heb je niet een dominant karakter maar een onvolwassen houding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar goeie afspraken maakt .
En precies weet waar je aan toe bent .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, gemakkelijk zal het niet worden maar wie weet waarom mensen elkaar aantrekkelijk vinden? Ik geloof daarom niet dat zo'n relatie per definitie mislukt. Maar volgens mij zit daar wel heel veel vuur in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het kan misschien soms flink botsen, maar als het goed is zouden ze ook juist extra goed moeten begrijpen waarom het botst. Zolang ze daarover in gesprek blijven zou het prima kunnen gaan.
(En garanties heb je nooit!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het jezelf betreft is de insteek al verkeerd. Ga er van uit dat beide personen positief zijn en leer een beetje te slikken. Dan komt het best wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet. Als twee dominante mensen leren om in dialoog met elkaar te gaan op basis van respect voor zichzelf en voor de ander, met wederzijds een portie mededogen, dan kunnen twee dominanten echt verder.
Als dominant betekent dat ze een relatie op basis van macht gaan krijgen dan is dat een aanleiding om te kijken waarom de macht nodig is. Dominantie is aangeleerd gedrag die om een bepaalde rede is ontstaan en mogelijk bescherming heeft geboden. Als in een relatie die rede niet aanwezig is dan is het eeuwig zonde dat de dominantie gebruikt wordt. Je hebt de bescherming niet meer nodig en je mag zeggen:
Dominantie.... je bent bedankt dat je me geholpen hebt tot nu toe...... Je bent niet meer nodig en ik ga iets anders leren.
Er is dus hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een relatie is alleen gedoemt om te mislukken als beide partners elkaar niet kunnen accepteren

dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan of men open staat voor iemand argumenten. Eigenlijk moet het gewoon kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee! mijn vriend en ik zijn beide dominant en we houden het al bijna 2 jaar uit, waarvan we nu 11 maanden samen wonen. ik moet wel zeggen dat we meer ruzie hebben dan dat ik had in mijn vorige relatie maar dat is wel iets wat je kan verwachten als je beide dominant bent. maar je kan heel goed samen leven hoor ;) gewoon duidelijke afspraken en regels maken dan komt het helemaal goed