Open luieruitslag wat helpt het beste ?

mijn zoontje is een beetje open, normaal als hij een beetje rood word smeer ik meteen bepanthene erop en het gaat heel snel over, maar nu helpt niks meer. hij is gewoon een beetje open,
wat kan ik hier aan doen.
ik denk dat het komt door de tandjes want hij krijgt er nu 5 tegelijk door

6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Zooi,
dit is een antwoord (en een goede ook) dus als je hem bij de antwoorden had gezet had je een plusje van me gekregen, en wellicht beste antwoord geworden
Annswers
13 jaar geleden
Wat bedoel je met 'open'?
rebecca
13 jaar geleden
dat de huid wat open is

Het beste antwoord

Eerst flink wat baby olie erop en dan flink wat sudocreme erop, werkt super bij ons.
(Heb het ook doorgegeven aan mijn zus, vriendin en mijn nicht, hun zijn er ook blij mee.)

Let wel goed op dat het geen schimmelinfectie is, dan kun je beter wat bij de apotheek halen. Want daar werkt geen huis- tuin- en keukenmiddeltje tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Sudocreme helpt over het algemeen heel goed. Dit mag je behoorlijke dik opsmeren. En eventueel gewone vaseline, dat beschermt goed tegen invloeden van nieuwe ontlasting, etc....
Hopelijk is het snel over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag nooit zalf dik smeren! Dit help niet en je smeert heel de huid dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg dit als advies van de huisarts, toen mijn dochtertje een maand lang diarree had en enorme uitslag. En nadat ik dit heb opgevolgd was het in 3 dagen weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar. De ene arts zegt dit en de ander dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let op: er zijn ook mensen allergies voor sudocreme!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook altijd 'n dikke laag sudocreme op de billen van mijn kinderen gesmeerd met enorme luieruitslag.. Hielp altijd! Dus +
Uierzalf werkt heel goed, te koop bij o.a. De Welkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontsmet ook nog 'ns! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijdan bedankt, nog een voordeel het is niet duur.
Zorg dat zijn huid goed droog is en verwijder goed de oude resten van de creme. Niet wrijven maar deppend te werk gaan. Dit geldt ook voor als je nieuwe zalf erop doet. Gebruik een dun laagje. Verschoon hem zo vaak mogelijk zodat het niet te vochtig wordt. Als je niet minder wordt zou ik er toch even mee naar de huisarts gaan voor advies. Sudocreme werkt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij rode billetjes van de baby of peuter is de snelste en veiligste oplossing, de billetjes en plooien insmeren met maizena, bij de volgende luier is alles weer genezen, nog beter is vaker de luier verwisselen, want ondanks dat de billetjes droog blijven van alle moderne luiers blijft er ammoniazuur in zitten dat de huid aantast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
maizena ? is dat gewoon dat spul voor in de keuken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt inderdaad heel goed! Wij gebruiken dat op het kinderdagverblijf ook als een van de kindjes kapotte 'natte' billen heeft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maizena neemt veel vocht op, dus zorgt dat de billen sneller droog zijn en langer droog blijven, zodat de huid kan herstellen. Werkt prima.
Sudocreme is het middel tegen luieruitslag, maar ik gebruikte altijd een alternatief wat nog beter werkte. Dat is van Weleda, verkrijgbaar bij alle Etossen en Kruitvatten en heet Calendula babybalsem.
Hieronder staat een link met meer info hierover. Er zit net als in sudocreme ook zink zalf in, maar heeft ook verzorgende bestanddelen waardoor het allemaal sneller geneest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wondermiddel bij mijn kinderen vroeger was de combinatie van sudocrem met natusan luierzalf. Dus door elkaar vrij dit erop brengen.
Dit verzacht en houdt daarnaast het vocht weg bij de wonden waardoor ze makkelijker kunnen genezen.

Overigens heeft het tandjes krijgen inderdaad invloed op de samenstelling van de ontlasting, omdat er meer speeksel geproduceerd wordt (en dus ingeslikt). Tegen dat ze (net als bij mij) 10, 12 en 15 zijn is het helemaal over... ;-)

Toegevoegd na 10 minuten:
* vrij DIK erop brengen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi
ik gebruikte dutimon poeder dit is volgens mij nog te koop bij de da drogist en apotheek
dit poeder zorgt ervoor dat er een soort korstje op komt waardoor het sneller geneest en ontsmet meteen
na schoonmaken billetjes er op strooien en verder er niets op doen
sudocreme /zinkzalf werkt ook wel maar je moet dat er zeker niet te dik op doen

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vsm billenzalf met calendulan werkt ook verbazingwekkend goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit in Bepantheen een corticosteroid, een hormoon dat ontstekingen onderdrukt.
Dat is de reden dat het eerst zo goed werkte en daarna niet meer, je lichaam raakt eraan gewend.
Het beste is dat je zinkzalf gebruikt, maar mocht het toch niet overgaan, verwijs ik je door naar je huisarts.
Evt kan je huisarts je doorverwijzen naar een dermatoloog (huidarts).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn kindjes hielp het allerbeste de blote lucht probeer hem zo veel mogelijk tot het geheeld is thuis zonder luier op een dikke handdoek in de box te leggen en of rond te laten kruipen altijd met lekker laagje creme de luier aan doen daarna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter heeft een keer heel erge luieruitslag gehad gecombineerd met een schimmel.
De zalf tegen de uitslag werkt nadelig tegen de schimmel en de zalf tegen de schimmel werkte nadelig tegen de uitslag. Het werd iedere dag erger en ik was er echt wanhopig van.
Toen gaf iemand me de gouden tip. Ik moest haar na het verschonen met blote billetjes op een dik kleed leggen, en op de billetjes een rauw geklutst ei smeren.
Het klinkt heel smerig, maar het was binnen een dag helemaal over. Dat heb ik sindsdien iedere keer gedaan als ze luieruitslag kreeg en het hielp altijd heel goed.
Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mycolog helpt super goed ! de rest hielp hier niet ! bij mycolog was het al na een paar uur een stuk minder.
Ik heb nog een site toegevoegd. Daar staat alles over baby's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel met de billen bloot, lekker aan de lucht laten drogen, en het liefst nog een beetje in de zon (geen zonnebank!)

Smeer niet teveel door elkaar, ook dat kan een wisselwerking geven.

Mocht het aanhouden, overleg dan even met de assistente van de huisarts, het kan ook een infectie zijn.