ik denk, dat als je man de man zoent,flirt , en die man leuker vind en meer gevoelens voor hebt dan je eigen man.
Misschien heb ik je nu een beetje ermee geholpen. :)
groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Mijn mening is dat je al vreemd gaat, als je met een ander aan het zoenen bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je al het verlangen hebt naar een andere man dan je eigen man...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is er iets mis met je relatie, maar dan ga je toch niet vreemd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marion:
Dan gaat waarschijnlijk bijna elke vrouw wel eens vreemd... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja vind ik wel... mijn moeder zei altijd "de vader van de gedachte en dan huppelepup...
zeker is er dan iets mis als je in gedachte al overspel pleegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 maar dan moet je nog even een paar puntjes wachten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fantaseren is niets mis mee en doen mannen ook. Als je het laat bij de gedachte, theorie is er niets aan de hand.
Zodra je op welke wijze dan ook intiem wordt met een ander dan je eigen partner, zoenen, strelen met een sexuele lading en verder, dan ga je vreemd (of je nu man bent of vrouw maakt hierin niet uit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik ben brandschoon hoor..@mmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij ennovy...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, staat letterlijk zo in de Bijbel: wie naar een andere man/vrouw kijkt met een begerige blik is in zijn/haar hart al vreemd gegaan (vrij vertaald).
Een + voor dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier dat bedoel ik...;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fantaseren is toch niet kijken naar.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, klopt. De 'Oude geschriften' tellen de gedachten aan een ander al als vreemdgaan. Maar goed dat ik (momenteel) geen partner heb... ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
marion61,
Jeetje, dan ben ik al heel wat keren vreemd gegaan en mijn vrouw ook. Daarom is ons huwelijk zo stendig!
Friezin,
Is de bijbel er niet voor gemaakt om de lezer bamg te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wildelely, ab-so-luut niet! Geeft wel een heleboel wijze raad. Persoonlijk vind ik dat als je met VERLANGEN naar een andere man kijkt er iets niet goed zit in je relatie. Dus niet "goh, wat een leuke knul" maar: "met die zou ik het bed willen delen" en daar dan ook naar verlangen. Volgens het woordenboek is verlangen: iets (heel graag) willen hebben, hunkeren naar. Als daar sprake van is als je naar een andere man of vrouw kijkt, ga je in mijn ogen al vreemd omdat dit je eigen man/vrouw op dat moment buiten spel zet.
Dat is per relatie verschillend.
Ik denk dat in de meeste relaties kussen/zoenen (en meer) met een andere man (of vrouw) dan je relatie vreemd gaan is.

(onschuldig) flirten, kijken en fantaseren zijn zaken die meestal niet als vreemd gaan beschouwd worden (al vinden sommige partner het natuurlijk wel onwenselijk)

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat wel een interessant weetje is;
Vrouwen vinden emotioneel vreemd gaan relatief ergers terwijl mannen lichamelijk vreemd gaan relatief erger vind.
(nb: ik zet er relatief bij want dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar over het algemeen geldt het bovenstaande)

emotioneel vreemd gaan = iemand anders leuk/aantrekkelijk vinden of zelfs verliefd zijn op iemand anders.
Lichamelijk vreemd gaan = zoenen/vrijen etc met iemand anders.

Het verschil is opvatting tussen man en vrouw is natuurlijk;
In de natuur:
mannen zijn namelijk bang dat ze nageslacht opvoeden dat niet hun genen bezit terwijl vrouwen bang zijn dat hun man niet alle aandacht aan haar nageslacht/familie besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die vrouw zonder toestemming van de partner met een andere persoon zoent of 'erger'.
Zo heeft Jort 't uitgemaakt toen ie Georgina zag zoenen met een ander.

Toegevoegd na 1 minuut:
En of je vraag nu een vrouw of man betreft, dat maakt natuurlijk niks uit. Andersom geldt namelijk precies hetzelfde. Je kunt hier niet op discrimineren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je met een andere man vrijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zonder je voor te stellen zoent of kroelt ga je vreemd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dan is het niet 'vreemd' meer;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahah
Als je in welke vorm dan ook intiem bent met een ander, zonder dat je partner daar vanaf weet. Je doet dus dingen stiekem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk vind dat je al vreemd gaat als je gevoelens hebt voor een ander als je eigen partner en daaraan toe gaat geven. Dat kan dus heel breed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemdgaan is een begrip. Normaal gesprolken ga je vreemd als je met een ander dan je partner intiem wordt of meer dan normaal met een ander dan je partner aandacht krijgt of neemt van een ander dan je partner. In de moderne tijd komt daar nog het chatten bij met webcams waar je verder gaat dan je eigenlijk zou moeten (mogen) binnen een relatie ( met andere worden wanneer vind je zelf dat je partner vreemd gaat dan ga jij ook vreemd als je dat doet
13 jaar geleden
Vreemd ga je als je je niet aan de verwachtingen/afspraken houdt die tussen jou en je partner zijn gemaakt.

Spreek je bv. af: 'flirten mag, zoenen mag, maar sex niet' .... en heb je vervolgens tóch sex ... dán ben je vreemdgegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een (sexuele) relatie aangaat met iemand anders (man/vrouw) zonder dat je partner daarvan weet en daar toestemming voor gegeven heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is één keer zoenen met een ander (zonder toestemming van de partner) een relatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta jij onder een keer zoenen. Eén zoentje of een keer zoenen een hele avond en misschien nacht lang?
De vrouw blijft een verleidster, ook in het stellen van vragen. Ha, ha.
3 redenenen:

Lust
Je kan iets te kort komen bij je partner of je man bevredigt je niet genoeg...

Emotioneel
Je voelt je niet meer verliefd de sleur komt in je relatie Je vind iets in de andere wat je partner mist enz...

INstinct
Je komt een man tegen waarvan jij denkt dat hij goede genen heeft en waar jij dus goede kinderen mee kan maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je contact hebt met een ander dan je vaste partner dat buiten de afspraken valt die je impliciet of expliciet met je partner hebt over dergelijk contact.

Precies hetzelfde als wanneer je als man vreemdgaat dus.

Een goede vuistregel als je zelf twijfelt of wat je doet vreemdgaan is: als je het idee hebt dat je een bepaald contact voor je partner moet verbergen, heb je zelf ook wel door dat je iets doet dat niet binnen jullie afspraken valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist en universeel toepasbaar antwoord +
Vreemdgaan vind ik fysiek intiem contact als zoenen/seksen.
Het opbouwen van een emotioneel intieme band met iemand anders kan schadelijk zijn voor de relatie als de partner zich hierin op welke manier dan ook gepasseerd voelt!! En ja dat kan als vreemdgaan gezien worden, maar het is minder gemakkelijk 'meetbaar' als het fysieke contact en daarom een relatief begrip.