Kan kinderbescherming mij helpen, zo niet wie dan?

Ik ben 18 jaar en woon sinds kort bij mijn vader. Hij is alchoholist en wordt vaak boos op mij om kleine dingen, dingen die hij zelf soms ook doet. Dit veroorzaakt natuurlijk frustratie. Ook is het huis niet bepaald hygiënisch, in de keuken zijn de schimmels duidelijk te zien, toch doet hij er niks aan. Hij weigert mij ook 3 maaltijden per dag te geven aangezien het “voor hem genoeg is”. Ook gebruikt hij als excuus daarvoor dat ik niet naar school ga, aangezien ik een tussenjaar heb genomen. Dit is overduidelijk geen gezonde thuissituatie. Ik ben me ervan bewust dat een baan zoeken en uit huis gaan de beste optie is, maar dat vraagt veel tijd. Wat zijn mijn andere keuzes en wie kan mij helpen? Ben ik te oud om door kinderbescherming geholpen te worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

wat je kunt doen is, als je toch een tussenjaar hebt, zelf de poetsdoeken, stofzuiger en emmer sop pakken en de keuken en de rest gaan poetsen.en een kookboek kopen om zelf te leren koken. Of een baan en een kamer zoeken . En bel de gemeente, die kennen de instanties die eventueel kunnen helpen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100