Wat betekent het als een baby van ongeveer een maand oud groenkleurig ontlast?

Het is lichtgroen. Net spinazie a la creme. Ruikt niet heel sterk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom bij jou geen spinazie eten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*lol* @conan

Het beste antwoord

groene ontlasting bij een baby is heel normaal.
het kan bruin, geel of groen zijn

als de moeder borstvoeding geeft kan het ook komen dat het elke keer wat verschilt in kleur. het kan te maken hebben met wat de moeder heeft gegeten.

maar groen is echt normaal,. ik heb het even nagelezen in het groeiboekje van het consultatiebureu van mijn zoontje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor jouw antwoord

Andere antwoorden (2)

Krijgt de kleine nog borstvoeding? Want dan is het heel normaal. Kids die groot worden met borstvoeding hebben ook veel minder vaste ontlasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaand vond ik met t googlen:
Veel jonge moeders maken zich zorgen over de ontlasting van hun babies, soms komt het te vaak, soms juist niet vaak genoeg. Ook de kleur kan aanleiding geven tot ongerustheid.

Langdurig groen van de ontlasting op geschikte voeding is reden om mee naar de huisarts te gaan, een weekje is dat niet, tenzij er meer problemen zijn op dat moment: hoge koorts, een zieke indruk, waterdunne ontlasting, niet meer plassen, afvalleen of zelfs niet groeien, etc.

De kleur van de ontlasting kan sterk varieren op deze leeftijd, bloed en ontkleurde ontlasting (stopverf) zijn op deze leeftijd wel alarmsignalen en moeten met de huisarts worden overlegd.

Een virusje hoor zeker tot de mogelijkheden gezien het verhaal, je baby kan dat zelf overwinnen gelukkig. Bedenk dat de tekenen van "virusjes" wat langer kunnen aanhouden als je ze voor 't eerst krijgt in je leven. Vergelijk in dit geval virussen met grapjes: de eerste keer kun je er flink om lachen, maar hoor je hetzelfde grapje verscheidene keren, dan is de lol er vlot af. M.a.w. de eerste keer een darmvirus: flink last, hetzelfde virus een aantal keer opnieuw en je darmen storen zich er niet meer aan.

Met vriendelijke groeten,

Jaap Karsten, kinderarts